Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Komputer pokazuje do konca DPF 600 km. Ogolnie filtr powietrza tez jest juz zapchany i caly przegląd zbliza sie za 2000 km.

Nie wiem co mam zrobic? Czy wycinac? Czy jechac na przeglad do serwisu i odrazu sprobowac wyczyscic dpf?

Jakie są objawy jesli przejadę te 600 km? Czy samochod moze stanać?

Co sądzicie

 

BMW E91 320d 163Kw 177 tys przebiegu.

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest tylko licznik który możesz sobie sam wyzerować, jeśli nie masz żadnych objawów zapchanego DPF-a i nie zaświeciła ci się kontrolka to narazie nic nie rób.
Opublikowano
Dokładnie proponuje podjechac gdzies na kompa i sprawdzic stan DPF.Omijaj serwis bo oczywiscie uslyszysz,ze filtr jest do wymiany a koszt tej uslugi w Niemczech ok. 1450 euro :duh: Moze sie okazac ,ze filtr jest w dobrym stanie i smialo zrobisz na nim z 50000km jesli jezdzisz głównie trasy na dosc wysokich obrotach to filtr ma okazje sie sam wypalac gdy jest taka potrzeba i tym samym przedłuzasz jego zywotnosc.Podstawa diagnoza np.dis-em lub inpą
icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczytaj na forum o PDFie opcja( Szukaj),jest to wszystko dokładnie i rzeczowo opisane- warto.
Opublikowano
Dokładnie proponuje podjechac gdzies na kompa i sprawdzic stan DPF.Omijaj serwis bo oczywiscie uslyszysz,ze filtr jest do wymiany a koszt tej uslugi w Niemczech ok. 1450 euro :duh: Moze sie okazac ,ze filtr jest w dobrym stanie i smialo zrobisz na nim z 50000km jesli jezdzisz głównie trasy na dosc wysokich obrotach to filtr ma okazje sie sam wypalac gdy jest taka potrzeba i tym samym przedłuzasz jego zywotnosc.Podstawa diagnoza np.dis-em lub inpą

 

1450Euro to ttanio gdy ci serwis zrobi :-) u mojego kosztuje 1800€ ;-).

 

Po co wymieniac jak mozna dac przeczyscic filtr? Mam Kollege co ma 330d od nowosci z 2007. Przejechal 279tkm. I Zaczol mu brac litr wiecej Diesla, jak i zrobil sie coraz slabszy. Jeszcze sie nic nie palilo. Dal Filtr do Firm kolo mnie do czyszczenia. Koszt byl chyba cos kolo 600-700Euro. Teraz przejechal juz znow 22tkm i nie ma zadnych problemy ;-) I spalanie jest 6,5 litra. co bylo juz 8,5 :-) A jedzie jedynie na Autostradzie.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Podepne sie pod temat. U mnie nie ma wskaznika zapchania dpf, ale jak się podłączałem pod kompa to wyszło że róznica cisnien przed i za dpf* wynosi 0 (słownie zero) przy normie do 150. Mechanik też był tym nieźle zdziwiony.

Czy to znaczy że mam wycięty? Może być tak idealnie czysty po 120 tys.?

 

*mam nadzieję że czegoś nie przekręciłem

Opublikowano
Dokładnie proponuje podjechac gdzies na kompa i sprawdzic stan DPF.Omijaj serwis bo oczywiscie uslyszysz,ze filtr jest do wymiany a koszt tej uslugi w Niemczech ok. 1450 euro :duh: Moze sie okazac ,ze filtr jest w dobrym stanie i smialo zrobisz na nim z 50000km jesli jezdzisz głównie trasy na dosc wysokich obrotach to filtr ma okazje sie sam wypalac gdy jest taka potrzeba i tym samym przedłuzasz jego zywotnosc.Podstawa diagnoza np.dis-em lub inpą

 

1450Euro to ttanio gdy ci serwis zrobi :-) u mojego kosztuje 1800€ ;-).

