Skocz do zawartości

316ti - problem z odpalaniem, utrata mocy , pompa paliwa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam mały problem :) Postaram się opisać go jak najlepiej : Ostatnio podczas normalnej spokojnej jazdy na równych obrotach na dosłownie 1-2 sek. zapaliła mi się czerwona kontrolka ta z narysowanym akumulatorem. Podczas zapalenia się tej kontrolki można było poczuć delikatne szarpnięcie ( tak jakby silnik stracił na chwilę moc) ta sytuacja na przestrzeni ostatnich 5 tygodni powtórzyła się co najmniej 8 razy. Wczoraj rano po przejechaniu 10 km podjechałem na stacje benzynową... Po zatankowaniu samochód już nie odpalił ( mam już ten samochód od 2,5 roku i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem BMw e46 316Ti z 2003r.- benzyna) . Próbowałem odpalić go kilka razy i nic... Odholowałem furę do mechanika... Mechanik kilka razy przekręcił stacyjkę za 6 razem samochód odpalił. Mechanik podłączył samochód pod komputer - program nie wskazał żadnych błędów. Po kilku minutach samochód znów nie odpalał. Pomogło stuknięcie w pompę paliwa(która znajduje się pod tylnim siedzeniem) podczas odpalania.

 

Czy to są objawy które mówią że pompa paliwowa się kończy ?

 

Czy zapalanie się tej kontrolki podczas jazdy oraz problemy z odpaleniem to mogą byc objawy zepsutej pompy czy są to 2 nie związane ze sobą sprawy?

 

Czy komuś cos takiego się przytrafiło ?

 

Będę wdzięczny za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kontrolka o której piszesz jest od ładowania. Albo slizga Ci sie pasek , albo koncza sie szczotki albo sam alternator. Odpalić nie mogłeś bo aku był już słaby

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Wydaje mi się jednak, że nie mogłem odpalić samochodu ponieważ pompa paliwa zaczyna powoli umierać :)...

 

A zapalanie kontrolki od ładowania podczas jazdy to pewnie objaw innego problemu. Pewnie tak jak sugerował ziomekthx :" Albo slizga Ci sie pasek , albo koncza sie szczotki albo sam alternator."

 

We wtorek zostawię samochód u mechanika .

 

Jak myślicie czy powinienem odrazu pompę paliwa wymienić czy poczekać aż całkowicie przestanie działać?

Opublikowano

Pompa paliwowa wymieniona. Problemy zniknęły.

 

Mechanik sprawdzał ładowanie/napięcie - w normie.

 

Szarpnięcie podczas jazdy mogło być spowodowane zacięciem się na chwilę pompy paliwa, która mogła zrobić spięcie i zapalić kontrolkę ładowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.