Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moje pytanie więc zakładam nowy temat i proszę o szybką poradę.

 

Sprawa wygląda następująco:

Pękła jedna z rur od kolektora wydechowego (nieważne dlaczego). Nabyłem już nowe. Podczas demontażu starych zauważyłem że przy łączeniu do tłumika środkowego (nie mam kata), na pierścieniach uszczelniających jest jakaś substancja przypominająca silikon. Co to za produkt i czy jest on faktycznie potrzebny? Oraz jeden kołnierz mocujący został przyspawany do rury od kolektora. Czy muszę nabyć nowy kołnierz i spawać go do rury, czy da się to zrobić bardziej "estetycznie"?

 

Pytam ponieważ poprzedni właściciel był pseudo-mechanikiem, który używał wielu patentów domowej roboty i robił większość tak na chłopski rozum, a miał do czynienia z układem wydechowym, wystarczyło, że zaglądnąłem pod samochód :D

 

Z góry dziękuje.

Edytowane przez DaveKai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=6&make=bmw&model=320&body=&cartype=&fuel=&year=1986

 

Ty masz ten pierwszy wydech. ZA tym kołnierzem nie wiem co jest ale można to estetycznie pospawać.

Bardzo często przy domorośli mechanicy dają silikon na temperature, ale długo on nie trzyma. ALe za to specjalna pasta do montażu tłumików i ona jest bardzo dobra. Tubka kosztuje od 10 do 30 złotych i sprawdza się jak montuje się stare tłumiki które są przegrzane i sama uszczelka nie uszczelnia w 100procentach.

 

p.s. tytuł jest do bani. Według regulaminu powinno być "320i montaż tłumika środkowego" "e30" nie musi być bo jesteś w części dla tego auta.

Opublikowano

(Zmieniłem tytuł.)

 

Dzięki za odp.

 

I jeszcze jedno. Jak podwiesić tłumik środkowy? Bo nie ma żadnego mocowania, które by wskazywało na najlepszą metodę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co kojarze to środkowy nie był nigdzie podwieszany. Jedynie co może być (ja tak mam przy 4cylindrowym silniku) to obejma do skrzyni biegów. Ale nie wiem czy 6 garów tak ma.
Opublikowano

Zamontowałem co miałem zamontować, i wystąpił (jak zawsze) problem... albowiem gdy wybrałem się na pierwszy przejazd, wszystko fajnie do momentu gdy się silnik nagrzał. Zaczęło dziwnie pachnieć w środku i gdy otwarłem maskę zobaczyłem lekki dymek (o tym samym zapachu) wydobywający się na łączeniu rura - kolektor. Czy jest możliwe, że kupiłem złe uszczelki? Czy to może być coś poważnego? Nadmienię, iż posiadam jeszcze stary tłumik końcowy, który mówiąc łagodnie jest jak grzechotka - gdyby nim potrząsnąć wszystko w środku grzechocze...

 

Link do uszczelek, które kupiłem:

http://allegro.pl/uszczelka-kolektor-rura-bmw-e30-volkswagen-golf-i1503138471.html

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może nie mieć związku. Jak pachnie? Spalonym olejem? Jak tłumik był nowy to po prostu może tylko ta tłusta maź z niego odparowała. Sprawdź czy powtarza się dalej czy był to pojedyńczy przypadek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.