 

Po co wymieniac jak mozna dac przeczyscic filtr? Mam Kollege co ma 330d od nowosci z 2007. Przejechal 279tkm. I Zaczol mu brac litr wiecej Diesla, jak i zrobil sie coraz slabszy. Jeszcze sie nic nie palilo. Dal Filtr do Firm kolo mnie do czyszczenia. Koszt byl chyba cos kolo 600-700Euro. Teraz przejechal juz znow 22tkm i nie ma zadnych problemy ;-) I spalanie jest 6,5 litra. co bylo juz 8,5 :-) A jedzie jedynie na Autostradzie.

 

pozdrawiam

Myslałem ze tylko serwisy w PL maja taka rozbieznosc cenową :cry2: Kolega troche juz zostawil w tym serwisie wiec moze dostal jakis rabat :mrgreen:

1450 € to tak duzo kasy gdy wydaje sie je niepotrzebnie-bo koledze powiedziano nie widzac auta ze przy 180000km filr do wymiany,mnie to czeka za jakies 10000km ale zaczne od sprawdzenia stanu DPF u znajomego mechanika-bo jesli jest ok to 1450 € w kieszeni :) a kontrolke serisowa oczywiscie moge skasowac samemu.

Mam takie pytanko czy tym urzadzeniem http://allegro.pl/bmw-serwisowka-v-scan-2w1-bmw-i-obd-j-polski-i1493808371.html da sie sprawdzic parametry DPF?

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kupuj takiego uniwersalnego skanera do wielu marek tylko kup sobie profesjonalny inter face diagnostyczny tylko do BMW i Mini, zapłacisz mniej a będziesz mógł robić prawie wszystko co może serwis ASO BMW. Taki fejs możesz kupić u kolegi nerwus który jest administratorem działu "diagnoza komputerowa" viewforum.php?f=48
Opublikowano
Mam nadzieje ze wlasnie nie bedzie przydkany i auta mi nie zmuli, tym bardziej ze narazie nie mam czasy zeby poszukac ajkiegos mechanika i powymieniac wszystko... Kazdy mechanik moze mi sprawdzic przepustowosc DPF?
Opublikowano

:mad2: Jak czytam opinie że ktoś wycina coś co dobrze sprawuje swoją funkcję to gęsiej skórki dostaje. Masakra :duh:

 

Po 1 Jak was nie stać na utrzymanie auta i jego eksploatacje do której DPF należy to nie kupujcie takich aut

Po 2 Przy prawidłowym użytkowaniu filtr ten się nie psuje, nie zapycha, nie przytyka i dobrze chodzi. Przedewszystkim nie ma za nami zasłony dymnej...

 

Do autora wątku, nie ma co szukać dziury w całym. Ciesz się radością z jazdy, przy chipie pamiętaj żeby jechac do dobrego tunera, ponieważ chipa musi zestroić tak aby auto nie kopciło - inaczej DPF zatka się o wiele szybciej.

Poza tym żadnych przeciwskazań, a DPF polecam traktować jak bezpośredni wstrysk zamiast gaźników - poprostu jest i będzie, ot tak i już :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Po 1 Jak was nie stać na utrzymanie auta i jego eksploatacje do której DPF należy to nie kupujcie takich aut

 

Jest subtelna różnica między nie stać, a nie mieć ochoty na wydawanie wcale nie pomijalnej kwoty na rozwiązanie które daje dyskusyjne korzyści. Tutaj rozumiem autora wątku, jego samochód i jego sprawa. Kastracja samochodu z DPF to moim zdaniem jedno z dobrych wyjść z sytuacji.

 

Po 2 Przy prawidłowym użytkowaniu filtr ten się nie psuje, nie zapycha, nie przytyka i dobrze chodzi. Przedewszystkim nie ma za nami zasłony dymnej...

