Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

zalałeś doktorem a jak on po jednej albo więcej wymian się wyłucze będzie walić silnik. To jest śmierć dla silnika zalewanie go czymś takim. Niszczy popychacze i zużywa się łańcuch i vanos. Chwali ten właściciel, ale do czasu. Wie ze był lany motodoktor? Ja mam syntetyk i wymiana wypada zawsze jak jest zielona cegiełka. Nie jeździł bym tyle ile komputer każe bo to jest za długi dystans między wymianami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No i do następnej wymiany czyli jak już miałem kratkę na pomarańczowo to jechałem na wymianę.

Chyba nikt nie sugeruje się tymi diodkami.

Ja 10W40 zlewam po max 12tk.Jak zrobiłeś na nim ok 22 tak jak nakazują diodki to co się dziwisz, że klepało.

 

Tak bo pokazywało, kiedy trza zmienić olej i robiłem zawsze tyle samo po drugie kiedy masz wymianę oleju dostajesz kartkę, która jest doczepiania i widziałeś ile zrobiłeś km. Nie jedną znam osobę, która myślała, że to trza dolać tylko olej i się nie przejmował tylko dolewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałeś doktorem a jak on po jednej albo więcej wymian się wyłucze będzie walić silnik. To jest śmierć dla silnika zalewanie go czymś takim. Niszczy popychacze i zużywa się łańcuch i vanos. Chwali ten właściciel, ale do czasu. Wie ze był lany motodoktor? Ja mam syntetyk i wymiana wypada zawsze jak jest zielona cegiełka. Nie jeździł bym tyle ile komputer każe bo to jest za długi dystans między wymianami

 

 

Dobra nie będę rozmawiał z osobami, które wiedzą lepiej. Mówię jak było i jak jest pierdo. co za naród

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak działa, wiem, że to zaszkodzi jak dolejesz, ale niestety musiałem zaufać mechanikowi i jednak mi pomógł. Dobra już kurw.. się odechciewa siedzieć i rozmawiać na forum, nie lepiej jeździć do takiego, który powie przecież masz gaz czemu masz takie świece i wciska na pudełko napisane LPG a w środku zwykłe g... i kasuje jak za zboże i się śmieje z Ciebie, to tak jakbyś pojechał pompować koło specjalnie do wulkanizatora bo ma lepsze powietrze. Żegnam i dziękuje Tym którzy mi pomogli i cieszę, się że mogłem nie którym też pomóc. Białe jest czarne, a czarne jest białe, bo ukradli konia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I rozmawiałem z kolejną osobą i powiedziała, że do nowych aut leje się syntetyk,powiedział czemu i pozostanę przy swojej racji,a powód jest bardzo prosty, ale Wy wiecie lepiej :) I już wiem czemu miałem ten problem w E39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyżej 15 lat silnik 10W40

najlepsze są osoby które jadą na wymianę oleju i mechanior leje im z butli 50L i mówi że to castrol a w środku lotos ;)

wole sam kupić chociażby mobil 10W40 i pojeżdzić 10-12 tys ; )

filtr po 10 tys i tak jest do wymiany.... a niektórzy wymieniają z olejem po 15 tys bo mają zalany syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyżej 15 lat silnik 10W40

najlepsze są osoby które jadą na wymianę oleju i mechanior leje im z butli 50L i mówi że to castrol a w środku lotos ;)

wole sam kupić chociażby mobil 10W40 i pojeżdzić 10-12 tys ; )

filtr po 10 tys i tak jest do wymiany.... a niektórzy wymieniają z olejem po 15 tys bo mają zalany syntetyk

 

Lepiej nie pisz jaki lejesz olej bo strach od takich jak my kupować auta. Co do tego, że 15 lat i trza lać inny to nie do końca jest tak,ale nie będę tu pisał bo wiedzą lepiej, jak coś to priv i inaczej jest z olejem jak ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać że filtr może w lepszym oleju być w lepszym stanie niż przy gorszym gdzie zostawia więcej syfu. Olej o gorszych własnościach np w bardzo wysokich temp zostawia więcej cząstek stałych które zostają w filtrze. Ja z kolei mam auto z 98r i od nowości lany syntetyk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać że filtr może w lepszym oleju być w lepszym stanie niż przy gorszym gdzie zostawia więcej syfu. Olej o gorszych własnościach np w bardzo wysokich temp zostawia więcej cząstek stałych które zostają w filtrze. Ja z kolei mam auto z 98r i od nowości lany syntetyk.

 

Każdy powinien od nowości lać taki olej do :) A czy jest taki czy taki to płacisz za firmę. Tankujesz auto np: lpg na shell płacisz 2,50 za l, a na stacji prywatnej 2,15 i robisz więcej km.

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam firmę mann. Czy to kabinowe czy od oleju. Do krwio obiegu daje 5w40 z normą producenta i 3stówy ma i się kula.

