Skocz do zawartości

320d 150km dużo pali, i slaby v-max - prosba o pomoc


mikan

Rekomendowane odpowiedzi

dziś po wielkich walkach udało mi się odpalić impe na mojej viscie, nie pamiętam jak miałem przedtem, ale teraz nie znalazło n47 ale tylko m47 było a powinno być n47n chyba

-tak to wygląda na rozgrzanym silniku na postoju http://imageshack.us/f/824/61725393.jpg/

-a tak jak podkręce mocniej http://imageshack.us/f/832/37222268.jpg/ analog v1

- postój http://imageshack.us/photo/my-images/13/14924373.jpg/ analog v1

- tutaj 2 tys obr http://imageshack.us/photo/my-images/830/54523498.jpg/

- i wtryski na postoju http://imageshack.us/photo/my-images/17/98246422.jpg/

- i przy 2 tys obr http://imageshack.us/photo/my-images/843/30927627.jpg/

 

 

dziwi mnie jedynie bo pisaliście że na impie liczone jest z atmosferycznym ile turbo dmucha, mi się wydawało że nie, i tak jak na screenach, jak raz dmuchnie do 1.5 a jak na dwa razy to 1.95, może myle tabele, nie wiem, oceńcie, wtrysk jeden bedzie do wymiany pewnie ale to pozniej, wazniejszy byl ten wymieniony.

 

spalanie wskazuje jak wskazywal na kompie, nie wiem ile realnie bo mialem mieszane miasto z trasa, prosze o ocene, sugestie i porade jakby co,

widziałem ze mialem jakies blędy ale siadla mi bateria i niezgrałem ich, jutro to zrobie, co mnie dziwi ze miala błędy 4 dni po wyjechaniu od mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego Twoj silnik to M47N. Jezeli Ci INPA odpalila i wskazalo TE wartosci to wszystko jest OK. Co do logow to wszystko jest w porzadku, jednak potencjometr pedalu gazu jest zjechany [najprawdopodobniej "zwichrowanie" bierzni]. Cisnienie doladowania jest tylko na pierwszym logu i pokazuje atmosferczyne, cisnienie CR i masa powietrza OK. Korekcje biegu jalowego idealne! dlaczego chcesz wymieniac wtryskiwacz i po czym stwierdzasz, ze jest padniety?? W mojej opinii do wymiany pedal gazu. AHA! Czekamy na screeny rejestru bledow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś mógł wskazać po czym widzisz że jest zjechany? , bo jeśli jest to trzeba wymienić,

co do ciśnienia doładowania - możesz napisać na którym logu jaka pozycja bo mi się wydawało od zawsze, że

ciśnienie doładowania to na 2 i 3 logu pozycja ostatnia na dole po prawej, PWG Poti 2, wtryskiwacz już wymieniłem, 3 albo 4 chyba, tydzień temu, z tego co wiem to lał, a fizycznie to stukał i kulał niesystematycznie zanim silnik się do połowy dogrzał, i z czasem co raz częściej i mocniej, mechanik od którego odebrałem powiedział ze wtryski ok, że może z czasem 1 następny będzie do wymiany bo jest na górnej granicy, pewnie chodziło o nr1,ale narazie jest spoko, a ja sam nie wiem i nie wiem czy lepiej jak idzie w - korekcja czy w +, dalej nie wiem ile mam doładowania ... podpowiedz, błędy dzis po pracy zgram, dziwie się tylko bo mechanik jak odjeżdzałem mówil że błedow nie ma poza mata siedzienia i sterownikiem świec, o czym przedtem wiedzialem, i sterownik zrobie przed zima, staram się nauczyć czytać impe dopiero ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshi dlaczego sądzisz że z potencjometrem pedału coś nie tak, przecież widac że był wcisniety na maxa. Bez dotykania wskazuje wartość 0,69 wiec mieści sie w granicy 0,67 - 3,9.

Jak dlamnie za duze obroty biegu jałowego i temeratura silnika też trochę podwyższona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz mi wskazać która rubryka w którym logu wskazuje doładowanie turbiny ? temp silnika taka mogła się zrobić bo stałem w miejscu a chwile przed pomiarem na maxa wkrecałem do 120km/h 3 x z rzedu żeby sprawdzić korekcje itd,tzn tak mi się wydaje że mogła sie zrobić ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szatyn masz racje!!! popierniczyly mi sie fotki bo mialem wszystkie otwarte i wartosci obrotow przyrownalem do napiecia PWG na przemian :duh: :oops:

Cisnienie doladowania jest w pierwszym screenie w PRAWYM GORNYM ROGU podpisane Current Charge-Air Pressure.

