Skocz do zawartości

BMW Navigation System (Philips PH7090) - nie uruchamia się.


zolbrzych101

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy mam pewien problem z radiem w temacie. Mianowicie nie mogę go włączyć. Stan taki utrzymuje się od samego początku gdy radio wpadło w moje ręce. Po przekręceniu stacyjki zapala się podświetlenie, w bagażniku słychać pracę zmieniarki i GPS jednak samego radia nie mogę włączyć żadnym z klawiszy. Po podłączeniu do kompa w zakładce Body -> Radio (INPA) mogę wejść na urządzenie. Odczytują się jakieś podstawowe dane, jednak już np odczytu błędów nie można wykonać. Wywala komunikat (major job czy coś podobnego). W BMW Scaner Demo przy zakładce Radio widnieje napis "Unknown". Wymontowałem radio i próbowałem podłączyć na stole zgodnie z opisem (piny 5,9,15 - http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/dolkab.htm ), jednak brak reakcji a wiem, że powinno zapalić się chociaż komunikat "Disable".

Czy jest ktoś na forum, kto wie gdzie szukać? Bezpiecznik główny 10A sprawny. Flaki wyglądają bardzo czysto, żadnych przypaleń. Moje 1 podejrzenie to uwalony EEprom. Znalazłem gdzieś na rosyjskiej stronce obraz do wgrania i zamierzam rozpocząć od tego. Może jednak nie tędy droga?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam identyczne radio w samochodzie i moje zachowuje się tak samo:) Podobno wada fabryczna :). Moje można włączyć po wyjęciu/włożeniu bezpiecznika numer 7 i/lub 41. Po takiej operacji działa parę minut czasem dni albo tygodni - działa tak jak mu się chce :)

 

Piszesz że radio wpadło ci w ręce - znaczy że nie samochód nie miał go fabrycznie? Pytam bo nie wiem czy ono nie jest spięte z immobilizarem: http://codedradio.info/?i=bn&st=philips

RadioMagik u którego ja byłem twierdził że nie ma opcji żeby podłączyć je poza samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo radio PHILIPS 22DC709/23E,

 

Problem podobny, nie można uruchomić, włączy się samemu na minutkę raz na jakiś czas, ostatnio zauważyłem że przy przekręceniu kluczyka radio uruchamia się na 2-3 sekundy ale bez podświetlenia, tylko menu widać, już nie wiem co mam robić. Dałem do elektronika, posprawdzał luty ale wszystko wygląda ok, bez schematu nie potrafi tego zrobić, gdzie znajdę takie schematy budowy radia? Co robić? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje można włączyć po wyjęciu/włożeniu bezpiecznika numer 7 i/lub 41. Po takiej operacji działa parę minut czasem dni albo tygodni - działa tak jak mu się chce :)

 

U mnie ten motyw nie działa. Ogólnie stwierdzam, że nie jest to problem z zasilaniem w aucie, bo na "stole" zachowuje się tak samo.

 

Piszesz że radio wpadło ci w ręce - znaczy że nie samochód nie miał go fabrycznie? Pytam bo nie wiem czy ono nie jest spięte z immobilizarem: http://codedradio.info/?i=bn&st=philips

RadioMagik u którego ja byłem twierdził że nie ma opcji żeby podłączyć je poza samochodem.

 

Wpadło razem z samochodem jaki zakupiłem:). Sprzedawca oznajmił, że jest to oryginalne radio, ale nie używane od nowości. Stan elektroniki radia na to wskazuje. Brak zanieczyszczeń i innych oznak użytkowania. Z tego co wyczytałem na rosyjskich stronach, to radio można uruchomić na stole, jednak poza samochodem jest zablokowane i wyświetla jedynie komunikat "Disable". Moje niestety tak się nie zachowuje. Dodatkowo gdzieś czytałem, że takie objawy może powodować uszkodzony EEPROM 28C64. Idąc tą drogą wymontowałem go z radia i zaczytałem zawartość. Porównując z dumpem zamieszczonym w necie widać, iż ten który zczytałem posiada ubytki. Dlatego na tą chwilę uznaję, że za to że radio nie wstaje winą jest właśnie ta pamięć. Niestety nie mogę jej przeprogramować (podejrzewam uruchomimy algorytm zabezpieczający przed zapisem) wiec jestem na etapie poszukiwania nowej. Wiek komponentu nie pomaga, bo praktycznie nie mogę go nigdzie kupić. Nie wiem czy podążam dobrą drogą, ale lepszej ścieżki nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Ruszyłem nieco z tematem do przodu. Wlutowałem na swoje miejsce oryginalną pamięć i przy okazji przelutowałem wszystkie wyprowadzenia komponentów PTH. Po podłączeniu na stole zapalił się wyświetlacz, wiec szybko do auta i sukces. Radio zaczęło działać prawidłowo. GPS, zmieniarka wszystkie funkcje zachowane. Następnego dnia poszedłem umyć autko, wiec zapaliłem sobie radyjko i do dzieła. Niestety po około 30 minutach coś strzeliło i ciemno, nie chciało się już uruchomić ponownie. W późniejszym czasie zapaliło się 2 krotnie podczas jazdy na 1 sekundę. Rozebrałem ponownie i wykryłem, iż mocno grzeje się układ BSP452 wskazany na fotografii poniżej, oraz adres tematu w którym to znalazłem. Niestety nie znam niemieckiego i nie bardzo wiem o czym chłopaki piszą :)

http://www.uploadarchief.net/files/download/21012008%28001%29.jpg

http://www.circuitsonline.net/forum/view/57237

Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Chciałbym zapytać czy rozwiązałeś problem ze swoim radiem do konca. Niestety moje ma podobne problemy i nie wiem co robic.Miało je już 3 elektronikow i niestety zaden nie moze zdiagnozowac problemu. Ten ostatni twierdzi ze "pin nie dochodzi" co stwierdza na podstawie tego ze radio nie zalacza sie nawet na "stole" . Chyba nie moze poradzic sobie z problem bo wciaz twierdzi ze to zrobi tylko nie ma czasu.Twierdzi ze potrzebuje schematu tego radia wiec moze ktos by mog mi pomoc, lub ewentualnie stwierdzic przyczyne. Radio zachowuje sie identycznie jak kolegi wyzej. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Miałem troszkę czasu i napisze co udało mi się ustalić. Grzejący się BSP452 zasugerował problem z zasilaniem. Idąc tym krokiem w radyjku 5V z LT1376 wzbudza się ładnie, lecz problemem jest drugie zasilanie z LT1372. Porównując z notą katalogową widać, że wykorzystywany jest do konwersji Positive-to-Negative. U mnie w momencie wzbudzenia przetwornicy powstaje wewnętrzne zwarcie do masy, przez to grzeją się komponenty na linii +12V rozpoczynając od BSP452. Więc aby rozpocząć dalszą naprawę potrzebuje tego LT1372 ale z tym mogę mieć problem, bo nie mam 2 radyjka na części a komponent jest niedostępny:/. Może jest ktoś w stanie pomoc?

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.