Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

zacznę od tego że jeszcze nie posiadam mojego bmw ale jestem na etapie zmiany samochodu i potrzebuje rzetelnych opinii i porady co do modelu i silnika.

Na nowy samochód mam do dyspozycji około 20000zł ale nie więcej, interesują mnie raczej samochody z roczników 2000 i młodsze, w benzynie powyżej 130KM ale nie palące jak smok, dobrze znoszące instalacje gazowe, raczej kombi. Raczej z serii 3 lub 5 ale chyba w tej cenie lepiej 3 bo kupie chyba lepiej wyposażone. Dodam że dużo jeżdżę drogami górskimi gdzie śnieg trzyma się nawet pół roku. chciał bym poznać wsze typy i opinie na ich temat, słabe i mocne strony, mniej więcej koszta eksploatacyjne.

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Edytowane przez czulak
Opublikowano
nigdy nie miałem szczęścia do przeszukiwania forów dlatego założyłem temat, szczególnie że interesuje mnie zestawienie opinii o różnych modelach w jednym a nie rozrzucone po forum. chyba ze już cos takiego jest na forum to może jakiś link jeśli można.
Opublikowano

Do 20 kloca to powinno się udać uzyskać w miarę zadbane E46 316i/318i, również w kombiaku, oczywiście przed FL (do końca 2001). Te silniki dobrze zniosą zagazowanie, ale pod warunkiem, że instalacja będzie raczej z górnej półki (na pewno > 3000 zł) i robiona przez dobrego gaziarza, który wyreguluje ją w trasie albo na hamowni, a nie na luzie w garażu przez 5 minut.

 

Na igłę w tej cenie nie ma co liczyć, podobnie jak na przebieg < 200 tys km lub absolutną bezwypadkowość. Również wyposażenie będzie raczej goławe, bo i do małych benzyn nikt raczej nie ładuje wypasu. No ale z drugiej strony nawet w miarę podstawowe E46 jest porządnie wyposażone w porównaniu do VAGin itd. Autka raczej już klimatornik mają, 6 poduszek raczej też, nawet zwykła tapicerka jest w miarę przyjemna. Z początku produkcji to raczej kaseciak będzie, no ale to można wymienić później.O navi, nawet małej, raczej zapomnij. To oczywiście takie generalizowanie. Kto wie, może trafisz na 316i z dużą navi i alkantarą ;)

 

Jak pomykasz po śniegu to zdecydowanie szukaj aut z DSC. DSC dopiero na koniec produkcji kładli jako standard, więc przed liftem to loteria. Ale zdecydowanie warto to mieć. Wesji X (pseudo 4x4) w swoim budżecie nie dostaniesz. Osiągami 316i nie powala (delikatnie mówiąc), ale i też wielkiej różnicy do 318i nie ma (IMHO). A na pewno jest wśród nich lepszy wybór.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Autora interesują auta z moca min. 130KM, więc dywagacje na temat 316i/318i nie mają tu sensu. Obawiam się, że bakukamil wyczerpał temat.
Opublikowano
Tak, czytałem, zauważyłem. Wrzuciłem kilka luźnych uwag wychodząc z założenia, że autor jest skłonny iść na jakieś kompromisy - typu np. kilka/naście konia mniej. Albo może wykopsnie jeszcze z 2-3 koła jakoś, dooszczędzi ten miesiąc lub dwa i coś tam się jednak znajdzie. Jeśli nie - zawsze pozostaje b ładne, zadbane E36 z silnikiem R6 z końca produkcji. Tak sobie głośno myślę. Poza tym ceny E46 jednak idą w dół, to widać. Szczególnie przed FL. Lekko magiczna granica 10 lat pękła dla tych aut już jakiś czas temu. Wiem, wiem, nie rocznik, nie przebieg - tylko stan techniczny. Ale to ma zastosowanie do forumowiczów obeznanych z tematem. A ci nie stanowią masakrycznej większości rynku.
Opublikowano
Opublikowano

Ja troche z innej beczki zapytam, powiedzcie mi dlaczego za ladne e46 3.0d trzeba dac wiecej niz za tak samo ladne e39 3.0d? Troche to dziwne jak dla mnie bo jednak klasa wyzej, konstrukcyjnie moze troszke starsze, ale znowu bez przesady.

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Opublikowano
Ja troche z innej beczki zapytam, powiedzcie mi dlaczego za ladne e46 3.0d trzeba dac wiecej niz za tak samo ladne e39 3.0d? Troche to dziwne jak dla mnie bo jednak klasa wyzej, konstrukcyjnie moze troszke starsze, ale znowu bez przesady.

 

E46 to nowsza buda, świeższy wygląd no i jest ich stosunkowo mało - a E39 3.0d jest pełno

Opublikowano

Ja znalazłem moją BMW w niemczech ,konkretnie w Monachium,nie wiem czy wyszło taniej ale było w czym wybierać.

najpierw było szukanie na portalach,potem telefon kuzyn który mówi biegle po niemiecku dogadał się z właścicielem komisu,potem wyjazd po auto,jeżdżę już prawie 2lata

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=144405141&__lp=29&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C10%2C11%2C12%2C13%2C14%2C15%2C56&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&maxPrice=5001&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=29

Opublikowano
też auto będę sprowadzał z niemiec ale mam handlarza który będzie szukał samochodu tylko muszę się określić czego szukam, ma już kilka typów i chce się jeszcze zorientować właśnie w bmw, czy w moich warunkach i budżecie ma to sens. może ktoś powie coś więcej na temat tych samochodów w warunkach zimowych i o kontroli trakcji, jak to sie sprawuje?
Opublikowano
Do 20.000 nawet nie patrz na E-46, bo jak już uda Ci się coś kupić w sensownym stanie, to tylko z niegodnym BMW, czterocylindrowym silnikiem, nie spali mniej niż R6, a ma zdecydowanie mniej mocy. Skup się nad E-39, 520i lub 525tds (Co do TDS-a zapewne zaraz będzie wiele głosów odradzających, ale wg mnie jest to bardzo dobry silnik, trzeba po prostu o niego należycie dbać, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów to jest po prostu bajka :) ) O wiele lepszym rozwiązaniem są silniki 2.8i i 3.0d, ale w 20.000 się nie zmieścisz szukając czegoś sensownego. E-39 może i jest mniej ładne od E-46, ale za to ma zdecydowanie więcej miejsca, i lepsze wyposażenie w serii, jedyny mankament E-39, to cholernie drogie w naprawach zawieszenie. Co do jazdy zimą z włączonym DSC trzeba się naprawdę starać, żeby wpaść w poślizg. Gorzej np z ruszeniem pod górkę na lodzie :D Z włączonym DSC może być kłopot ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.