Korekcje sprawdzamy wylacznie na biegu jalowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli ze screenow nie wychodzi do jakiej wysokości dochodzi doładowanie ... , to co to jest to PWG Poti 1 i 2, hmm, wieczorem wrzuce screena z błedami i doładowanie czyli jak ten w 1 screenie, czyli z tych screenow co wrzucilem wychodzi ze ok ? bo ten jeden wtrysk w + idzie a reszta w minus, nie wiem czy + interpretowac z laniem wtrysku ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PWG [pedalwertgeber] - potencjometr pedalu gazu. Dwufazowy czujnik sily docisku dla stycznika biegu jalowego i gwaltownego wcisniecia KICKDOWN.

 

Doladowanie mozemy odczytac tylko z logu biegu jalowego i tam faktycznie zadnego doladowania nie ma bo te 1000mbar to jest faktyczne cisnienie atmosferyczne. Log biegu jaloweg jest OK.

 

Korekcje zawsze beda skakac na + albo - ... do tego zostalo to stworzone, aby wyrownowazac predkosc biegu jalowego przez zmniejszanie lub zawyzanie dawki pod konkretny cylinder. Korekcje sa OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w czasie jazdy jakie masz maksymalne wskazanie na Current Charge-Air Pressure. To nam da info jakie maksymalne ciśnienie pompuje turbina.

Co do reszty wygląda ok, trochę dziwne te wartości biegu jałowego, u mnie jest koło 760 a u ciebie 840.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj pomęczyłem furę z rana, porobiłem screeny i oto one

 

meczyłem żeby uzyskać największe ciśnienie i jeszcze ustrzelić w tym momencie screna, miałem mały kawałek i na końcu 3ki albo początku 4ki scrren był

http://imageshack.us/f/191/77555816.jpg/

zdaję sobie sprawę że na dolnych dwóch są wykrzykniki, w oczekiwanym i faktycznym, co to oznacza i jak to naprawic i jakie ma złe skutki to nie wiem

 

tutaj jest na postoju przy 3000obr http://imageshack.us/photo/my-images/822/78899209.jpg/

 

a kody błedów to

 

4501 4501 (0401) regulation of exhaust re-circulation, regelabweichung

error counter 1

logistic counter 20

 

4841 4841 (1491) regulation of exhaust re-circulation 2, regelabweichung

error counter 1

logistic counter 26

 

4222 4222 glow plug zylinder 2, ansteuerung

error counter 18

logistic counter40

 

4242 4242 glow plug zylinder 4, ansteuerung

error counter 18

logistic counter 40

 

jak od mechanika odjeżdzałem to błędów nie było, poza tym że mam wymienić w przyszłości sterownik świec, a podczas wizyty wymieniał wtrysk.

turbo nowe, przeplywka nowa - maja po 3 miesiące

 

prosze o interpretację i pomoc, niekumam tych wykrzykników na 1 screenie,

fura dalej pali duzo, z tego co zauważyłem że dużo gorzej na klimie wlączonej jezdzi, duzo

 

z niecierpliwością czekam na wypowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz podwójny błąd zaworka sterującego EGR ...

dlatego podwójny ponieważ jeden błąd dotyczy samego zaworka a drugi jest spowodowany tym że ten błąd się powiela przez to że niedziałający egr wprowadza w tryb awaryjny sterownik turbo , który w trybie awaryjnym wyłącza EGR :) prościej nie umiem ... i dlatego też masz air-mass zbyt duże ....

zmień zaworek sterujący EGR i problem zniknie ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ! ten co pokazałeś to od klapek w kolektorze ....

ten z nr 1 jest właściwy :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3332&hg=11&fg=45

