Skocz do zawartości

520i problem z elektronika i silnikiem. Pierwsze e34


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, zostalem posiadaczem e34 520 B + G automat. Od dluzszego czasu stal nieuzywany na wsi u mojej rodziny wiec postanowilem go przejac. Wiedzialem juz na starcie w co sie pakuje wiec jestem swiadomy stanu. Jest to moje pierwsze Bmw wiec prosze o wyrozumialosc. Mam kilka problemow otoz gdy dzis chcialem odpalic, po przekreceniu kluczyka nic sie nie dzieje z silnikiem, slychac tylko szybkie "stukanie". Kolejnym problemem jest to, ze jak wczoraj jechalem na zimnym silniku to bylo ok, ale gdy zaczyna sie robic cieply to zaczyna tracic moc, gasnie. Ogolnie auto slabo sie zbiera, nie ma mocy. Kolejnym problem jest srodek a mianowicie z tego co zauwazylem to elektronika. Licznik jest jakby zamazany, oraz konsola gdzie jest ogrzewanie i klima nie swieci w ogole w nocy, ten komputer obok (jak mniemam od klimy) tez nie swieci i nic na nim nie widac. Daje kilka fotek z tego srodka i licze na pomoc.

 

1

http://img853.imageshack.us/img853/2640/dsc0046x.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

2

http://img51.imageshack.us/img51/1830/dsc0047vj.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

3

http://img858.imageshack.us/img858/1146/dsc0044x.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Czesc

 

Masz klasyczne problemy:

 

1. Licznik kilometrow - to slaby docisk kabelkow w zegarach na forum szukaj "znikajace piksele" czy soc w ten desen - jest sporo opisane wlacznie ze sposobem naprawy

2. Brak oswietlenia - prawdopodobnie zarowki zdechly - wymiana tez opisana na forum - szukaj w wyszukiwarce. Ps. to jest komputer pokladowy nie od klimy.

3. Brak mocy - podjedz na kompa - pewnie przydaloby sie przy okazji wymienic swiece i filtr powietrza + nowy olej. Nie pisales jaki masz silnik - jak bez samoczynnej regulacji zaworow to pewnie przydaloby sie je podregulowac. Stestuj pod kompem lambde.

Poszukaj takze nieszczelnosci na dolocie za pomoca aerozolu autostart.

4. Stukanie podczas odpalania - pewnie padl ci akumulatpr po tak dlugim staniu - zobacz poziom elektrolitu, jak trzeba dolej, pozadnie doladuj. Aku jest pod tylna kanapa.

 

Powodzenia

Opublikowano

Dzieki za rady kolego

 

co do pkt 3 - tak wlasnie zrobie, mysle, ze to nie bedzie nic powaznego. Mierzylem poziom oleju na odstanym silniku i nie wiem czy jest to prawidlowe ale barwa oleju jest bardzo ciemna, wrecz ciemny braz przechodzacy na czern. Tak ma byc? Jesli nie to jaki najlepiej olej wlac. Cena bez znaczenia bo nie mam zamiaru oszczedzac na takim czyms. Teraz akumulator... powiem szczerze, ze nie wyglada na padniety z wygladu, jest bardzo czysty, wrecz jak ze sklepu. "Bolce" sa jak nowe, nieporysowane, nie pogiete, srebrne. (Akumulator mam od kolegi, mowi, ze prawie nie uzywany).

Opublikowano

Akumulator długo stał i mógł się po prostu rozładować, objaw "tykania" o tym świadczy. Może pokazał byś jakieś fotki nabytku. Odnosnie wyświetlacza km normalny obiaw, luźna taśma wilgoć. Studiowałem wiele tematów i for na ten temat i rzadna naprawa mi nie wyszła. Pomógł auto szrot i drugi licznik za 50zł. Jedyny mankament po samym przełożeniu: trzeba ustawic swoj przebieg, bo te na szrotach przewaznie pokazują DUŻo więcej.

 

Pozdrawiam mam nadzieję, ze choć trochepomogłem.

Opublikowano

Jutro lub pojutrze wrzuce fotki, zaleznie jaka bedzie pogoda bo musze wyczyscic cale auto.

 

Jeszcze jedna sprawa, nie umiem przelaczyc skrzyni na 'S' i ' * ' . wie ktos jaka jest przyczyna?

Opublikowano

Jak to nie umiesz przełączyć? Na sport przełączasz przesuwając suwak w górę, na zimę w dół, jak chcesz wrócić na Eco to wciskasz. Jeżeli po próbie włączenia jakiegoś trybu nic się nie dzieje na początek proponował bym wyjąć przełącznik i w nim poszukać problemu.

Co do cykania to też jestem za rozładowanym aku, to cykanie to dźwięk rozrusznika.

 

Co do komputera (to koło pokręteł klimy) to u mnie jest tak:

h/DAT, min/DAT służy do ustawiania zegarka

zeit, u mnie służy do ustawiania webasto na godzinę

set-res w sumie nawet nie pamiętam dokładnie :mrgreen: musisz sam rozkminić

przytrzymując ein przy włączonym podtrzymaniu radia bądź zapłonie powoduje natychmiastowe włączenie przewietrzania/ogrzewania na postoju (możesz wyjąć kluczyk i wyjść z samochodu a dmuchawa nadal działa) jeżeli masz webasto to możesz pokrętłami klimy ustawiać ciepłe/zimne powietrze, jeżeli same przewietrzanie to niema różnicy jak będą pokrętła, będzie tylko przewietrzać wnętrze

aus służy chyba do wychodzenia z danej funkcji

uhr to zegarek

memo to pamięć (wciskasz gdy chcesz ustawić np webasto na godzine)

datum-data

a-temp to temp. zewnętrzna

 

Pozdrawiam

Brokatrot Metallic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.