Skocz do zawartości

[E36) Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(


shadev16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaczne od tego że jestem nowy na forum i dlatego też proszę o wyrozumiałość

wszystkich czytających.Zaczynając od początku:Byłem w posiadaniu bmw e36 318i niestety był to M40 do tego zagazowany.Niestety kultura pracy tego silnika przynajmniej w moim przypadku nie była zadowalająca.Problemy duszenie się,problemy z obrotami.Dlugo walczyłem zeby doprowadzić ten silnik do stanu uzytecznego(nowa przeplywka ,krokowy,czujniki temp itp

itd...)Lecz ta walka doprowadzała mnie i moja kieszeń do skraju wytrzymalości.Aż niestety

nie wytrzymyała uszczelka pod głowica więc padła decyzja o SWAPie na m52b25.Cała przekładka poszła bardzo gładko.Silnik pochodził z e39 97r.Ale tutaj zaczął się problem,Silnik rownież dusi się ma problemy z wkrecaniem się na obroty(wyglada jakby go zalewało paliwem,ktorego nienadaża przepalać) i dopiero powyzej 5 tys dostaje ,,kopa"równając prace.Komputer diagnostyczny pokazywał błąd 1.czujnika wałka rozrządu(fakt kable przy wtyczce byly przepalone i zwierały),2.czujnik stuku i 3.Linie CAN.Wymianiłem czujnik wałka niestety kupiłem zamininik który okazał się być totalna pomyłką i błąd niezniknął.Wiec zakupiłem orginał Siemensa ,załozyłem go i tym samym pozbyłem sie błędu,lecz silnik dalej niezmienił

swojej pracy i problem ustąpił tylko na pare minut.Teraz Komputer pokazuje mi jedynie błąd

pt ,,LINIA CAN"Troche czytałem na ten temat ale nie dowiedziałem się nic o tym jak

zdiagnozowac poprawnie moj przypadek.Zwiedziłem pare warsztatów,w ktorych bezradnie

rozłożyli ręce snując rozmaite teorie przeliczajac je na duże kwoty.Narazie wykłuczyć

mozna:Pompe paliwa(podmieniana z 2 auta),przeplywomierz,regulator ciśnienia na

listwie(również podmieniany),cisnienie na na garach (14,7 : 14,5 : 14:3 : 13,9 : 14,5 :

14,4) świece nowe.Jednym jeszcze podejrzeniem niesprawnosci jest fakt ze ECU pochodzi z 728 bo nie moglem zalozyc z e39(EWS3).....Tu już niestety wiedza moja się kończy.....Cóż wszystkie drogi prowadzą dow Was i to w WAS moja nadzieja z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok powiadasz że silnik z e39....a ile vanosów ma? 1 czy 2? Skoro ews 3 to podejrzewam że 2 vanosy ,ale to moje domysły, ty założyłeś z 728 gdzie były pojedyncze vanosy
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd twoje przypuszczenie że przelewa paliwo ? Sprawdz afr ?. sondy lambda masz od m52 czy m50 wtryski masz zielone ? sprawdz przepływkę czy nie jest od innego modelu ? sprawdz iskrę czy nie ma przebicia ?musisz teraz wszystko sprawdzić pod swoje ecu lub poszukać od e36 w manualu .Sprawdz wszystkie czujniki z wtyczką na ecu według schematu

Dlatego ja odradzałem kupno wszystkiego osobno na swapa żeby uniknąc takich problemów wydaje się że wyjdzie taniej a jest odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik na 1 vanosie,wtryski zielone,Podejrzewam ze przelewa bo swiece sa praktycznie zawsze mokre.Lewe pwietrze juz tez wykluczyłem.Ecu od 728 automat,Lambdy od m52b25 1 vanos,Przeplywka wg numeru na real oem równiez dopasowana prawidłowo(poza tym była w kpl z silnikiem).W moim odczuciu wyglada to troche tak jakby napierw szla iskra potem wtrysk i przez to pojawia sie dziura w obrotach.Dusi go mocno i przy puszczeniu gazu jest silny strzał w wydech czesto zakonczony ogniem z tlumika koncowego(co swiadczy wg mnie rowniez o zbyt bogatej mieszance),lecz przy wysokich obrotach pow 5tyś dostaje kopa.Ostatnio staje się to zgubne bo potrafi nagle zaskoczyc nawet przy nizszych obrotach i chce stnanac bokiem:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zdiagnozuj go , i jak możesz podmień czujnik wału często bywa przyczyną.ja miałem tak że szczelał w dolot i zalewało go non stop. Czujnik pasuje od 323i bądź poprostu M52
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja przecież nawet kick downa nie masz a to czujnik dla niego dość potrzebny, wszyscy wiedzą jak delikatnie automat jeździ nawet jak mu depniesz gaz do połowy co w manualu zaraz odczuwalna reakcja.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po raz kolejny dzis diagnozowanem,innym kompem błędy:

Linia Can ECG Transmition

Ograncz.Sondy Lambda x2 lecz tylko po strzale w wydech

Czujnik stuku x2

Dodatkowo podmieniałem ze sprawnego auta z tym samym silnikiem nastepujace czesci(mozna juz je praktycznie wykluczyc)

-Wszelkie błedne podłaczenia

-Lewe powietrze oraz podcisnienia Gume przeplywki itp

-Komputer ECU Załozony od Ori E36 323 czyli taki Jaki powinien byc fabrycznie moj

-Przeplywomierz

-Pompa Paliwa

-Czujnik połozenia wałka rozrzadu

-Czujnik połozenia wału korbowego

-Czujnik Temp. w bloku silnika (i tu cos dziwne Komp diagnostyczny pokazywał temp 109*C,lecz wskazówka temp była w pionie a sam płyn chłodniczy nie był w stanie wrzenia,po wykreceniu czujnika z bloku nie poleciała duza ilość płynu chłodnicz. tylko 3 kropelki)Czujnik załozyłem nowy niestety komputer dalej pokazuje temp powyzej 100*C

I Najgorsze auto pali ok 27 Litrów na 100 km(Przy czym mocą dorównuje Fiacie Pandzie w gazie)

 

KOLEDZY NAPRAWDE APELUJE O POMOC WŁOŻYŁEM DUŻO PRACY SERCA I PIENIEDZY ZEBY TEN EGZEMPLARZ NIE PRZYNIÓSŁ WSTYDU ZACNEJ MARCE.Nie chce go oddawać na żyletki :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Czujnik Temp. w bloku silnika (i tu cos dziwne Komp diagnostyczny pokazywał temp 109*C,lecz wskazówka temp była w pionie a sam płyn chłodniczy nie był w stanie wrzenia,po wykreceniu czujnika z bloku nie poleciała duza ilość płynu chłodnicz. tylko 3 kropelki)Czujnik załozyłem nowy niestety komputer dalej pokazuje temp powyzej 100*C

Masz zle odpowietrzony układ chłodzenia czujnik musi znajdować się w płynie ,jak nie jest w płynie to pokazuje ci temperature otoczenia (głowicy) już wiesz dlaczego ci przelewa komp podlewa i opóźnia zapłon ze względu na błąd "czujnika stukowego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.