Skocz do zawartości

E36 316i M43 brak mocy!!!


Marcin88i

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy !!! od jakiegoś czasu auto mi słabnie nie wiem co to może być silnik ma 217000km najechane w sumie nic takiego nie wymieniałem może coś trzeba już wymienić niestety nie wiem co go boli.W Polsce będe dopiero w Czerwcu tutaj napewnoi nie bede nic robił z autem bo kasują (Holandia)

Prosze wszystkich o napisanie mi co warto na co zwrocic uwage co można by wymienić z tych ważnych rzeczy bo chciałbym doprowadzić auto do w miare dobrego stanu.Olej tez mi wycieka przed wyjazdem uszczelke pokrywy zaworow wymienilem i uszczelniacz wału korbowego przedni ale okazalo sie ze to nie to niestety .

Z góry dziękuje wszystkim którzy coś podpowiedzą .(mam gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wrzucam dwójke lub trójke wtedy czuć jak auto bardzo wolno sie rozpedza musze dawac duzo gazu jak chce wrzucic czworke puszczam gaz i prAWIE ze w miejscu staje nie ma rozpedu tego kopa wiem ze to 1.6slaby silnik no ale moc jest duzo gorsza niz z poczatku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj świece i kable. Przeczyśc silniczek krokowy w m43 to się znajduje z przodu motoru po prawej stronie na dwóch śróbkach. Do tego przeczyśc przepływomierz i doloty. To z takich spraw które jesteś w stanie sam ocenic. Daj znac co się dzieje dalej

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chce wrzucic czworke puszczam gaz i prAWIE ze w miejscu staje nie ma rozpedu

na wolnych obrotach nie odczuwasz wibracji, nie masz problemu z odpaleniem, spalanie nie wzroslo?

 

Moze to nie w silniku problem a w hamulcach -.^ , jak bedziesz jechal i wysiadziesz to sprawdz reka bebny czy sa tak samo gorace z obu stron, zacisk na tarczy tez mogl sie zaciac/zapiec, ale sprawdzania reka jak ciepla jest tarcza nie polecam :P

mozliwe tez ze linka od recznego sie zapiekla

podaj wiecej info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem z odpalaniem, wiecej pali...

wyglada na problem z ukladem elektrycznym(swiece albo przewody zaplonowe), nie dostaje odpowiedniej iskry i stad problem

 

"na wolnych obrotach (troche za niskich jak na dany bieg) czuc jak lekko szarpie. W czym moze tkwic problem???"

jak to na wolnych, na biegu na wolnych obrotach? toczysz sie na 3ce albo 4ce? czy co :D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem z odpalaniem, wiecej pali...

wyglada na problem z ukladem elektrycznym(swiece albo przewody zaplonowe), nie dostaje odpowiedniej iskry i stad problem

 

"na wolnych obrotach (troche za niskich jak na dany bieg) czuc jak lekko szarpie. W czym moze tkwic problem???"

jak to na wolnych, na biegu na wolnych obrotach? toczysz sie na 3ce albo 4ce? czy co :D ?

 

dokładnie tak jak kolega pisze posprawdzaj świece i przewody może gdzieś jest przebicie albo jakś świeca na wykończeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mowisz ze 1400 na 3ce i sie dlawi, to jeszcze mozliwe ze filtr paliwa zasyfiony i ma podawane paliwo pod nizszym niz wlasciwe

zatem mysle ze wymiana filtra paliwa i swiec powinna wystarczyc, jak nie to przewody do wymiany, a jak to juz nie pomoze.. to wtedy zaczynaja sie schody :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze trudno o benzyniaka bez aparatu zaplonowego, a jakos prad do swiecy od aparatu dojsc chyba musi =D

 

Po twoim poście wnioskuję, że nie specjalnie się orientujesz w temacie, dlatego polecam wpisać w wikipedie "aparat zapłonowy" i przeczytać co tam piszą =P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nIE ORIENTUJĘ SIE WCALE :P Pisze to co mi powiedzieli inni :P A jeszcze dodałbym ze mam LPG i czasem zdarza mi sie nie nie chce sie przelaczyc z LPG na PB... Wczoraj np jechalem na LPG, stanąłem pod domem zgasiłem auto, odpaliłem i juz nie chcialo sie przelaczyc na LPG... :( Co myślicie o czujniku temperatury?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, na czym opiera sie zasada przelaczania na gaz, z czego korzysta komputer instalacji gazowej, tak wiec chyba najlepiej bedzie jak podjedziesz do jakiegos warsztatu LPG.