 

Oparte na faktach? Bo ja już mam drugi DPF. Samochód jeżdżony głównie na trasie, miasto mu tego nie zrobiło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja po kupnie samochodu mam zamiar pozbyć się DPF-a dlatego że 95 % jeżdżę po mieście i nie mam zamiaru co 200-300 km. jezdzić po autostradzie żeby się wypalił.
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Zgadzam się z kolegami odnośnie wycinania DPF-a , a co do tej zasłony dymnej to troszkę pic na wodę jest w nowych autkach, kolega ma 320d z 2008 roku po ostrym programie , DPF wycięty a autko nawet nie pierdnie chmurką czarną, nowe silniki są czyste same w sobie a zakładanie DPF-a jest spowodowane tylko i wyłącznie spełnianiem normy X, która w PL i tak nic nie daje, w końcu nie mamy zakazów wjazdu do miasta autami z normą niższą niż X-1, a żadnych ulg podatkowych za to nie ma.

 

No i ostatnie : DPF swoje waży i przytyka autko, wycięcie go ma odczuwalny wpływ na osiągi .

 

Ale o tym może niech Grzesiu sie wypowie...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
na racing forum był kiedyś temat dotyczący wpływu dpf na maksymalną moc o ile dobrze pamietam w 530, generalnie wniosek był taki że można ugrać góra 5 dodatkowych koni więc przy 300 które tam wychodzą po chipie w zasadzie niezauważalne
Opublikowano
Jest subtelna różnica między nie stać, a nie mieć ochoty na wydawanie wcale nie pomijalnej kwoty na rozwiązanie które daje dyskusyjne korzyści. Tutaj rozumiem autora wątku, jego samochód i jego sprawa. Kastracja samochodu z DPF to moim zdaniem jedno z dobrych wyjść z sytuacji

 

dokładnie tak samo myśle :)

 

Po 2 Przy prawidłowym użytkowaniu filtr ten się nie psuje, nie zapycha, nie przytyka i dobrze chodzi. Przedewszystkim nie ma za nami zasłony dymnej...

 

Nie ma reguły..jeden będzie jeżdzic 200 tys km z takim filtrem, inny 50 tys km..już było troche przypadków opisywanych na tym forum i problemów z DPF-em. A co do zasłony dymnej, to jakoś w poprzednich autach, które miałem i nie miały DPF-u ten problem nie występował, jak każdy diesel czasem puścił bączka i nic w tym złego nie było.

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Opublikowano
Kwestia co kto lubi, mi osobiście nie podoba się bączek z samochodu za set tysięcy złotych.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Kwestia co kto lubi, mi osobiście nie podoba się bączek z samochodu za set tysięcy złotych.

 

bez przesady mówimy o BMW E91 320d 163Kw 177 tys przebiegu

Opublikowano

163HP :wink:

 

Ok może E91 już nie jest warte set tysięcy... kiedyś było :wink: Każdy robi co mu się podoba... jego auto, jego zabawka :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Ja jeszcze nie widziałem w żadnym aucie dymienia w aucie z DPF, sam mam DPF w jednym i też nie widziałem dymienia... W lusterka wsteczna patrzę żeby nie było :wink: Kończe temat bo jest rzeka, podobnie jak z RSC...

 

Miłej niedzieli dla wszystkich :cool2:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Kwestia co kto lubi, mi osobiście nie podoba się bączek z samochodu za set tysięcy złotych.

 

KoKoS kupuj elektrycznego melexa w takim razie, wtedy będziesz miał pewność, że żadnego bączka nie puści :D

 

Artuj ma racje, w momencie wypalania DPF-a każde auto lekko puści bączka, nawet tego możesz nie zauważyć, bo raz że nie jest to chmura dymu, a dwa na pewno nie jeżdzisz cały czas patrząc w tylnie lusterko, bo kto patrzy do przodu ;)

 

Dobrze wystrojone auto bez DDF-u też nie puści bączka i DPF nie jest do tego potrzebny.

