Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy otóż mam taki problem z moim autkiem bmw e39 touring 520i LPG 1997rok. Dziś postanowiłem wyczyścić silniczek krokowy i co się okazało że przy demontażu silniczka z kolektora wypłynęło trochę płynu chłodniczego około 50 - 100ml ! Skąd on się tam mógł wsiąść gdzie szukać przyczyny ? Dodam tylko że ubywa mi płynu tak około 100ml na tydzień przy przebiegu średnio 200- 300km , a i jeszcze dość mocno paruje mi z rury wydechowej nie ważne czy to na benzynie czy na gazie. Silnik pracuje dość dobrze no może troszkę obroty falują na LPG jak jest zimny albo jak jest obciążony np. dużym poborem prądu na różne urządzenia. Może ktoś z was już przerabiał podobny temat , bardzo proszę o porady !
Opublikowano

Prawdopodobnie poszła membrana lub coś innego w parowniku, gaz zabiera płyn chłodniczy do wtryskiwaczy i stąd pewnie ten płyn w kolektorze, a co za tym idzie więcej pary w spalinach.

Najprościej odłączyć przewody płynu chłodniczego od parownika i spiąć je razem na jakiś tydzień. Pojeździć przez ten czas na benzynie i kontrolować poziom płynu. Jeśli nie będzie innych wycieków to płyn powinien przestać ubywać.

Opublikowano
witam no właśnie też obstawiałem parownik tylko zastanawiam się czy jest to możliwe bo dolot gazu mam zamontowany tuż przy wlocie do głowicy, ( zresztą pewnie jak wszyscy posiadacze aut z LPG) czy ten płyn mógł by się cofać aż do początku kolektora ssącego tam gdzie krokowiec ? no chyba że aż tak paruje i się skrapla w całym dolocie no i spływa w jedno z mniszych miejsc w kolektorze czyli silnik krokowy , no ale czy samochód nie wciąga od razu całej mieszanki która mu podają wtryski ? Jeszce obstawiałem przepustnice no bo ona też jest ogrzewana płynem ale nie znam szczegółowej budowy tej przepustnicy i nie wiem czy jest możliwe jakieś minimalne rozszczelnienie tej części ? Jeszcze jedno pytanko troszkę z innej bajki ale może jak koledzy wiecie to pomożecie , mianowicie chodzi mi o wymianę membran w parowniku czy po tej operacji musiał bym jechać na ustawianie gazu ? Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za porady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.