Skocz do zawartości

puszaty

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525D - 2001

Osiągnięcia puszaty

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Tuleja wymieniona - wszystko poszło bez problemów. - Po wymianie Bunia zachowuje się na zakrętach poprawnie. Temat zakończony Dziękuję wszystkim
  2. Tak opony mam starsze,śliskie na 100% - ale jednakowe wszystkie 4 sztuki. Byłem dzisiaj u kolegi - po podniesieniu Buni - okazało się, że w tyle jedno koło ma luz pionowy - tuleja pływająca z wyglądu OK - ale przy targaniu w pionie kołem - nie trzyma ! Hura - myślę, że to będzie przyczyną moich problemów. Teraz jaką tulejkę polecacie FEBI czy LEMFORDER ? - czy jeszcze inną? Mam nadzieję że po wymianie wszystko będzie już OK. Dodatkowo stwierdziłem w przodzie, że pionowy łącznik stabilizatora jest na wykończeniu - także do wymiany przy jednej robocie.
  3. Też tak myślę . Opony jak opony nie mam nowych - ale nawet jak by się ślizgały - to system nie powinien szarpać tyłem. Myślę że mam gdzieś luz i dlatego jest szarpnięcie. - Pojadę do kolego na windę - podniesiemy Bunię i będziemy sprawdzali wszystkie tuleje metalowo gumowe z tyłu - może coś wypatrzymy. Bo na szarpakach może nie pokazać. Jednak jak samochód się podniesie i koła są wolne bardziej można będzie to sprawdzić. Tak mi się wydaje, Po wszystkim napisze czy udało się to ustalić i przed zimą wyeliminować.
  4. Sprawdziłem ile mogłem. Mianowicie: - skrzynia,oraz abs - nie pokazuje błędów. Faktycznie kontrolki mam dwie i w trakcie szarpnięcia błyska mi kontrolka dsc. (ta w środku zegarów) Dodatkowo jak wyłączę dsc, jeden raz przyciskiem, po zapaleniu kontrolki na stałe - na zakrętach auto nie szarpie. Co by wykluczało skrzynię biegów. Najwidoczniej w ostrych zakrętach koła tylne tracą przyczepność - i teraz jest problem dlaczego: - czy twarde i śliskie opony powodują raptowne hamowania kołem co powoduje szarpnięcie tyłem - czy jest gdzieś luz w zawieszeniu tylnym - i przy ostrzejszym skręcie tył głupieje i system dsc próbuje przeciwdziałać tak mocno że jest szarpnięcie tyłem - czy coś się dzieje z systemem dsc ( tylko co?) że tak mocno działa na hamulce powodując szarpnięcie autem
  5. Postaram się dzisiaj podpiąć wieczorem - może coś wyczytam sam - bo mam INPA Ale kontrolka chyba w zegarach jest jedna na oba systemy. Chyba że jestem w błędzie?
  6. Witam Od pewnego czasu na zakrętach - w trakcie redukcji biegu ( chyba) - przy odjętym gazie - zrywa mi tył auta. Czuć szarpnięcie tyłem, na moment błyśnie kontrolka ABS - szarpniecie jest bardzo wyczuwalne. Obawiam się że na śliskim może byc problem. Co może być problemem? - Tuleje w tylnej belce czy skrzynia automatyczna? - a może jeszcze coś innego? Miał ktoś podobne symptomy?
  7. To nie jest związane z obrotami kół ( tarcze, klocki, osłony itd) bo nagle ten pisk ucicha jak ręką odjął. Nie wiem czy dobrze myślę - ale może w skrzyni olej jest przepompowywany i jakiś zaworek taki dźwięk wydaje. Nie znam się na działaniu ASB - ale cos czuje że to od skrzyni
  8. Witam Może ktoś się spotkał z czymś takim; Mianowicie podczas jazdy, po odjęciu pedału gazu ( na przykład przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) - słychać taki dziwny miarowy dźwięk iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii , nie jest on głośny ale słychać jednakowo , miarowo i ciągle - do czasu naciśnięcia ponownie pedału gazu lub zwolnienia do małej prędkości, Myślę że to jest w momencie hamowania silnikiem. ( ale tu jest ASB - dlatego może to skrzynia hamuje silnikiem) Ale co to może piszczeć? na co zwrócić uwagę, co sprawdzić? Każdy pomysł mile widziany. INPA - nie pokazuje błędów silnika i błędów skrzyni ! Zgłoś post
  9. Witam Jak w teście 20 - wpisać inną wartość ? - u mnie wchodzi w test 20.0 - potem 20.1 - potem 20.2 - wg opisów na różnych forach - jeśli komp - pokazuje mniej a w ptraktyce pali więcej - należy zmienić w ustawieniach w góre? - a zakres jest ob 0850 do 1200 Ale - co należy wciskać aby te wartości się zmieniały! Jeśli ktoś wie - bardzo proszę o podzielenie się ta wiedzą.
  10. Skoro w Warszawie chcą takie opłaty - zapraszam do Rzeszowa - Ja zapłaciłem za wymianę oleju 150 zł - Oczywiście olej + filtr + uszczelkę miski miałem zakupione we własnym zakresie. = Taniej będzie przejechać z Warszawy 300 km x 2
  11. Witam Byłem wczoraj w jedym z serwiósw BMW - tak informacyjnie aby zapytać jaki olej przewidują na dzień dzisiejszy do wymiany w mojej staszej E39 - ASB GM - A5S390 No i dostałem odpowiedź iż pod nr BMW który także mam na naklejce - to jest 83220002121 - zamiana na 832200026922 - zamiana na aktualny 83220403248 - wlewają DEXRON VI Nie dowiedziałem się jakiego producenta ( nie chciał zdrzdzic "bardzo miły Pan" - ale myślę że to będzie Petro Canada Jak wszyscy na wszystkich forach - wszem i wobec ogłaszają iż do GM A5S390 - idzie tylko i wyłącznie TEXAMATIC 7045E - Moje pytanie do osób związanych z BMW Serwis i nie tylko - może dobrym wyjściem jest wymiana na nowszy - lepszy do nowszych ASB GM - DEXRON VI - który w opisie producenta - faktycznie zamienia wszystkie inne starsze dexrony - a 7045E - jest klasy Dexon IIIG Co o tym sądzicie?
  12. Witam serdecznie Także proszę o rozkodowanie nr VIN - za co z góry także bardzo dziękuje WBADL01060GY06307
  13. puszaty

