Skocz do zawartości

M73b54 śmierdzi olejem na duzych obrotach...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie, jak sie jezdzi spokojnie bez deptania do 3tys obrotow to wszystko ok a jak wyprzedzam i zredukuje, obroty przekrocza 4-5tys to w srodku od razu czuc smrod spalonego oleju;/ dodam ze problem byl odkad ja kupilem, po wymianie oleju i uszczelnieniu czujnika w misce problem ustał, ale na krotko i zaraz znowu to samo, co do oleju to moze troche glupio zrobilem bo byl castrol 10w40 ale w serwisie naciskali zeby przejsc na 5w40 i tak zrobilem, ale smord byl i tak przed zmiana wie raczej nie przez to, generalnie patrzac z gory i z dolu bardzo dokladnie nigdzie nie widac zadnego wycieku silnik suchutki, wymieniane były uszczelki pod kolektorami ssacymi, swiece, filtry, przeplywka i takie tam pierdoly, ale odczucie tego smrodu naprawde drazni, czy to moze miec jakis zwiazek ze skrzynia biegów?? ktora rzekomo "fachowiec" kiedys uznal za konczaca sie.

pozdrawiam

Opublikowano
hmm nie wiem czy to to :P ale sprawdź może separator oleju, czyli odme.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Hej, u mnie silnik cieknie jak wiadro, ale w środku nic nie czuć. Fakt, że do pięciu tysięcy to ją może kręcę raz w roku, ale nawet wtedy nic takiego nie zaobserwowałem. Olej ze skrzyni też śmierdzi jak się pali sprzęgła, zobacz, czy jest już ciemny, jak jest to wymiana.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Wystarczy że będzie ciekło na kolektor wydechowy, albo na wydech i w samochodzie będzie czuć palony olej, może nawet ze skrzyni masz jakiś wyciek i leci na wydech.
Opublikowano
Własnie sprawdzałem bardzo dokładnie i silnik mimo opini o nieszczelnych m73 jest suchutki, blok czysty, jak z gory uszczelki pod kolektorami były wymieniane to z pokrywy klawiatury i jednej i drugiej tez nic nie leci, bardziej bym obstawiał ta skrzynie czyli olej bo ona cos sie fazuje kreci na 3 do konca bez wzgledu na jakim jest trybie dopiero jak dam na 4 dzwignia i potem znowu na D podczas jazdy to automatycznie przelacza dalej bieg po biegu nie wiem od czego to zalezy a najlepsze jest to ze czasami jak wjade w dziure jakas to zapala sie ASC i ABS ktory potem gasnie ale jak sie pali to skrzynia dziala idealnie i wszystkie biegi przelacza bez zadnej ingerencji, a co z tym separatorem oleju moze sie dziac??
Opublikowano
Dokładnie nie wiem, ale to jest taka membrana, przez którą pewnie przelatuje olej. Ale to jest w silniku, a nie w skrzyni.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.