Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam maly klopot z regulacja ogrzewania..

Mianowicie: bez wzgledu na to czy galki od regulacji temperatury kierowcy i pasazera sa w pozycji min czy max ciagle leci cieple powietrze... Co najsmiszniejsze z podszybia na kierowce dmucha zimne a na pasazera cieple.

Czym to jest spowodowane? Elektrozawory do wymiany czy po prostu przez te 20 lat uzytkowania jakies przewody od nagrzewnicy sie przytkaly? Dla pewnosci napisze, ze od 4 lat, tzn od kiedy jestem wlascicielem tego samochodu, nigdy nie lale wody do chlodnicy, zawsze tylko gotowy plyn (w zeszlym roku caly byl spuszczay i wlany swiezy).

Jezeli jest ktos kto mial taki problem i go rozwiazal to prosze o dobra rade :)

Opublikowano
Ja bym stawiał na elektrozawory :] Przytkane przewody od nagrzewnicy? Przecież by Ci ciągle zimne wtedy leciało, a i tak w ogóle o takim przypadku nie słyszałem z przewodami :P Jest jeszcze opcja, że Ci potencjometry w pokrętłach padły...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Nie pomyslalem o potencjometrach, a dzis zdemontowalem panel ...

ten od pasazera jakos "luzno" sie kreci. Moze i o to chodzi.

Panel sterowania naweiewem powinienem miec jeszcze jeden gdzies w gratach to wymienie go i sprawdze.

Ewentualnie elektrozawory bedzie trzeba dokupic. Dzieki za rade!

Opublikowano
Witam, mam ten sam problem od kilku tygodni. Wymieniłem elektrozawory i nic się nie zmieniło, nadal grzeje. Sprawdziłem panel z pokrętłami od ogrzewania i niby wszystko jest ok, chyba, że te pokrętła padły, coś w środku. Nie wiem, co się stało. Jak znajdziesz przyczynę, to daj znać.
Opublikowano
Witam, proszę poszukać, kiedyś pisałem elaborat cały na temat niedomagań układu grzania, włącznie z napięciami sterowania elektrozaworami, jak rezystancjami cewek elektrozaworów. Wszystko można sprawdzić, tylko trzeba trochę poszukać.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Pozwolę sobie podpiąć się po temat, bo mam podobny kłopot.

 

Mianowicie sprawa wygląda w ten sposób, że ogrzewanie w zasadzie działa normalnie. Można regulować temperaturę z jednej i drugiej strony.

 

Wszystko działa poprawnie do momentu zgaszenia silnika. np podczas tankowania na trasie. Po ponownym odpaleniu auta ogrzewanie przestaje działać, leci zupełnie zimne powietrze.

Jedyna możliwością, żeby ogrzewanie zaczęło funkcjonować to lewe pokrętło przekręcić maksymalnie w prawo aż do przełączenia, tyle, ze w tedy nie da się wytrzymać w aucie bo grzeje na maksa.

Czy to jakaś awaria czujnik temperatury w kabinie czy przyczyny trzeba szukać w innym miejscu?

Opublikowano
U mnie kiedyś po zgaszeniu silnika było ok ale na krótko. Wymieniłem elektrozawory i bez zmian. Jutro wymienię panel sterowania ogrzewaniem, mam nadzieję, że to będzie przyczyną ciągłego grzania. W E38 od 3 lat nic nie musiałem robić a ma już 16 lat ale jak się zaczną problemy to budżet będę miał zrujnowany, E34 miewa awarie, przeważnie takie dziwne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.