    problem z wolnymi obrotami

    Dzięki - może moje pytanie jest laickie - ale czy z takim potencjalnie zużytym kołem pasowym można jeździć? Co może grozić silnikowi przy dalszej eksploatacji? Jak dokładnie domowymi sposobami można potwierdzić ta diagnozę?
  14. puszaty

    problem z wolnymi obrotami

    Witam Na początku przyznam się że nie mam dużego doświadczenia z Dieslem - zawsze miałem benzynkę - a teraz problem Na wolnych obrotach moja Bunia nie chodzi jak powinna - mianowicie silnik cyka równo - ale odgłosy które słychać - to cos w rodzaju miarowego łuu, łuu łuu - tak jakby był ( owal na wale głównym) - to tylko tak dla określenia miarowago odgłosy łuu łuu. Na początku po odpaleniu jest OK 20-30 sek -a potem łuu, łuu i łuu Pali na dotyk - zarówno jak jak jest zimny jak i jak jest gorący. Czasami na światłach jest OK - a przeważnie łuu łuu Nie wiem czy jasno określiłem odgłos - ale liczę na zrozumienie. Nie wiem , że którys wtrysk nie domaga - bo jak dodam delikatnie gaz - to już są łądne miarowe odgłosy? Wlałem połowę zbiornika SHell V power - silnik jakby zaczął bardziej dymić - ale tłumacze sobie to tym, że może czyści syfy z układu zasilania i jak wyczyści to się poprawi. No chyba że coś się dzieje niedobrego - i warto reagować natychmiast. A może to związane z automatyczna skrzynią biegów? Bardzo proszę o Wasze sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.