Skocz do zawartości

525D Touring zawieszenie - alternatywa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawieszenie standardowe stalowe, z tego co sie orientuje to sportowe/obnizone bylo w touringu dostepne tylko z pneumatyka z tylu, wiec pomysl zeby przelozyc amory i sprezyny z tej wersji upada :(

Ale czy istnieje jakas alternatywa? Czy sa dostepne na rynku amortyzatory krotsze (najlepiej aluminiowe) i sprezyny obnizajace do wersji bez pneumatyki?

I jeszcze jedno, musze wymienic amory (jeden z przodu padl), zalozmy ze zostane przy zawieszeniu standardowym, czy wymieniac sprezyny na nowe? Przebieg to 265kkm :roll:

 

:idea: a moze zrobic tak, z przodu wymienic amory i sprezyny na wersje z m-technik, a tyl zostawic serje :? bedzie du*a zadarta i miekki tyl nie? :mad2:

 

pozdr.

Opublikowano

Właśnie zmieniam zawieszenie ze "sportowego" na standardowe. Mam touringa z Nivo i u mnie to było tak: z przodu poprzedni właściciel założył sportowe sprężyny i amortyzatory, z tyłu obniżył programowo zawieszenie, dzięki czemu samochód był na równym, niskim poziomie. Efekt? Sporo śpiących policjantów potrafilo przywalić w podłogę (aż zęby bolały...), twardo było, zwłaszcza na 17" felgach. W tej chwili mam juz wypoziomowane zawieszenie tylne na standard i 16" opony na każdym kole. Samochód świeci 5 m przed zderzak i wygląda troszkę pokracznie - tył w górze, przód "ryje po ziemi". Dla tego właśnie (dokładnie kiedy to piszę :mrgreen: ) serwis demontuje mi przednie amorki i sprężyny (amorki mają raptem 5 miesięcy i jakieś 2 tys. na liczniku - człowiek zmienił je na dwa dni przed pzekazaniem mi samochodu) i zakładane standadowe, co podniesie przód o jakieś 10 cm. Wszystko to razem daje w końcu prawdziwy komfort jazdy, z którego słynie BMW. Wszystko to razem pozwala mi odradzić na nasze drogi sportowe zawieszenie ze względu na komfort jazdy i bezpieczenstwo podwozia i zawieszenia.

PS. Na Allegro znalazłem kiedyś ofertę zawieszenia tylnego do Touringów będącego "zamiennikiem" Nivo. Polegć to miało na wywaleniu pneumatyki i założeniu standardu sprężyna-amorek. Nie wiem jednak na ile to jest zalecane i bezpieczne rozwiązanie...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Mam touringa na seryjnej zawiesze a kolega ma identycznego na obniżonym. Wymieniał przedni zderzak już CZTERY razy na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Podłoga też nieraz zaliczyła glebę. Zastanów się dobrze.
Opublikowano

No dobra, myslalem caly dzien i chyba zostane przy seryjnej wysokosci, tylko nie wiem jakie amory zalozyc, waham sie pomiedzy Sachs (na plus to ze sa aluminiowe, ze to wlasciwie te same co orginalnie i ze sa tansze) a Bilstein B6 (na plus to ze sa twardsze, a na minus to ze sa stalowe, ze sa drozsze no i ze sa zolte :mrgreen: )

co radzicie? priorytetem ma byc jak najlepsze prowadzenie, tylko czy B6 da mi cos wiecej od Sachs, zauwaze roznice?

 

 

pozdr.

Opublikowano

No i zamowilem na przod Sachsy dedykowane do zawieszenia sportowego/obnizonego, zmontuje to z seryjna sprezyna i zobacze co z tego wyjdzie :roll: ale jestem dobrej mysli :mrgreen:

a na tyle pojawia sie, dopiero za jakis czas, B6-ki :cool2:

 

pozdr.

Opublikowano

I najprawdopodobniej będziesz albo zwracał amorki, albo dokupował sprężyny. U mnie też miały być wymienione sprężyny, żeby samochód podnieść i okazało się, że nic z tego - amorki trzeba było dokupić! Dla tego pewnie seryjne sprężyny do obniżonych amorków (pokochają cię sprzedawcy zderzaków i szyb halogenów :mrgreen: ) pasować nie będą...

Ale przyznam, że specem w materii nie jestem, więc może się mylę...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
I najprawdopodobniej będziesz albo zwracał amorki, albo dokupował sprężyny. U mnie też miały być wymienione sprężyny, żeby samochód podnieść i okazało się, że nic z tego - amorki trzeba było dokupić! Dla tego pewnie seryjne sprężyny do obniżonych amorków (pokochają cię sprzedawcy zderzaków i szyb halogenów :mrgreen: ) pasować nie będą...

Ale przyznam, że specem w materii nie jestem, więc może się mylę...

 

 

no wiec tak, na przodzie zawitaly Sachsy Advantage z seryjna sprezyna (nie bylo zadnego problemu z poskladaniem tego) a na tyle B6. W zeszlym tygodniu zrobilem dosc dluga trase ~1000 i ~800km, z 4 osobami na pokladzie + pelen bagaznik i jestem zadowolony :cool2: auto jest sztywniejsze i bardziej sprezyste i zniknal efekt wzdluznego bujania, nie wiem tylko czy jest to zasluga tych konkretnych amortyzatorow, czy tego ze zostaly poprostu wymianieone na nowe a stare mialy juz ponad 260kkm :roll:

Ogolnie jestem zadowolony, aczkolwiek chcialbym zeby bylo troche nizej :mrgreen:

 

pozdr.

Opublikowano
e39 TOURING 99r BEZ NIVO -GLEBA!!! taki kupiłem poprzedni właśiciel stachał tak z niemiec - springi czerwone amory MONROE. Więc jest to możliwe. Duuuży minys podłoga pod silnikiem już popękana od śpiących policjantów.
Opublikowano

Leszczu - jeśli jesteś zadowolony, to super, gratuluję!

Thefi - z tego, co czytałem myły Touringi bez Nivo, więc to może standard.

Moja opinia o obniżonym zawieszeniu na polskich drogach (a już w Touringach szczególnie) tylko się umocniła po przejściu na standardowe zawieszenia. Samochód lepiej wygląda (nie jak jamnik szorujący brzuchem po betonie :mrgreen: ), zrobił się jeszcze bardziej komfortowe, policjanci to już żaden problem, a i krawężniki nie szoruję zderzakiem. U mnie nie obeszło się bez wymiany sprężyn, ale warto było.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.