 

Osobiście uważam, że DPF to wymysł pseudoekologów i dodatkowy zarobek dla firm motoryzacyjnych, dlatego swojego mam zamiar usunąć :D

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Opublikowano
Ja jeszcze nie widziałem w żadnym aucie dymienia w aucie z DPF, sam mam DPF w jednym i też nie widziałem dymienia... W lusterka wsteczna patrzę żeby nie było :wink:

 

Tutaj nagrane wymuszone dopalanie na postoju. Musisz częściej patrzyć w lusterka. Odsyłam również do instrukcji obsługi Twojego samochodu gdzie również jest to zjawisko opisane, aby nie było że tak tylko Alfy mają ;)

http://www.youtube.com/watch?v=yymHZXMMtzM

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Gdzie mogę znalesnajbliżej Rzeszowa dobry warsztat w którym mi usuna dpf i ewentualnie jakiegos malego wirusa wgraja?

 

Dzięki

Opublikowano
:mad2: Jak czytam opinie że ktoś wycina coś co dobrze sprawuje swoją funkcję to gęsiej skórki dostaje. Masakra :duh:

 

Po 1 Jak was nie stać na utrzymanie auta i jego eksploatacje do której DPF należy to nie kupujcie takich aut

 

Kolego nie przesadzaj z takimi ocenami. takich co się godzą na wszystko co zaproponuja w serwisie nazywam jeleniami albo zwyczajnie ludxmi, którzy nie szanują własnych pieniędzy. Niektóre czynnosci w ASO są ok ale inne są kompletnie niekonkurencyjne cenowo, chodzi o to, że zrobisz to równie dobrze poza ASO a może i pewniej za znacznie niższe pieniadze. Jeśli nie musze to wole nie płacic hostessie w recepcji salonu, za wszystkie auta do jazd próbnych w salonie i mnóstwo innych rzeczy.

 

Ale irytuje mnie odpwoedź w ASO w ciemno "wymiana" jeśli pytasz co należy zrobić z filtrem DPF jeśli jego licznik serwisowy dojdzie do 0.

 

Filtr przede wszystkim się sprawdza w jakim stanie jest wypełniony i jak funkcjonuje a potem sie płaci.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
:mad2: Jak czytam opinie że ktoś wycina coś co dobrze sprawuje swoją funkcję to gęsiej skórki dostaje. Masakra :duh:

 

Po 1 Jak was nie stać na utrzymanie auta i jego eksploatacje do której DPF należy to nie kupujcie takich aut

 

Kolego nie przesadzaj z takimi ocenami. takich co się godzą na wszystko co zaproponuja w serwisie nazywam jeleniami albo zwyczajnie ludxmi, którzy nie szanują własnych pieniędzy. Niektóre czynnosci w ASO są ok ale inne są kompletnie niekonkurencyjne cenowo, chodzi o to, że zrobisz to równie dobrze poza ASO a może i pewniej za znacznie niższe pieniadze. Jeśli nie musze to wole nie płacic hostessie w recepcji salonu, za wszystkie auta do jazd próbnych w salonie i mnóstwo innych rzeczy.

 

 

Filtr przede wszystkim się sprawdza w jakim stanie jest wypełniony i jak funkcjonuje a potem sie płaci.

Ale irytuje mnie odpwoedź w ASO w ciemno "wymiana" jeśli pytasz co należy zrobić z filtrem DPF jeśli jego licznik serwisowy dojdzie do 0.

Niestety,ale serwisy tak dzialaja aby na siebie zarobic! :mad2:

Kolega chcial umówic termin na sprawdzenie i lub wypalenie DPF a uslyszał,ze przy przebiegu 180000km takich rzeczy sie nie robi tylko konieczna wymiana jest :duh: :mad2: A kolega za bardzo sie nie zna i za bardzo mu sie nie chce(czytaj ma za duzo kasy i jest leniwy)to zamówil nowy filtr.Jak sie okazalo pojechał i zonk-sprowadzili nie ten filtr i nowy termin-za drugim razem doszlo do wymiany a znajomy nie zna zadnych konkretów-nie proponowanu mu odddanie starego filtra który by mozna wyczyscic i zregenerowac a potem sprzedac itd.Rachunek 1450€ i koniec tematu-tak to dzialaja niemieckie serwisy :( :mad2: Wykorzystuja niewiedze klienta i tyle :duh: :nienie:

icon4.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.