Skocz do zawartości

DPF do konca 600 km.... Co dalej???


artekch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Komputer pokazuje do konca DPF 600 km. Ogolnie filtr powietrza tez jest juz zapchany i caly przegląd zbliza sie za 2000 km.

Nie wiem co mam zrobic? Czy wycinac? Czy jechac na przeglad do serwisu i odrazu sprobowac wyczyscic dpf?

Jakie są objawy jesli przejadę te 600 km? Czy samochod moze stanać?

Co sądzicie

 

BMW E91 320d 163Kw 177 tys przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
To jest tylko licznik który możesz sobie sam wyzerować, jeśli nie masz żadnych objawów zapchanego DPF-a i nie zaświeciła ci się kontrolka to narazie nic nie rób.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie proponuje podjechac gdzies na kompa i sprawdzic stan DPF.Omijaj serwis bo oczywiscie uslyszysz,ze filtr jest do wymiany a koszt tej uslugi w Niemczech ok. 1450 euro :duh: Moze sie okazac ,ze filtr jest w dobrym stanie i smialo zrobisz na nim z 50000km jesli jezdzisz głównie trasy na dosc wysokich obrotach to filtr ma okazje sie sam wypalac gdy jest taka potrzeba i tym samym przedłuzasz jego zywotnosc.Podstawa diagnoza np.dis-em lub inpą
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie proponuje podjechac gdzies na kompa i sprawdzic stan DPF.Omijaj serwis bo oczywiscie uslyszysz,ze filtr jest do wymiany a koszt tej uslugi w Niemczech ok. 1450 euro :duh: Moze sie okazac ,ze filtr jest w dobrym stanie i smialo zrobisz na nim z 50000km jesli jezdzisz głównie trasy na dosc wysokich obrotach to filtr ma okazje sie sam wypalac gdy jest taka potrzeba i tym samym przedłuzasz jego zywotnosc.Podstawa diagnoza np.dis-em lub inpą

 

1450Euro to ttanio gdy ci serwis zrobi :-) u mojego kosztuje 1800€ ;-).

 

Po co wymieniac jak mozna dac przeczyscic filtr? Mam Kollege co ma 330d od nowosci z 2007. Przejechal 279tkm. I Zaczol mu brac litr wiecej Diesla, jak i zrobil sie coraz slabszy. Jeszcze sie nic nie palilo. Dal Filtr do Firm kolo mnie do czyszczenia. Koszt byl chyba cos kolo 600-700Euro. Teraz przejechal juz znow 22tkm i nie ma zadnych problemy ;-) I spalanie jest 6,5 litra. co bylo juz 8,5 :-) A jedzie jedynie na Autostradzie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat. U mnie nie ma wskaznika zapchania dpf, ale jak się podłączałem pod kompa to wyszło że róznica cisnien przed i za dpf* wynosi 0 (słownie zero) przy normie do 150. Mechanik też był tym nieźle zdziwiony.

Czy to znaczy że mam wycięty? Może być tak idealnie czysty po 120 tys.?

 

*mam nadzieję że czegoś nie przekręciłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie proponuje podjechac gdzies na kompa i sprawdzic stan DPF.Omijaj serwis bo oczywiscie uslyszysz,ze filtr jest do wymiany a koszt tej uslugi w Niemczech ok. 1450 euro :duh: Moze sie okazac ,ze filtr jest w dobrym stanie i smialo zrobisz na nim z 50000km jesli jezdzisz głównie trasy na dosc wysokich obrotach to filtr ma okazje sie sam wypalac gdy jest taka potrzeba i tym samym przedłuzasz jego zywotnosc.Podstawa diagnoza np.dis-em lub inpą

 

1450Euro to ttanio gdy ci serwis zrobi :-) u mojego kosztuje 1800€ ;-).

 

Po co wymieniac jak mozna dac przeczyscic filtr? Mam Kollege co ma 330d od nowosci z 2007. Przejechal 279tkm. I Zaczol mu brac litr wiecej Diesla, jak i zrobil sie coraz slabszy. Jeszcze sie nic nie palilo. Dal Filtr do Firm kolo mnie do czyszczenia. Koszt byl chyba cos kolo 600-700Euro. Teraz przejechal juz znow 22tkm i nie ma zadnych problemy ;-) I spalanie jest 6,5 litra. co bylo juz 8,5 :-) A jedzie jedynie na Autostradzie.

 

pozdrawiam

Myslałem ze tylko serwisy w PL maja taka rozbieznosc cenową :cry2: Kolega troche juz zostawil w tym serwisie wiec moze dostal jakis rabat :mrgreen:

1450 € to tak duzo kasy gdy wydaje sie je niepotrzebnie-bo koledze powiedziano nie widzac auta ze przy 180000km filr do wymiany,mnie to czeka za jakies 10000km ale zaczne od sprawdzenia stanu DPF u znajomego mechanika-bo jesli jest ok to 1450 € w kieszeni :) a kontrolke serisowa oczywiscie moge skasowac samemu.

