Skocz do zawartości

320i plyn w chlodnicy wybija z pojemnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam,

co moze byc przyczyna tego, ze na zimnym silniku, plynu chlodzacego w chlodnicy jest idealnie ( czyli do polowy pojemniczka) . jak silnik jest cieply po jezdzie i otworze klape, to go tyle urosnie, ze po odkreceniu korka , az wybija. po czasie, gdy ochlodzi sie silnik jest znow stan idalny lub minimalnie mniej o to co wylecialo po odkreceniu korka. . zauwazylam, ze na powierzchni plynu plywa tak jak gdyby brokat, wczesniej czegos takiego nie bylo. o co chodzi z tym plynem dlaczego tak sie dzieje? co moze byc przyczyna tego, ze tak sie dzieje? stan oleju jest caly czas niezmienny, ani nie ubywa ani nie rosnie.

Edytowane przez Anonymous
Opublikowano (edytowane)
a ona sie sam automatycznie nie odpowietrza? bo tam kolo tego pojemniczka jest odpowietrznik. ja wiem, ze po nagrzaniu poziom jego sie podnosi. ale zeby, az tyle aby buchal z pojemnika. ja milam wymieniona chlodnice i wtedy tak nie mialam przed wymiana. to co zalozyli chlodnice i ja mam sama sobie odpowietrzac ja hmmm...., w innym samochodzi mi sie samo to odpowietrza, a tu recznie trzeba czy jak. prosze o precyzyjana odpowiedz. bo nie wiem czy ona mi sie nie "wysadzila", przez to bo dzis odkrylam, ze mma mokro w silniku od tego plynu. Edytowane przez Anonymous
Opublikowano
No ręcznie ręcznie,a poco odkręcać korek chłodnicy kiedy silnik jest nagrzany??Ciśnienie wytworzone w układzie wywali płyn,normalna sprawa.
Opublikowano (edytowane)
a tam z boku przeciez mam odpowietrznik, to do czego on jest, ze musze recznie to robic. przeciez ta bmv co mam ie jest jakas stara. przeciez to mi mechanicy wymieniali ta chlodnice i nie dali by kobiecie auta, by sobie sama odpowietrzala ja nic mi o tym nie wspominajac. Edytowane przez Anonymous
Opublikowano

no dokladnie tak jak kolega napisal po co odkrecac korek jak jest nagrzany.a co do odpowietrzniania to jest troche tego w necie np.

 

na chłodnicy jest plastikowa śrubka (ta obok korka do wlewania płynu do chłodnicy), która służy do odpowietrzenia układu.Śrubkę tę należy wykręcić podczas zalewania układu płynem, po zalaniu zakręć ją i pozgniataj parę razy górny wąż. Płyn w zbiorniczku będzie ubywał. Następnie możesz zapalić silnik, jeśli zacznie się gotować i poziom płynu w zbiorniczku podnosić, to wtedy zakręć chłodnice, zgaś silnik i odkręcając lekko tą śrubkę aż do wyrzucenia pary. Jeśli przestanie wyrzucać nim parę to odkręć korek od chłodnicy,po to, aby płyn zszedł na w dół w zbiorniczku a odpowietrznik zakręć następnie możesz pouciskać górny wąż z chłodnicy, jeśli potrzeba to uzupełnij płyn w zbiorniczku.

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Opublikowano
odkrecalam ten korek jak byla ciepla bo chialam sprawdzic czy nie uroslo mi za duzo tego plynu ( w audi tez tak robie i tam rosnie ale nie, az tak by wybijac po odkreceniu korka). wczesniej mi sie zepsula ona i tak asekuracyjnie sobie ja sprawdzam- odkrecajac korek( nie najlepsze rozwiazanie ale mialam oko ile uroslo go) w adi mam automatyczne i nie przypuszlam, ze tu trzeba to recznie odpowietrzac przeciez to nie jest jakies stare auto i nie spodziewalam sie , ze dali takie rozwiazanie do niej. ja nigdy jej nie odpowietrzalam. myslam ze to cos z boku z ta dziurka to jest dziurka na to powietrze i samo to tam ucieka. ci co zakladali mi ta chlodnice nic nie powiedzieli o tym recznym odpowietrzaniu. i chyba po miesiacu z nowu " wybuchla" bo byl dzis wyciek plynu.
Opublikowano

układ chłodzenia w BMW po zalaniu płynu należy odpowietrzyć

ta dziurka w zbiorniczku wyrównawczym służy do przelewania się płynu który krąży w układzie

pierwszym objawem złego odpowietrzenia jest brak ogrzewania

Prawidłowe odpowietrzenie układu chłodzenia:

-napełnić świeżą cieczą chłodzącą zbiorniczek wyrównawczy, aż do krawędzi wlewu.

-wykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego, aż przez otwór zacznie się wydobywać

ciecz bez pęcherzyków powietrza.

-przykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy

-uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie i rozgrzać silnik, nie zakręcając korka wlewy cieczy chłodzącej. Wciskając pulsacyjnie pedał gazu zwiękrzyć prędkość obrotową powyżej 2500 obr/min, resztki powietrza wydobędą sie z układu chłodzenia, powodując spadek cieczy chłodzącej do znaku MAX na zbiorniczku wyrównawczym lub poniżej.

-podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupełnić ciecz chłodzącą.

-po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej pozostawić go na biegu jałowym przy około 1200 obr/min

-ponownie odkręcić śruby odpowietrzające i nie zakręcać dopóty, dopóki przez otwory nie zacznie wypływać ciecz chłodząca bez pęcherzyków powietrza.

UWAGA. Nie zbliżać rąk do wentylatora i pasków klinowych. Istnieje zagrożenie urazem.

-dolać ciecz chłodzącą do poziomu MAX i zakręcić korek wlewu cieczy chłodzącej.

-sprawdzić szczelność układu chłodzenia, szczególnie przewodów elastycznych i ich przyłączy, śruby odpowietrzające oraz

pompe cieczy chłodzenia

Opublikowano

dziekuje wszystkim za odpowiedzi, podpowiedzi, wskazowki.

P.S. u mnie super grzeje, grzalo, bo ja jestem zmarzluch wiec z tej opcji czesto korzystam( az mi sie buty odkleily :wink:) - wiec grzeje bardzo dobrze. nie spodziewalam sie, ze odpowietrzanie w nich jest reczne hmmm.... kiepskie rozwiazanie niepraktyczne :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.