Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mój silnik to 1.8 M40 jutro zabieram się za zdejmowanie skrzyni biegów w moim aucie, ponieważ sprzęgło mi się ślizga i muszę wymienić. Wymieniam u rodziny oddalonej o 20 km ponieważ mają kanał, z tego względu chciałbym prosić o jakieś rady ponieważ robię to pierwszy raz. Nie chcę niczego poknocić, ewentualnie na co mam szczególnie uważać? I mam pytanie czy żeby zdjąć skrzynie w tym silniku będę musiał zdejmować kolektor dolotowy aby dostać się do górnych śrób skrzyni. Najlepiej jakby wypowiedział się ktoś kto taką operacje w tym silniku wykonywał.
Opublikowano
Co prawda nie miałem do czynienia z tym silnikiem ale kolektora ssącego na pewno nie trzeba odkręcać. Całkiem możliwe ze będzie trzeba rurę wydechową odkręcić albo poluzować, odkręcić wał od skrzyni i pewnie podporę wału by mógł się wystarczająco odchylić, no i odkręcasz skrzynie. Jeśli nie ma dostępu do górnych śrub odkręć podporę skrzyni i wtedy ona się opuści a silnik się przekręci (zwróć uwagę na wentylator chłodnicy by nie połamać osłony) i powinien być w miarę dobry dostęp od dołu. Nie zapomnij o odkręceniu rozrusznika i wysprzęglika od skrzyni. Powodzenia
Opublikowano
Mam pytanie zabieram się dopiero za pół godz za to. Czytam informacje jak wymienić sprzęgło i pisze tam że trzeba przeprowadzić procedurę „uczenia się sprzęgła”. Tylko jak ta procedura wygląda, co trzeba zrobić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.