Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i prosze o pomoc.

 

Jestem nowy na tym forum i mam problem z moca mojego silnika. Dosc dokladnie przeczytalem wiekszosc postow na ten temat i stosowalem sie do wskazowek, ale niestety nic nie pomoglo. Problem jest chyba dosc znany i polega na falowaniu, czy chwilowych zanikach mocy pomiedzy 2000- 3000 obrotow, a takze braku pelnej mocy. Auto rozpedza sie do 210 km\h i koniec. Nowe jechalo bez problemu 245 km\h licznikowe. Silnik kreci sie bez problemu do czerwonego pola, chodzi rowno, nie kopci i uruchamia sie bez zadnych problemow. Napisze co do tej pory zrobilem. Wymienilem filtr powietrza, paliwa, nowa odma, wyczyscilem zawor EGR, oraz filterek zaworka sterujacego turbina. Wymienilem takze przeplywomierz na nowy , oryginalny bosch. Ekonomizer na kazdym biegu bez problemu dochodzi do konca skali ( 20 ). Myslalem, ze cos pomoze, ale teraz to juz sam zwatpilem. Auto jest z 2000 roku, 3,0 litrowy diesel z przebiegiem 109 tys. Moze ktos ma jakis pomysl co z tym fantem zrobic???

 

Pozdrawiam Leon

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

109tyś? :shock: jesteś pewny tego przebiegu? :norty:

Kolego jeżeli zaworek sterowania turbiną się zacina to czyszczenie filterka nic nie da. A wymieniałeś przewody pod ciśnieniowe?

Opublikowano

Nie zanm sie za bardzo ale borykam sie z podobnym problemem, ostatnio rozmawialem z forumowiczem "czerwony330d" mowil ze prwdobodobnie jest to zaworek od egr i ze lepiej kupic nowy jak czyscic.

O ile wiem,to w tym silniku sa dwa zaworki jeden steruje turbina, a drugi zaworem egr,ty wyczysciles tylko ten przy turbo?

 

Ale niech sie wypowiedza specialisci.

 

Btw 109 tys :shock: niezly rarytas ci sie trafil jesli przebieg autentyczny

Opublikowano
109 raczej nie możliwe, chyba że samochód stał nie używany przez parę lat w co wątpię. Ale pomijając ten przebieg, pierwsza sprawa sprawdz czy egr chodzi, druga sprawa zobacz czy cięgno od turbawki porusza sie, po trzecie wymień przewody pod ciśnieniowe koszt to tylko 20zł a różnica może być ogromna, i 4 wymień zaworki sterowania turbina( możesz też zamienić je miejscami o ile ten drugi jest sprawny ten od egr i od turbo sa identyczne)
Opublikowano

przebieg autentyczny bo kupilem od znajomego a on kupil nowe. Zaworek czyscilem tylko od turbo a wezyki sa stare. Na kompie pokazuje mi za male cisnienie pompy paliwa. Jesli faktycznie jest za male to co zrobic? EGR chodzi plynnie i nic sie nie zacina, cieglo od turbo tez. Z zaworkami nic nie robilem, oprocz wyczyszczenia filterka ja juz wczesniej napisalem. Zaworka od EGR w ogole nie ruszalem, bo co to wlasciwie da?

Leon

Opublikowano
Jeżeli będzie ci sie zacinał zaworek od egr-u to będzie dławiło silnik spalinami.Ale nie ważne bo napisałeś że masz za niskie ciśnienie, kiedy wymieniałeś filter paliwa?
Opublikowano
Wszystkie filtry wymienialem w lutym, jakies 3000 km. temu. Na pierszych czterech biegach mozna spokojnie zakrecic do czerwonego pola na obrotomierzu, na piatce brakuje juz niestety mocy. Z gorki da sie rozpedzic do 225, ale na plaskim predkosc spada do ok. 210.
Opublikowano
Nabijacz postów :nienie:

Jak masz jakiś problem to raportuj mój post,a nie nabijasz posty...

