Skocz do zawartości

E38 po dzwonie, grzeje sie


PitBull2011

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupilem 728i po dzwonie-dosyc lekka czolowka, ale jezdzaca, jak ja ogladalem i sie przejechalem bylo wszystko dobrze, gdy juz kupilem i przejechalem pare kilometrow, stanalem na postoju, postala chwile z wlaczonym silnikiem i sie zagrzala, waz z plynem twardy, goracy, wskazowka na czerwonym prawie na koncu. Od czego zaczac? Pomozcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od najprosztszych rzeczy czyli w pierwszej kolejnosci ,sprawdz termostat,po drugie jesli układ chłodzenia był ponownie zalewany to moze jest zapowietrzony ,moze tez byc pompa wody, lub powazniejsze przyczyny uszczelka pod głowica,lub peknieta głowica , bo jesli ktos ja przegrzał pare razy to mogla peknac, przyczym jak widac moze byc wiele,ale te najprostsze mozna w miare łatwo sprawdzic ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tak w swojej 750. Na postoju grzała się. Układ odpowietrzony a ona nadal się grzała. Podczas jazdy ok. Już stawiałem na najgorsze czyli uszczelka pod głowicą. Przyczyną było wisko. Jak się będzie grzała to depnij jej gazu. Jeśli wisko jest ok to będzie z pod maski huczeć jak skur****yn, a jeśli nie to do wymiany wisko i problem zniknie...
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym wisko to tez nie do konca. jesli uklad jest odpowietrzony poprawnie, to e38 ma jeszcze elektr. wentylator ktory powinien sie zalaczyc. ja w swojej, po wymianie pompy nie zalozylem wiskozy i kiedys z ciekawosci sprawdzilem czy sie zalaczy wentylator - temperatura caly czas w pionie, auto stalo odpalone jakis czas - wentylator sie zalaczyl i nie bylo opcji zeby temperatura wyszla poza pion - wiec wisko chyba nie do konca moze byc przyczyna. czesto i gesto w wielu przypadkach aut ktore dane mi bylo zrobic, a mialy podobny problem, byla zapchana chlodnica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mJeśli wisko jest ok to będzie z pod maski huczeć jak skur****yn

 

Gawor89, prosze o stosowanie sie do regulaminu. Na forum BKP nie uzywamy przeklenstw, nawet wykropkowanych.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym wisko to tez nie do konca. jesli uklad jest odpowietrzony poprawnie, to e38 ma jeszcze elektr. wentylator ktory powinien sie zalaczyc. ja w swojej, po wymianie pompy nie zalozylem wiskozy i kiedys z ciekawosci sprawdzilem czy sie zalaczy wentylator - temperatura caly czas w pionie, auto stalo odpalone jakis czas - wentylator sie zalaczyl i nie bylo opcji zeby temperatura wyszla poza pion - wiec wisko chyba nie do konca moze byc przyczyna. czesto i gesto w wielu przypadkach aut ktore dane mi bylo zrobic, a mialy podobny problem, byla zapchana chlodnica.

Więc według ciebie visko jest nie potrzebne? Jeżeli była by większa temp. to na 100% zagrzał by się Tobie silnik. Ja sprawdzam visko w taki sposób: kiedy samochód dobrze się nagrzeje, próbuje zatrzymać visko palcami, jeżeli jest dobre to trochę "popstryka" paluchach a jeżeli jest już zajechane to da rade je bez większej siły zatrzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po to jest wentylator elektr. ktory zapobiega temu. duzo latwiej jest sprawdzic wisko, nagrzewajac auto, gaszac silnik i wtedy sprobowac zakrecic wentylatorem - jesli sie zakreci i bedzie krecil to smietnik - jesli bedzie ciezko nim zakrecic - wisko jest w porzadku. na zimnym silniku sytuacja odwrotna do tej - powinno sie krecic bez problemu - jesli stoi - rowniez smietnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolega BRABUS ma rację. U mnie w e32 również jak wisko nie daje rady to załącza się wentylator klimy. Jednakże temperatura załączenia termowyłącznika to 95 stopni, a to znaczy, że wskazówka jest już za połową. Jednakże w e32 wskazówka temperatury jest czuła nawet na zmianę jednego stopnia, a w e38 ta bezwładność jest większa. W każdym razie autem bez wiska da się jeździć, na samym elektrycznym, miałem taką sytuację i było ok.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moim zdaniem najpierw odpowietrzyć układ zdjąć wszystkie osłony z pod silnika i sprawdzić czy nie ma wycieków zajrzeć do oleju czy nie przybywa go czasem i potem cala resztę ja jak miałem zapowietrzony układ to tak mi się robiło w czasie jazdy ok na postoju się grzał .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.