Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć. Pytanko - czy da się zamienić przepływomierz klapkowy na ten z gorącym drucikiem ? Bo jak mi strzela gaz to mi już 2 klapkę urwało i trzeba tego gówna szukać w dolocie :mad2: Może coś innego poradzicie ?
Opublikowano

zle ustawiony gaz, nie powinno ci strzelac. albo masz przebicie na kablach WN / swiecach.

ja tez mam gaz w 316m40 i jeszcze mi sie nie zdarzyło zeby strzelił

instalacja 2,1 CPU sterowany Sonda, Prędkością obrotową silnika, położeniem przepustnicy

stag 100

Opublikowano
Ja na instalacjach LPG się nie znam ani troszkę, ale gazownik mówił że to stara konstrukcja i dlatego tak może być. Był regulowany z pół roku temu. A tak przy okazji to jak jest przewód łączący przepływomierz z przepustnicą to są tam 2 dziury. W jednej jest odma chyba a co powinno być w drugiej ? Ja mam tam korek gumowy i go zgubiłem. Teraz mam inny i za każdym razem jak strzeli to muszę go szukać pod maską i mnie to wku... :D Pozdrowionka
Opublikowano

Jak miałem nie sekwencję to też strzelało ;/ dlatego też zmieniłem instalację

 

jesli chodzi o strzaly to znalazlem ciekawa strone na pewnym forum, aczkolwiek trudny to material do przeczytania bo rozbudowany i zanim sie dotrze do sedna sprawy...

http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=56793

 

cytat:

Przyczyną powstania samego zjawiska strzału jest brak reakcji spalania mieszaniny powietrzno-gazowej w cylindrze, czyli po prostu mieszanka która została zassana do cylindra nie została zapalona i nie wybuchła. Dodatkowo czasami po wystąpieniu tego zjawiska mamy w cylindrze pozostałości nie spalonej poprzedniej porcji mieszaniny powietrze-LPG. (dla nie zaciemniania tematu pomijam stosowanie w niektórych silnikach takiego układu rozrządu który w celu zwiększenia mocy i wymiany ładunku w cylindrze stosuje zjawisko współotwarcia zaworów w celu przeczyszczenia cylindra z pozostałości spalonej mieszanki). Wtedy na tę nie spaloną ale przecież sprężoną w poprzednim cyklu spalania mieszankę (czyli gorącą, z potencjałem samozapalenia itp.) wpada porcja świeżego ładunku i następuje „super” samozapłon (Tylko niekoniecznie użytkownicy samochodu tego oczekują). I nie jest to prawdą że podczas wcześniejszego suwu wydechu ta niespalona mieszanka została całkowicie usunięta z cylindra.

 

Powodem braku spalania są dwie sytuacje:

1.Zbyt biedna mieszanka gazu z powietrzem czyli np. źle dobrany mikser zasilający silnik, powodujący permanentną pracę silnika przy danym obciążeniu w stanie ubogim, lub zbyt ubogo wykonana regulacja.

2.Brak iskry elektrycznej (czasami wynikający także z ubogiej mieszanki) na świecy lub jej zła wartość energetyczna

Opublikowano
A zadam jeszcze takie pytanko o przewody zapłonowe. Jak można sprawdzić, czy są dobre ? (ponoć muszą być w BDB stanie przy LPG, a te są już stare i może to jest przyczyna moich problemów). I jak szukać zamiennika ? Bo one nie są pojedyncze tylko schodzą się do okrągłej kostki którą wpina się w ... elektrocewkę ( chyba dobrze powiedziałem, jeśli nie to mnie poprawcie).
Opublikowano

Jest tak że 4 przewody wpinasz cewkę, w cewce jest okrągłe gniazdo(przynajmniej u mnie tak jest, mam 316i 95r. silnik m43b16) i w nie wkręcasz końcówkę wiązki elektrycznej.

Co do szukania przewodów, to najlepiej byłoby sprawdzić na stronie producenta zamienników numer przewodów które pasują do danego modelu, często modele do których pasują dane kable są wymienione na opakowaniu.

A jak sprawdzić... , nie praktykowałem sprawdzania, czytałem na ten temat i wskazówki były następujące: w ciemnym pomieszczeniu(lub gdy jest ciemno) podnieść maskę, włączyć silnik i obserwować czy nie widać iskier wokół przewodów, niektórzy zalecają rozpylenie wody wokół przewodów i obserwowanie czy nie wystąpi przebicie(osobiście wydaje mi się to ryzykowne), za to z doświadczenia wiem że kable które mają przebicie(czyli już niesprawne) wprowadzają zakłócenia w funkcjonowaniu radia samochodowego( raczej w niedużym stopniu, teoretycznie ogólnie powinny zakłócać pracę elektroniki), a już na pewno w funkcjonowaniu CB radia(używałem(raczej próbowałem używać) CB w wozie w którym kable miały przebicie, CB zaczęło funkcjonować jak obrotomierz i wraz z obrotami zwiększała się częstotliwość trzasków(nie wiem jak określić inaczej te dźwięki), dodam że CB w innym wozie funkcjonowało poprawnie a po wymianie kabli w danym wozie funkcjonowanie wróciło do normy ).

A tak ogólnie to zużyte przewody prowadzą do wypadania zapłonu(a co za tym idzie większego spalania), nierównej pracy silnika jednak te objawy mogą dawać również świece jeśli są zużyte lub niewłaściwie dobrane do auta bądź niskiej jakości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.