tylko chyba nie zamierzasz brać oryginału ????? :shock:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh tak myślałem że pomyliłem ( mało do czynienia miałem z elektroniką ) ... nie no dowiem się ile org po zniżkach i ile zamiennik po zniżkach ( nie wiem czy to koszt 100zł czt 300zł ), nie myślałem który wezmę, wiem że przepływka tylko orginał - wg rad, nie mam info jak oceniane są zamienniki tychże zaworków, czy spokojnie może być zamiennik czy musi być org,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego oczywiście wyczyść cały EGR i sprawdź wężyki czy dobrze ciśnienie trzymają do elektrozaworku. Potem trzeba sprawdzić czy przepływomierz lepiej pokazuje bo te wskazania nie są za fajne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr sprawdzałem 4 miesiące temu, był czysty - może się nie świecił, był nalot lekki tylko bez syfu, wężyków nie ruszałem bo sterownie turbo jest elektroniczne i wężyki nie miały nic do mocy itd, a jakie mogą być skutki jw. źle działającego erg ? poza złymi wskazaniami na impie?,co do złych wskazań to ja nie wiem już bo przedtem wszyscy pisali że wskazania są dobre, też nie wiem do jakiego screna się odnosisz, bo różne rzuty inpy wstawiałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o wężyki do sterowania turbo tylko o wężyki do sterowania EGR są identyczne i tez mają elektrozaworek jak p w przypadku sterowania turbo. Przepływka ci pracuje ale ma za dużą różnice miedzy tym co oczekuje ECU a tym co jest zmierzone. Musisz zadziałać z EGR a potem porobić screeny jeszcze raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki dzięki, jutro najprawdopodobniej będę ten zaworek kupował, pytałem czemu pytałeś czy będe kupował org, dziś w sklepie niby od częsci bmw koleś wkrecał mi pierburga za 300zl albo bmw org za 350zl, dużo kurna ..., wkręcał że zamienniki nie chcą działać, dziwie sie bo to tylko zaworek, niby jest tam coś z elektroniki ale nie wiem, możę się wypowiecie, jak już będe miał to dziadostwo to w weekend to zmienie i rzuce okiem na egr i jego okolice, a moglibyście mi powiedzieć czym może skutkować taki błąd egr ? zamuła, kopcenie, duże spalanie? dalej mi pali jak smok 11- 12 w mieście ... zobaczymy co napiszecie jak wrzucę scrreny z logów po wymianie ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś wkrecał mi pierburga za 300zl albo bmw org za 350zl

a czym sie roznil jeden od drugiego... oprocz ceny???? nie ma czegos takiego jak zamiennik elektrozaworu sterowania VTG. Na allegro znajdziesz OEM za ok 150zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też powiedział ten sprzedawca, ja się tylko was pytam o radę, niektóre rzeczy można kupić spokojnie w zamienniku a niektóre lepiej w org, dla mnie oem to coś w rodzaju zamiennika, jeśli prawie tu jakieś herezje to mnie poprawiajcie bo forum jest do porad i dyskusji a puki co uzyskałem od was cenne dla mnie info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma żadnej różnicy pomiędzy oem a ori zwłaszcza że jeden i drugi będzie Pierburga ... :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam, nie recenzowałem postępów bo miałem inne walki z zarządem dróg, magisterka itd a i elektrowazwór poszedł na bok, chciałem go zamówić ale nie było już tego w cenie 150zł, dziś widzę że jest nowa aukcja w tej cenie innego sprzedawcy, a wracając do tych mas powietrza to ciekawe jest że jeszcze po tych postach z 7.10 podłączałem się pod impe i już błędów egr nie było, a kasowałem te stare, a rejestrowanie w pamięci działa bo dalej mi wywala błędy świec, konsultując się z mechanikiem dziwił się że tymbardziej jak mam normę eu4 jeśli byłby problem z masami to by wyskakiwał bląd albo ChE, zapychałby się rzekomo ten a`la filtr cząstek stałych ( jego zdaniem ), mimo to w poniedziałek zamówię ten elektrozawór tańszy, bo teraz mam fure na wymianie świec i termostatu egr bo fura wiecznie niedogrzana była, mechanik ma się tym masom jeszcze przyjrzeć, dam znać co wymyślił ciekawego i skonfrontuję z waszymi poradami, które wydają mi się trafne i sprawdzają się :), a męczę temat tych mas bo chciałem w nadchodzącym tygodniu na chipowanie jechać, a nie chcę jechać jak nie wszystko jest ok, a nie jest ok, tydzień temu na impe podczas pałowanie dochodził wykres mas do 1300j i w oczekiwanych i rzeczywistych a granica jest do 650j na wykresie, chyba że można z takim felerem chipować ale nie sądze ...

 

reasumując - odbiorę od mechanika, zmienię zaworek, wyczyszczę i sprawdzę egr jak będzie trzeba, zrobie screeny i wrzucę, jeszcze przed chipem - żebyście

ocenili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy powietrza to jedno, wartość 1300 jak najbardziej jest osiągalna mimo że z wykrzyknikiem. Tym się nie przejmuj. Sprawdź jeszcze jakie ciśnienie masz maksymalne w kolektorze dolotowym ( Air presure) i jakie masz maksymalne ciśnienie na szynie CR. Jeśli te dwie wartości masz ok to można jechać na program. A sprawdź jeszcze korekty wtrysków, na postoju i pod obciążeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.