 

Na każdej firmie będzie jeździć tylko na jednym dłużej na drugim krócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki powszechnie panuje opinia ze nigdy nie zalewa sie lepszego oleju niz byl przedtem. Na stronie motula, 6100 synergie 10w40 jest jako polecany do M54b28- i taki mam u siebie. Jest sens zmieniac olej przy nastepnej wymianie? Czy lac dalej ten 6100? Czy jednak mozna przejsc na syntetyk? Kazdy pisze co innego cholera jasna jak to jest naprawde?
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki powszechnie panuje opinia ze nigdy nie zalewa sie lepszego oleju niz byl przedtem. Na stronie motula, 6100 synergie 10w40 jest jako polecany do M54b28- i taki mam u siebie. Jest sens zmieniac olej przy nastepnej wymianie? Czy lac dalej ten 6100? Czy jednak mozna przejsc na syntetyk? Kazdy pisze co innego cholera jasna jak to jest naprawde?

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki powszechnie panuje opinia ze nigdy nie zalewa sie lepszego oleju niz byl przedtem.

Pierwszy raz słysze taką opinie..skąd taka teoria?

Zajrzyj do instrukcji fabrycznej,bo nie chce mi się wierzyc,że do M54B28 jest zalecany 10W40..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki powszechnie panuje opinia ze nigdy nie zalewa sie lepszego oleju niz byl przedtem.

Pierwszy raz słysze taką opinie..skąd taka teoria?

Zajrzyj do instrukcji fabrycznej,bo nie chce mi się wierzyc,że do M54B28 jest zalecany 10W40..

 

Słuchaj zawsze masz zalecany olej jako syntetyk, ale leje się go do nowego auta tak ? to chyba normalne, że auto jest co raz starsze i się psuje, i jak autko ma swoje najechane to chyba dla własnego bezpieczeństwa lejesz olej 10w40, tym bardziej jak kupujesz auto i nie wiesz naprawdę czy nie ma wycieków itp. I gdy zalejesz taki syntetyk który jest rzadszy niż 10w40 to jak masz niby na nim 15 tys. km zrobić to Ci szybciej ucieknie i później masz efekt jak miałem w e39, kiedy zalejesz 10w40 wymiana odbywa się co 10 tys. km i to już masz gęściejszy, więc nie odczujesz tego a Tym bardziej jak masz założona instalacje lpg to olej się szybciej wymienia. I powiem tak, że miałem wyciekł w E46, ale problem został rozwiązany, ale ja wiem co będzie dalej ? Skoro olej taki produkują to nie może Ci szkodzić bo to by było chore, ale róbcie jak chcecie, i tak się nikt nie przyzna, że może tak jest powodzenia :) co do instalacji lpg to poczytajcie sobie, kiedy się olej wymienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na syntetyk-ja tak zrobiłem w swoim M51. Był zalany 10W40 Mobila,zmieniłem go na Castrola Edge 5W40.

Turbinka jak popuszczała tak popuszcza,poza tym nic na gorsze się nie zmieniło.

Na studiach miałem okazje obliczac silnik i przy konstruowaniu nie zakłada się,iż do 100tys.km będzie eksploatowany na syntetyku, powyżej 100 tys.na półsyntetyku,natomiast powyżej 300tys.to już w ogóle na mineralu..

Jeżeli do konkretnego silnika jest przewidziany syntetyk,to jest przewidziany na cały jego żywot.

Owszem-jeżeli silnik się "kończy",są nadmierne wycieki i przedmuchy,to można go awaryjnie zalac gęstszym olejem,ale to rozwiązanie tymczasowe- na czas na np.zebranie funduszy,poszukanie drugiego silnika itp.

A "naprawianie" silnika,jego wycieków itp.zmianą oleju na gęstszy to po prostu druciarstwo..

Takie jest moje zdanie.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na syntetyk-ja tak zrobiłem w swoim M51. Był zalany 10W40 Mobila,zmieniłem go na Castrola Edge 5W40.

Turbinka jak popuszczała tak popuszcza,poza tym nic na gorsze się nie zmieniło.

Na studiach miałem okazje obliczac silnik i przy konstruowaniu nie zakłada się,iż do 100tys.km będzie eksploatowany na syntetyku, powyżej 100 tys.na półsyntetyku,natomiast powyżej 300tys.to już w ogóle na mineralu..

Jeżeli do konkretnego silnika jest przewidziany syntetyk,to jest przewidziany na cały jego żywot.

Owszem-jeżeli silnik się "kończy",są nadmierne wycieki i przedmuchy,to można go awaryjnie zalac gęstszym olejem,ale to rozwiązanie tymczasowe- na czas na np.zebranie funduszy,poszukanie drugiego silnika itp.

