Skocz do zawartości

E32 735i Elektryka - Problem z odpaleniem


pawlo03

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam następujący problem gdy przekręcę zapłon wszystko jest wszystko ok kontrolki się świecą tyle że cały czas migają awaryjne jeżeli już przestaną migać to nie działają kierunki. Następnym problemem jest uruchomienie silnika gdy przekręcę kluczyk w pozycję odpalania rozrusznik tylko tyknie i w tym samym czasie tyknie coś przy klemie + i wszystko zgaśnie i nie ma wogóle prądu świeci się tylko ale bardzo słabo kontrolka hamulca ręcznego. Po odczekaniu chwili i rozłączenia klem wraca prąd i gdy próbuję odpalić problem sie powtarza. Proszę bardzo o POMOC bo już nie wiem o co chodzi. Z góry dzięki i Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie daje czyszczenie, wymiana akumulatora też nie pomogła. Najdziwniejsze jest to że gdy odłączę gruby + od rozrusznika i próbuje zakręcić to rozrusznik też cyka lecz nie ginie wtedy prąd. Jutro sprawdzę jeszcze rozrusznik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może jakaś przerwa na kablu + bo kable plusowe są dwa może któryś niedziała?

Czyli prąd jest wszystko świeci klakson mocny radio chodzi ale jak próbujesz odpalić to cyka tylko przekaźnik reszta sie zamula i wszystko przygasa i tak zostaje nawet jak puścisz kluczyk?

A udaje ci się odpalić ten samochód może przyczyna być w samym rozruszniku że ciężko mu sie zakręcić bo przekaźnik raczej by tak nie mieszał.Czasem poprostu trzeba zaprowadzić do elektryka nawet biorąc lawete bo jak inaczej nie zawsze samemu można dojść ładu.

 

Bo co do awaryjnych to na słabym akumulatorze jak kręce i bardzo słabo kręci ze się nie da odpalić to się one same włączają u kolegi też tak jest i w innych też tak widziałem więc to się dzieje przy słabym aku gdy jeszcze dodatkowo się go obciąża rozrusznikiem próbując odpalić czyli jak masz mocny akumulator i sie tak dzieje to tak jak by na wyjściu jednak tego prądu nie ma więc albo jakaś przerwa w dostarczaniu prądu albo zwarcie może to powodować więc tu mogę dać ci naprowadzenie według objawu ale dziwi mnie że po przekręceniu kluczuka i puszczeniu nadal jest przygaszone zamiast wrócić do poprzedniego stanu więc może to być zwarcie.

 

To nie rozrusznik tyka a jego przekaźnik po odłączeniu +sa z rozrusznika nie jest on fizycznie podłączony więc tykać nie może ;)

 

To jak dla mnie na początek szukanie powinno sie odbyć w samym rozruszniku, przekaźniku rozrusznika (może mieć jakieś zwarcie) zwarcia w innym miejscu lub przerw w instalacji. jak sam nie dasz rady uruchomić bemy to dobry elektryk to uleczy przyczyn może być naprawde wiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś po przekręceniu kluczyka i tyknięciu znika cały prąd w samochodzie oprócz tej jednej kontrolki z wykrzyknikiem która jest przymulona po odczekaniu i odłączeniu i podłączeniu klem cały prąd wraca. A tyka również przekaźnik lecz też rozrusznik i zachowuję się tak jak na mocno rozładowanym aku w każdym samochodzie, czyli jakby dostawał za słaby prąd, lecz prąd jest ok bo na kablu + który dochodzi do rozrusznika napięcie jest takie samo jak na aku czyli 12v. Jutro postaram się sprawdzić rozrusznik możliwe że się skończył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobny problem. Sprawdź akumulator następnie alternator, regulator napięcia czyli ładowanie. Miałem problem z szybami, szyberdachem, zamkiem ogólnie elektryka - zmieniłem moduły komfortu, przekaźniki, nawet sam akumulator - z auta na którym normalnie odpalał i chodził i nic. Brak ładowania i padnięty akumulator, okazały się przyczyną aż sam nie mogę w to uwierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
I co kolego doszles co to jest bo mam taki sam problem. Gdy chcem odpalic wszystko jest ok ale jak przekrecam kluczyk to tylko tykniecie i wszystko ginie. Czasami nawet kontrolki sie nie pala tylko sie delikatnie swieca. Jakby masy nie bylo ale wszystko jest dobrze podlączone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak jak miałem zwarcie do masy przewodu sygnalizującego ładowanie z alternatora. Mechanik źle spiął wtyczkę i się wypięła podczas jazdy, silnik zgasł. Potem po przekręceniu w pozycję zapłon gasło wszystko. Jednakże w pozycji 1 lub 2 było wszystko ok. Odnalazłem wtyczkę, spiąłem i śmiga.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do rozrusznika to jesli odepniesz gruby + to zosraje jeszcze bendiks. po przekreceniu stacyjki na rozruch podawany jest prąd na elektromagnes i wypychany jest tryb rozrusznika na kolo zamachowe, do tego jak zadziała elektromagnes to w bendiksie lacza sie 2 styki które dopiero puszczaja + na silnik rozrusznika, dlatego rozrusznik tyka. głuwny + od aku biegnie do rozrusznika i ten sam + leci dalej do alternatora. po rozruchu silnika ladowanie tym kablem na aku idzie. jak koledzy wyżej pisali sprawdź ten własnie kabel,rozrusznik i alternator. jesli wizualnie jest wszystko ok i dalej nie działa to odłącz ten główny + od bendiksa i alternatora podłacz innym kablem dla sprawdzenia + z aku besposrednio do bendiksa w miejsce odczepionego kabla i sprubuj ponownie odpalic. podejżewan ze wszystko zadziała w innym aucie miałem podobną akcjie i okazało sie ze z wieżchu kabel wygladal cacy ale w srodku był tak zasniedziały ze nie mial przejscia i przy prubie rozruchu wszystko gasło i po chwili sie pojawialo. a i sprawdź mase silnika. taka miedziana tasma biegnaca od silnika do karoseri gdzies pod silnikiem. niewiem dokladnie gdzie ona sie znajduje (żuciła mi sie w oczy u mnie ale nie pamietam).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.