Skocz do zawartości

330d - brak pelnej mocy


leon5005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i prosze o pomoc.

 

Jestem nowy na tym forum i mam problem z moca mojego silnika. Dosc dokladnie przeczytalem wiekszosc postow na ten temat i stosowalem sie do wskazowek, ale niestety nic nie pomoglo. Problem jest chyba dosc znany i polega na falowaniu, czy chwilowych zanikach mocy pomiedzy 2000- 3000 obrotow, a takze braku pelnej mocy. Auto rozpedza sie do 210 km\h i koniec. Nowe jechalo bez problemu 245 km\h licznikowe. Silnik kreci sie bez problemu do czerwonego pola, chodzi rowno, nie kopci i uruchamia sie bez zadnych problemow. Napisze co do tej pory zrobilem. Wymienilem filtr powietrza, paliwa, nowa odma, wyczyscilem zawor EGR, oraz filterek zaworka sterujacego turbina. Wymienilem takze przeplywomierz na nowy , oryginalny bosch. Ekonomizer na kazdym biegu bez problemu dochodzi do konca skali ( 20 ). Myslalem, ze cos pomoze, ale teraz to juz sam zwatpilem. Auto jest z 2000 roku, 3,0 litrowy diesel z przebiegiem 109 tys. Moze ktos ma jakis pomysl co z tym fantem zrobic???

 

Pozdrawiam Leon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie zanm sie za bardzo ale borykam sie z podobnym problemem, ostatnio rozmawialem z forumowiczem "czerwony330d" mowil ze prwdobodobnie jest to zaworek od egr i ze lepiej kupic nowy jak czyscic.

O ile wiem,to w tym silniku sa dwa zaworki jeden steruje turbina, a drugi zaworem egr,ty wyczysciles tylko ten przy turbo?

 

Ale niech sie wypowiedza specialisci.

 

Btw 109 tys :shock: niezly rarytas ci sie trafil jesli przebieg autentyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

109 raczej nie możliwe, chyba że samochód stał nie używany przez parę lat w co wątpię. Ale pomijając ten przebieg, pierwsza sprawa sprawdz czy egr chodzi, druga sprawa zobacz czy cięgno od turbawki porusza sie, po trzecie wymień przewody pod ciśnieniowe koszt to tylko 20zł a różnica może być ogromna, i 4 wymień zaworki sterowania turbina( możesz też zamienić je miejscami o ile ten drugi jest sprawny ten od egr i od turbo sa identyczne)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg autentyczny bo kupilem od znajomego a on kupil nowe. Zaworek czyscilem tylko od turbo a wezyki sa stare. Na kompie pokazuje mi za male cisnienie pompy paliwa. Jesli faktycznie jest za male to co zrobic? EGR chodzi plynnie i nic sie nie zacina, cieglo od turbo tez. Z zaworkami nic nie robilem, oprocz wyczyszczenia filterka ja juz wczesniej napisalem. Zaworka od EGR w ogole nie ruszalem, bo co to wlasciwie da?

Leon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze filtr paliwa , a po drugie pompka paliwa dodatkowa już pewnie siada ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie filtry wymienialem w lutym, jakies 3000 km. temu. Na pierszych czterech biegach mozna spokojnie zakrecic do czerwonego pola na obrotomierzu, na piatce brakuje juz niestety mocy. Z gorki da sie rozpedzic do 225, ale na plaskim predkosc spada do ok. 210.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabijacz postów :nienie:

Jak masz jakiś problem to raportuj mój post,a nie nabijasz posty...

330d nigdy nie pojedzie 245km/h i może problemem leona jest błędne przekonanie o ogromnej prędkości tego samochodu.

leon lepiej napisz na jakim ogumieniu jeździsz - szerokość,średnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moim 330d bez problemu łapałem 210 max 230. Jak nie pomagasz w problemie to po co sie odzywać w ogóle? Niech lepiej kolega napisze ile sek ma od 80 do 120 na 4 biegu.Będziemy wiedzieć ile odbiega od serii wynik.I nie denerwuj się :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to ma byc? Mialbym sobie jaja robic, to na pewno nie na tym forum. Pisze jak bylo i jak jest teraz. Jesli ktos nie wierzy to jego sprawa, ale 210 km/h na 184 konie to chyba troszke za malo, co? Tyle jechalo moje kanciaste volvo v70 2,5 tdi 140 koni. A opony mam 205/50/17.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat prędkości zamknięty, kolego zrób test elastyczności czyli 4 bieg i do 80 do 120 , będziesz miał jakiś wyznacznik. Ja zrobiłem sobie taki test w obecnym 2.0d 136 km i wyszło mi 12 sek :mad2: , po wymianie przewodów pod ciśnieniowych mam 9sek :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem u jednego kolesia test przed zmianą softu przepływki i miał coś około 14 sekund ... po wgraniu odpowiedniego softu pod przepływkę 9 sekund ..... to jest najlepszy test na sprawność silnika ponieważ ze startu do 100 km/h ciężko uzyskać katalogowe wyniki ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby przy 100tyś sie zaczynały problemy w 330d to się wierzyć nie chce, przecież zawsze sie zaczynają przy 200tyś :)

A tak na poważnie skoro wyszedł ci na kompie błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa to zacznij od szukania przyczyn tam.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazowki. Jutro zrobie test elastycznosci. Sam jestem ciekawy ile wyjdzie. Strasznie jestem teraz zarobiony i po prostu brakuje mi czasu zeby potestowac albo pogrzebac w aucie,ale co sie odwlecze to nie uciecze:-) Poki co, przy obrotach powyzej 2000 obr/min, przy naglym dodaniu gazu dostaje niezlego kopa, zeby po chwili go stracic i znowu jest moc i znowu znika. Powyzej 3000 obr. moc oddawana jest juz plynnie, bez falowania, ale czuc, ze jest jej za malo. Do 180 km/h rozpedza sie w miare dobrze, ale pozniej to juz jest tylko bujanie i przy 210 zabawa sie konczy. Kiedys przy 200km/h przy dodaniu gazu bardzo wyraznie przyspieszal. To tyle jesli chodzi o objawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze,ze samochod od 2007 do 2010 przejechal moze z 5 tys. km. Byl bardzo zadko uzywany, ale od stania raczej sie nic nie psuje? A jesli chodzi o zbyt male cisnienie paliwa, to ktora pompke powinienem wymienic, bo sa chyba dwie, w zbiorniku i za progiem?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze,ze samochod od 2007 do 2010 przejechal moze z 5 tys. km. Byl bardzo zadko uzywany, ale od stania raczej sie nic nie psuje?

Kolego samochód od stania robi sie jeszcze w gorszym stanie niż by jedził...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra 3.0d i 8.6 :shock: ja w 2.0 mam 9sek. Powinieneś mieć 6.8, zacznij od wymiany wężyków pod ciśniena 10 min roboty 20zł koszt, a wydaje mi sie że twoja usterka ustąpi.Kup sobie 2m przewodów przelewowych o średnicy 3mm. Edytowane przez Dexter87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z jakiego miasta jest kolega od 330d ??? może będziesz miał blisko do kogoś ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.