A "naprawianie" silnika,jego wycieków itp.zmianą oleju na gęstszy to po prostu druciarstwo..

Takie jest moje zdanie.

 

 

Spoko, zobaczymy kogo silnik będzie dłużej :) a teraz kończę te forum bo tutaj nie ma co się odzywać bo każdy i tak mądrzejszy od mechaników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki powszechnie panuje opinia ze nigdy nie zalewa sie lepszego oleju niz byl przedtem.

Pierwszy raz słysze taką opinie..skąd taka teoria?

Zajrzyj do instrukcji fabrycznej,bo nie chce mi się wierzyc,że do M54B28 jest zalecany 10W40..

(Ja mowie o m52b28, rozumiem ze to jedynie literowka?)

 

Po pierwsze przyjacielu to musisz zrozumieć jedną kwestię. Instrukcja fabryczna do mojego M52b28 zostala wydrukowana i wymyślona najpóźniej w 1997 roku, bo auto jest z 1997. Może i napisali tam żeby lać 5w30, tylko pomysl jak na przestrzeni 13 lat zmieniła się ogólna technika, i jakość materiałów smarnych? Chyba nie chcesz mi powiedzieć że oleje 15 lat temu i dziś są takiej samej jakości i produkowane są w tej samej technologii :) Full syntetyk sprzed 15 lat z wyzszej polki, nawet nie umywa sie do dzisiejszego polsyntetyka z wysokiej polki. A tak poza tym jezeli nie chce Ci sie wierzyc to wrzucam linka: Nie, nie jest to skan zalecen z "instrukcji obslugi" do silnika ktory zostal wyprodukowany 15 lat temu, ale dzisiejsze aktualne zalecenia pruducenta Motul, a chyba nie chcesz mi powiedziec ze Motul robi slabe oleje i nie wie co do czego sie nadaje?

 

oto link

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=2108&site=41&region=59&language=13&brand=45

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki powszechnie panuje opinia ze nigdy nie zalewa sie lepszego oleju niz byl przedtem.

Pierwszy raz słysze taką opinie..skąd taka teoria?

Zajrzyj do instrukcji fabrycznej,bo nie chce mi się wierzyc,że do M54B28 jest zalecany 10W40..

(Ja mowie o m52b28, rozumiem ze to jedynie literowka?)

 

Po pierwsze przyjacielu to musisz zrozumieć jedną kwestię. Instrukcja fabryczna do mojego M52b28 zostala wydrukowana i wymyślona najpóźniej w 1997 roku, bo auto jest z 1997. Może i napisali tam żeby lać 5w30, tylko pomysl jak na przestrzeni 13 lat zmieniła się ogólna technika, i jakość materiałów smarnych? Chyba nie chcesz mi powiedzieć że oleje 15 lat temu i dziś są takiej samej jakości i produkowane są w tej samej technologii :) Full syntetyk sprzed 15 lat z wyzszej polki, nawet nie umywa sie do dzisiejszego polsyntetyka z wysokiej polki. A tak poza tym jezeli nie chce Ci sie wierzyc to wrzucam linka: Nie, nie jest to skan zalecen z "instrukcji obslugi" do silnika ktory zostal wyprodukowany 15 lat temu, ale dzisiejsze aktualne zalecenia pruducenta Motul, a chyba nie chcesz mi powiedziec ze Motul robi slabe oleje i nie wie co do czego sie nadaje?

 

oto link

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=2108&site=41&region=59&language=13&brand=45

 

Ale on i tak nie uwierzy, oni maja swoją rację i tyle, tylko zobaczymy komu dłużej będzie służyło auto, mam już wyje.... i to głęboko na takich baranów bo inaczej ich nazwać nie można, pozdrawiam traktorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne. Na syntetyku silnik przejedzie o wiele więcej :cool2: Widziałem kilka R6 benzynowych z bliskimi mln km które jeździły od zawsze na syntetykach i dotrwały tak pokaźnego przebiegu bez remontu. Na 10w takowego przebiegu raczej by nie wytrzymały. O czymś to świadczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne. Na syntetyku silnik przejedzie o wiele więcej :cool2: Widziałem kilka R6 benzynowych z bliskimi mln km które jeździły od zawsze na syntetykach i dotrwały tak pokaźnego przebiegu bez remontu. Na 10w takowego przebiegu raczej by nie wytrzymały. O czymś to świadczy

 

Co to 520i jestem przekonany, ale człowiek nie po to wydaje kasę, żeby spierd.. sobie auto, teraz założyć części oryginalne, a po co jest zamiennik i później jeżdżą wiejskie tuningi i psują markę. Sam posiadałem taką i dzisiaj się dowiedziałem, że ten co kupił już sprzedał długo się najeździł, ale jak przeskoczył z e36 na auto, które potrzebuje dbania to tak jest :) i jakbym wiedział to bym je odkupił

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.