Skocz do zawartości

problem z wolnymi obrotami


puszaty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początku przyznam się że nie mam dużego doświadczenia z Dieslem - zawsze miałem benzynkę - a teraz problem

Na wolnych obrotach moja Bunia nie chodzi jak powinna - mianowicie silnik cyka równo - ale odgłosy które słychać - to cos w rodzaju miarowego łuu, łuu łuu - tak jakby był ( owal na wale głównym) - to tylko tak dla określenia miarowago odgłosy łuu łuu.

Na początku po odpaleniu jest OK 20-30 sek -a potem łuu, łuu i łuu

Pali na dotyk - zarówno jak jak jest zimny jak i jak jest gorący.

Czasami na światłach jest OK - a przeważnie łuu łuu

Nie wiem czy jasno określiłem odgłos - ale liczę na zrozumienie.

 

 

Nie wiem , że którys wtrysk nie domaga - bo jak dodam delikatnie gaz - to już są łądne miarowe odgłosy?

Wlałem połowę zbiornika SHell V power - silnik jakby zaczął bardziej dymić - ale tłumacze sobie to tym, że może czyści syfy z układu zasilania i jak wyczyści to się poprawi.

No chyba że coś się dzieje niedobrego - i warto reagować natychmiast.

A może to związane z automatyczna skrzynią biegów?

Bardzo proszę o Wasze sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał koło pasowe wału. Koszt około 350zł na allegro. Jeśli element gumowy koła nie jest mocno zużyty(a tylko słabiej tłumi drgania) można się pokusić o wymianę rolki pod alternatorem na większą co zmniejszy wibrację paska i ten hałas.

 

Możliwe że same paski są zużyte lub któraś rolka napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - może moje pytanie jest laickie - ale czy z takim potencjalnie zużytym kołem pasowym można jeździć?

Co może grozić silnikowi przy dalszej eksploatacji?

Jak dokładnie domowymi sposobami można potwierdzić ta diagnozę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno zużyte koło może się oberwać (element gumowy łączący czop z piastą koła ) co spowoduje uniemożliwienie dalszej jazdy. Kolo to można sprawdzić przez a) po zdemontowaniu dolnej osłony sprawdzić jak wygląda cześć gumowa tego koła b) przy włączonym silniku sprawdzić czy pasek głównie ten idący od alternatora drży (po zdjęciu rolki tej pod alternatorem hałaśliwy dźwięk powinien zelżeć ale nie można tak jeździć).

 

Najlepiej byłoby zdjąć koło pasowe i sprawdzić ale demontaż jest tak uciążliwy 4 wklejone śruby i specjalny przyrząd do blokowania wału, że lepiej je odrazu wymienić albo nie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.