Skocz do zawartości

318i nie odpala..Rozrusznik czy cos innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Forumowiczów :)

Pytanie związane z E36 318i 1996 benzyna+gas(G3),choć wiem że "leczenie na odległość" to nie rozwiazanie,ale chodzi mi o Wasze opinie,sugestie ns podstawie opisu ,objawów gdzie i co moze byc przyczyna awarii. :cry:

(nie jestem znawcą tematu mechaniki samoch.wiec prosze wybaczcie ewentualne nie poprawne nazewnictwo :oops: )

opis:

Po właczeniu zapłonu ,rozruchu-wszystkie kontrolki normalnie zgasły. Czyli test ok.

Po przejechaniu ok 2km (jazda w mieście)najpierw zapaliła sie - lampka ABS,

- ok 5-10s pozniej lamka poduszek pow.

Na początku świeciły normalnie(intensywnie) a po ok 1min przygasły o połowę(świeciły mniej intensywnie,słabo)

Nastepnie przestał pracowoac obrotomierz,myslałem ze silinik zgasł :shock: ,ale nie na wolnych obrotach chodził bardzo nierówno więc przytrzymałem go na wyższych i po 200m udało sie znaleść miejsce do zaparkowania(w centrum Rotterdamu to raczej trudne-ale choc taki fart)

Na prakingu jak silnik był na wolnych obrotach zgasł i juz nie mozna było odpalic.słychac tylko było krótki zgrzyt o stronie rozrusznika,ale nawet nie zakręcił.

Myslałem ze to moze akumulator wiec po ok 2h wróciłem z kolega i aku. i po zgaśnieciu wszystkich lampek kontr.silnik zaskoczył za pierwszym razem :shock: . Niestety :( ,silnik pochodził ok 2 min nie dłuzej i sytuacja powtórzyła sie lampka ABS itd... aż znowu zgasł. :cry:

 

I tu moje pytanie : co moze byc przyczyna,gdzie szukac usterki lub samemu cos zdiagnozowac(bez komutera-ceny w serwisach tutaj to ...) B.prosze o jakieś sugestie,rade. :(

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano

Witaj ,

 

na samym akumulatorze , bez ładowania silnik może pochodzić ok.100km .

Sam to kiedyś przezszedlem , gdy mi padły szczotki w alternatorze . A wtedy prąd

jest czerpany tylko z akumulatora , aż do końca... / bo nie ma ładowania .

 

Więc wyjmij bezpiecznik od alternatora / lub odłącz kabel od alternatora / będziesz

miał pewność ,że ewentualne zwarcie w alternatorze nie "dochodzi" do silnika/akumulatora ...

 

Podłącz pełny akumulator . zapal silnik . Jeśli będzie pracował , to już wiesz ...

 

Powodzenia .

panta rei
Opublikowano
Zgadza sie . Wymieniłem aku na nowy,udało sie odpalic i sprawdzic napiecie aku ....niestety cały czas to samo ok12,6 a powinno byc ok 14V wiec to problem z alternatorem ....dziekuje Wam za sugerstie i odp. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.