 

A silnik nie jest na ssaniu jak sie rozgrzeje? Nie ma za wysokich obrotów? Normalnie powinien miec 900+/-50

Jesli po rozgrzaniu obroty nie sa na normalnym poziomie to mozliwe ze czujnik temperatury z ktorego korzysta benzynowy uklad paliwowy rowniez "mysli" ze temperatura jest niska i powinien silnik sie dogrzac, niestety wyzsze obroty moga swiadczyc nie tylko o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chce wrzucic czworke puszczam gaz i prAWIE ze w miejscu staje nie ma rozpedu

na wolnych obrotach nie odczuwasz wibracji, nie masz problemu z odpaleniem, spalanie nie wzroslo?

 

Moze to nie w silniku problem a w hamulcach -.^ , jak bedziesz jechal i wysiadziesz to sprawdz reka bebny czy sa tak samo gorace z obu stron, zacisk na tarczy tez mogl sie zaciac/zapiec, ale sprawdzania reka jak ciepla jest tarcza nie polecam :P

mozliwe tez ze linka od recznego sie zapiekla

podaj wiecej info

Co masz na myśli czy nie czuć wuibracji chodzui ci o to czy obroty skacza ?z odpaleniem jak narazie nie ma problemu.Spalanie nie wiem czy wzrosło nie zauważyłem ale zatankuje gaz i zobacze ile przejade .Z hamulcami napewno jest problem bo jak hamuje to telepie kierownicą przy małych predkościach też dodam ze nie wymienialem drazkow kierownicy ani tarcz/jesli chodzi o reczny to jedna strona jest naciagnieta do konca a na drugiej lince jest luz po zimie jakos sie poluzowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, na czym opiera sie zasada przelaczania na gaz, z czego korzysta komputer instalacji gazowej, tak wiec chyba najlepiej bedzie jak podjedziesz do jakiegos warsztatu LPG.

 

A silnik nie jest na ssaniu jak sie rozgrzeje? Nie ma za wysokich obrotów? Normalnie powinien miec 900+/-50

Jesli po rozgrzaniu obroty nie sa na normalnym poziomie to mozliwe ze czujnik temperatury z ktorego korzysta benzynowy uklad paliwowy rowniez "mysli" ze temperatura jest niska i powinien silnik sie dogrzac, niestety wyzsze obroty moga swiadczyc nie tylko o tym.

Nie zauważyłem ze obroty są wyższe jest tak jak napisales trzyma te 900 czasami w korku wyzej iprzy odpalaniu kolo 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wibracjami chodzilo o to, ze jak masz zuzyte swiece/przewody to silnik nie pracuje rowno i wpada w drgania, co czuc siedzac w samochodzie.

 

Jesli telepie kierownica przy hamowaniu to na 99% tarcze do wymiany.

Z tyłu zapewne masz bębny jak nie wymieniałes tarcz, to przypuszczam ze z bebnami tez nic nie robiles, przypuszczam ze po wymianie tarcz(+klocki)(przod), szczek(+ zestaw naprawczy do hamulców bębnowych) i wyregulowaniu hamulcow objawy powinny ustapic, mozliwe ze pekl pancerz na lince recznego(jak pekl to linka do wymiany) lub linka się zapiekla(od biedy mozna przesmarowac) no i hamulce nie puszczaja w pelni.

 

Podsumowujac najprostsze rozwiazanie to wymiana swiec ewentualnie przewodów(chyba że masz nowe), i układ hamulcowy do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich. Mam mały problem ze swoją Bunią. BMW E36 1.8 1991r :cry2:

Wszystko zaczeło się jak wyjołem akumulator do ładowania. na wszystkich biegach, pedał gazu w podłodze nie mam mocy, zarówno na gazie jak i na benzynie. Po przekroczeniu 3,5k/4k obrotów zaczynają się pojawiać konie i można odczuć skok mocy. Jest to troche uciązliwe przy wyprzedzaniu, bo zbiera sie mułowato a w połowie zaczyna przyspieszać. :mad2:

Ostatnio wymieniłem wisko i przewody wysokiego napięcia. jutro wymieniam świece i sonde lambda. czy coś z tego moze przeszkadzać ????

U mechanika też nie dowiedziałem sie niczego nowego, jedynie ze moze to być przez sondę, bo nie daje sygnału i mieszanka moze byc zle ustawiona.

Macie jakieś pomysły jak mi pomódz ? :cry2: :cry2: :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.