Mam takie pytanko czy tym urzadzeniem http://allegro.pl/bmw-serwisowka-v-scan-2w1-bmw-i-obd-j-polski-i1493808371.html da sie sprawdzic parametry DPF?

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie kupuj takiego uniwersalnego skanera do wielu marek tylko kup sobie profesjonalny inter face diagnostyczny tylko do BMW i Mini, zapłacisz mniej a będziesz mógł robić prawie wszystko co może serwis ASO BMW. Taki fejs możesz kupić u kolegi nerwus który jest administratorem działu "diagnoza komputerowa" viewforum.php?f=48
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad2: Jak czytam opinie że ktoś wycina coś co dobrze sprawuje swoją funkcję to gęsiej skórki dostaje. Masakra :duh:

 

Po 1 Jak was nie stać na utrzymanie auta i jego eksploatacje do której DPF należy to nie kupujcie takich aut

Po 2 Przy prawidłowym użytkowaniu filtr ten się nie psuje, nie zapycha, nie przytyka i dobrze chodzi. Przedewszystkim nie ma za nami zasłony dymnej...

 

Do autora wątku, nie ma co szukać dziury w całym. Ciesz się radością z jazdy, przy chipie pamiętaj żeby jechac do dobrego tunera, ponieważ chipa musi zestroić tak aby auto nie kopciło - inaczej DPF zatka się o wiele szybciej.

Poza tym żadnych przeciwskazań, a DPF polecam traktować jak bezpośredni wstrysk zamiast gaźników - poprostu jest i będzie, ot tak i już :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 Jak was nie stać na utrzymanie auta i jego eksploatacje do której DPF należy to nie kupujcie takich aut

 

Jest subtelna różnica między nie stać, a nie mieć ochoty na wydawanie wcale nie pomijalnej kwoty na rozwiązanie które daje dyskusyjne korzyści. Tutaj rozumiem autora wątku, jego samochód i jego sprawa. Kastracja samochodu z DPF to moim zdaniem jedno z dobrych wyjść z sytuacji.

 

Po 2 Przy prawidłowym użytkowaniu filtr ten się nie psuje, nie zapycha, nie przytyka i dobrze chodzi. Przedewszystkim nie ma za nami zasłony dymnej...

 

Oparte na faktach? Bo ja już mam drugi DPF. Samochód jeżdżony głównie na trasie, miasto mu tego nie zrobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja po kupnie samochodu mam zamiar pozbyć się DPF-a dlatego że 95 % jeżdżę po mieście i nie mam zamiaru co 200-300 km. jezdzić po autostradzie żeby się wypalił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Zgadzam się z kolegami odnośnie wycinania DPF-a , a co do tej zasłony dymnej to troszkę pic na wodę jest w nowych autkach, kolega ma 320d z 2008 roku po ostrym programie , DPF wycięty a autko nawet nie pierdnie chmurką czarną, nowe silniki są czyste same w sobie a zakładanie DPF-a jest spowodowane tylko i wyłącznie spełnianiem normy X, która w PL i tak nic nie daje, w końcu nie mamy zakazów wjazdu do miasta autami z normą niższą niż X-1, a żadnych ulg podatkowych za to nie ma.

 

No i ostatnie : DPF swoje waży i przytyka autko, wycięcie go ma odczuwalny wpływ na osiągi .

 

Ale o tym może niech Grzesiu sie wypowie...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na racing forum był kiedyś temat dotyczący wpływu dpf na maksymalną moc o ile dobrze pamietam w 530, generalnie wniosek był taki że można ugrać góra 5 dodatkowych koni więc przy 300 które tam wychodzą po chipie w zasadzie niezauważalne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest subtelna różnica między nie stać, a nie mieć ochoty na wydawanie wcale nie pomijalnej kwoty na rozwiązanie które daje dyskusyjne korzyści. Tutaj rozumiem autora wątku, jego samochód i jego sprawa. Kastracja samochodu z DPF to moim zdaniem jedno z dobrych wyjść z sytuacji

 

dokładnie tak samo myśle :)

 

Po 2 Przy prawidłowym użytkowaniu filtr ten się nie psuje, nie zapycha, nie przytyka i dobrze chodzi. Przedewszystkim nie ma za nami zasłony dymnej...

 

Nie ma reguły..jeden będzie jeżdzic 200 tys km z takim filtrem, inny 50 tys km..już było troche przypadków opisywanych na tym forum i problemów z DPF-em. A co do zasłony dymnej, to jakoś w poprzednich autach, które miałem i nie miały DPF-u ten problem nie występował, jak każdy diesel czasem puścił bączka i nic w tym złego nie było.

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia co kto lubi, mi osobiście nie podoba się bączek z samochodu za set tysięcy złotych.

 

bez przesady mówimy o BMW E91 320d 163Kw 177 tys przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

163HP :wink:

 

Ok może E91 już nie jest warte set tysięcy... kiedyś było :wink: Każdy robi co mu się podoba... jego auto, jego zabawka :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie widziałem w żadnym aucie dymienia w aucie z DPF, sam mam DPF w jednym i też nie widziałem dymienia... W lusterka wsteczna patrzę żeby nie było :wink: Kończe temat bo jest rzeka, podobnie jak z RSC...