330d nigdy nie pojedzie 245km/h i może problemem leona jest błędne przekonanie o ogromnej prędkości tego samochodu.

leon lepiej napisz na jakim ogumieniu jeździsz - szerokość,średnica.

Opublikowano
Ja moim 330d bez problemu łapałem 210 max 230. Jak nie pomagasz w problemie to po co sie odzywać w ogóle? Niech lepiej kolega napisze ile sek ma od 80 do 120 na 4 biegu.Będziemy wiedzieć ile odbiega od serii wynik.I nie denerwuj się :lol:
Opublikowano
Co to ma byc? Mialbym sobie jaja robic, to na pewno nie na tym forum. Pisze jak bylo i jak jest teraz. Jesli ktos nie wierzy to jego sprawa, ale 210 km/h na 184 konie to chyba troszke za malo, co? Tyle jechalo moje kanciaste volvo v70 2,5 tdi 140 koni. A opony mam 205/50/17.
Opublikowano
Temat prędkości zamknięty, kolego zrób test elastyczności czyli 4 bieg i do 80 do 120 , będziesz miał jakiś wyznacznik. Ja zrobiłem sobie taki test w obecnym 2.0d 136 km i wyszło mi 12 sek :mad2: , po wymianie przewodów pod ciśnieniowych mam 9sek :cool2:
Opublikowano
robiłem u jednego kolesia test przed zmianą softu przepływki i miał coś około 14 sekund ... po wgraniu odpowiedniego softu pod przepływkę 9 sekund ..... to jest najlepszy test na sprawność silnika ponieważ ze startu do 100 km/h ciężko uzyskać katalogowe wyniki ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

żeby przy 100tyś sie zaczynały problemy w 330d to się wierzyć nie chce, przecież zawsze sie zaczynają przy 200tyś :)

A tak na poważnie skoro wyszedł ci na kompie błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa to zacznij od szukania przyczyn tam.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Dzieki za wskazowki. Jutro zrobie test elastycznosci. Sam jestem ciekawy ile wyjdzie. Strasznie jestem teraz zarobiony i po prostu brakuje mi czasu zeby potestowac albo pogrzebac w aucie,ale co sie odwlecze to nie uciecze:-) Poki co, przy obrotach powyzej 2000 obr/min, przy naglym dodaniu gazu dostaje niezlego kopa, zeby po chwili go stracic i znowu jest moc i znowu znika. Powyzej 3000 obr. moc oddawana jest juz plynnie, bez falowania, ale czuc, ze jest jej za malo. Do 180 km/h rozpedza sie w miare dobrze, ale pozniej to juz jest tylko bujanie i przy 210 zabawa sie konczy. Kiedys przy 200km/h przy dodaniu gazu bardzo wyraznie przyspieszal. To tyle jesli chodzi o objawy.
Opublikowano

Dodam jeszcze,ze samochod od 2007 do 2010 przejechal moze z 5 tys. km. Byl bardzo zadko uzywany, ale od stania raczej sie nic nie psuje? A jesli chodzi o zbyt male cisnienie paliwa, to ktora pompke powinienem wymienic, bo sa chyba dwie, w zbiorniku i za progiem?

pozdro

Opublikowano
Dodam jeszcze,ze samochod od 2007 do 2010 przejechal moze z 5 tys. km. Byl bardzo zadko uzywany, ale od stania raczej sie nic nie psuje?

Kolego samochód od stania robi sie jeszcze w gorszym stanie niż by jedził...

Opublikowano
Zrobilem dzis test elastycznosci na 4 biegu od 80 do 120. Z pieciu pomiarow wyszla srednia ok. 8,6 sekundy. Roznice +/- 0,2 sekundy. Czuc wyrazna dziure, a raczej dziury w mocy.
Opublikowano (edytowane)
Masakra 3.0d i 8.6 :shock: ja w 2.0 mam 9sek. Powinieneś mieć 6.8, zacznij od wymiany wężyków pod ciśniena 10 min roboty 20zł koszt, a wydaje mi sie że twoja usterka ustąpi.Kup sobie 2m przewodów przelewowych o średnicy 3mm. Edytowane przez Dexter87

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.