Skocz do zawartości

e30 m40 318 rozrzad potrzebny specjalista:)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

mam mały problem który już kiedyś poruszałem :/

 

mam przestawiony rozrząd tzn źle go ustawiłem przy remacie silnika i teraz pytanie czy mógł by ktoś opisać krok po kroku jak ustawić dobrze pasek rozrządu?? dodam ze mam narzędzia specjalistyczne do ustawiania rozrządu tj trzpień do kola zamachowego i blokadę walka chce to jutro zrobić bo już mnie denerwuje

jest to bmw e30 z 1989 roku na pasku rozrządu silnik m40 1,8 dodam ze już oglądałem rożne tematy tego problemu ale nigdzie nie ma dość jasnego opisu a nie chce potem znowu rozbierać proszę znawców o wypowiedz pozdrawiam wszystkich:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, książka "sam naprawiam" tam masz dokłądnie opisane jak ten rozrząd ustawić, razem ze zdjęciami. W zakładce najczesciej zadawane pytania masz odnośnik to jej książki.

Robota jest prostas. Ja to robiłem bez blokad. Koła zamachowe blokujesz. A wałem rorządu ma też znak ale nie pamiętam już jaki. I z głowy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W książce "Sam naprawiam" jest błąd. Napisane jest tam, że krzywki na 4 cylindrze powinny byś skierowane do góry, natomiast przy prawidłowym zablokowaniu rozrządu są do dołu. Poza tym jest tam wszystko ok.
Opublikowano
Witam!

 

mam mały problem który już kiedyś poruszałem :/

 

mam przestawiony rozrząd tzn źle go ustawiłem przy remacie silnika i teraz pytanie czy mógł by ktoś opisać krok po kroku jak ustawić dobrze pasek rozrządu?? dodam ze mam narzędzia specjalistyczne do ustawiania rozrządu tj trzpień do kola zamachowego i blokadę walka chce to jutro zrobić bo już mnie denerwuje

jest to bmw e30 z 1989 roku na pasku rozrządu silnik m40 1,8 dodam ze już oglądałem rożne tematy tego problemu ale nigdzie nie ma dość jasnego opisu a nie chce potem znowu rozbierać proszę znawców o wypowiedz pozdrawiam wszystkich:)

 

Niedługo wrzucę fotki z wymiany rozrządu, będziesz widział co i jak. Na stronie http://e30.de/ klikasz w menu po lewej stronie "Motorraum", następnie "Zahnriemenwechsel beim M40" masz tutorial jak wymienić rozrząd. Blacha o grubości 10mm, wysokości 100mm i długości 160mm kosztowała mnie 5zł. Pręt dotoczony ze śruby fi12mm. Znaki są na kole pasowym i obudowie rozrządu. Na kole zębatym jest strzałka, widać ją na zdjęciach. Blachę do blokady rozrządu trzeba przycinać na szlifierce kątowej stołowej, gdzie są zachowane kąty proste, wtedy dorobienie będzie szybkie i dokładne. Można ją też dać ślusarzowi do dorobienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.