 

Miłej niedzieli dla wszystkich :cool2:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia co kto lubi, mi osobiście nie podoba się bączek z samochodu za set tysięcy złotych.

 

KoKoS kupuj elektrycznego melexa w takim razie, wtedy będziesz miał pewność, że żadnego bączka nie puści :D

 

Artuj ma racje, w momencie wypalania DPF-a każde auto lekko puści bączka, nawet tego możesz nie zauważyć, bo raz że nie jest to chmura dymu, a dwa na pewno nie jeżdzisz cały czas patrząc w tylnie lusterko, bo kto patrzy do przodu ;)

 

Dobrze wystrojone auto bez DDF-u też nie puści bączka i DPF nie jest do tego potrzebny.

 

Osobiście uważam, że DPF to wymysł pseudoekologów i dodatkowy zarobek dla firm motoryzacyjnych, dlatego swojego mam zamiar usunąć :D

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie widziałem w żadnym aucie dymienia w aucie z DPF, sam mam DPF w jednym i też nie widziałem dymienia... W lusterka wsteczna patrzę żeby nie było :wink:

 

Tutaj nagrane wymuszone dopalanie na postoju. Musisz częściej patrzyć w lusterka. Odsyłam również do instrukcji obsługi Twojego samochodu gdzie również jest to zjawisko opisane, aby nie było że tak tylko Alfy mają ;)

http://www.youtube.com/watch?v=yymHZXMMtzM

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad2: Jak czytam opinie że ktoś wycina coś co dobrze sprawuje swoją funkcję to gęsiej skórki dostaje. Masakra :duh:

 

Po 1 Jak was nie stać na utrzymanie auta i jego eksploatacje do której DPF należy to nie kupujcie takich aut

 

Kolego nie przesadzaj z takimi ocenami. takich co się godzą na wszystko co zaproponuja w serwisie nazywam jeleniami albo zwyczajnie ludxmi, którzy nie szanują własnych pieniędzy. Niektóre czynnosci w ASO są ok ale inne są kompletnie niekonkurencyjne cenowo, chodzi o to, że zrobisz to równie dobrze poza ASO a może i pewniej za znacznie niższe pieniadze. Jeśli nie musze to wole nie płacic hostessie w recepcji salonu, za wszystkie auta do jazd próbnych w salonie i mnóstwo innych rzeczy.

 

Ale irytuje mnie odpwoedź w ASO w ciemno "wymiana" jeśli pytasz co należy zrobić z filtrem DPF jeśli jego licznik serwisowy dojdzie do 0.

 

Filtr przede wszystkim się sprawdza w jakim stanie jest wypełniony i jak funkcjonuje a potem sie płaci.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad2: Jak czytam opinie że ktoś wycina coś co dobrze sprawuje swoją funkcję to gęsiej skórki dostaje. Masakra :duh:

 

Po 1 Jak was nie stać na utrzymanie auta i jego eksploatacje do której DPF należy to nie kupujcie takich aut

 

Kolego nie przesadzaj z takimi ocenami. takich co się godzą na wszystko co zaproponuja w serwisie nazywam jeleniami albo zwyczajnie ludxmi, którzy nie szanują własnych pieniędzy. Niektóre czynnosci w ASO są ok ale inne są kompletnie niekonkurencyjne cenowo, chodzi o to, że zrobisz to równie dobrze poza ASO a może i pewniej za znacznie niższe pieniadze. Jeśli nie musze to wole nie płacic hostessie w recepcji salonu, za wszystkie auta do jazd próbnych w salonie i mnóstwo innych rzeczy.

 

 

Filtr przede wszystkim się sprawdza w jakim stanie jest wypełniony i jak funkcjonuje a potem sie płaci.

Ale irytuje mnie odpwoedź w ASO w ciemno "wymiana" jeśli pytasz co należy zrobić z filtrem DPF jeśli jego licznik serwisowy dojdzie do 0.

Niestety,ale serwisy tak dzialaja aby na siebie zarobic! :mad2:

Kolega chcial umówic termin na sprawdzenie i lub wypalenie DPF a uslyszał,ze przy przebiegu 180000km takich rzeczy sie nie robi tylko konieczna wymiana jest :duh: :mad2: A kolega za bardzo sie nie zna i za bardzo mu sie nie chce(czytaj ma za duzo kasy i jest leniwy)to zamówil nowy filtr.Jak sie okazalo pojechał i zonk-sprowadzili nie ten filtr i nowy termin-za drugim razem doszlo do wymiany a znajomy nie zna zadnych konkretów-nie proponowanu mu odddanie starego filtra który by mozna wyczyscic i zregenerowac a potem sprzedac itd.Rachunek 1450€ i koniec tematu-tak to dzialaja niemieckie serwisy :( :mad2: Wykorzystuja niewiedze klienta i tyle :duh: :nienie:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.