Skocz do zawartości

audio za rozsadne pieniadze w e90


pan_prezes_skora

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, zakłócenia zmieniają sie względem dodawania gazu itd, pojawiają sie dopiero po odpaleniu samochodu. Jest to taki charakterystyczny, narastający świst.

Kable rca tak, jak pisałem to gotowiec-Phonocar Platinium potrójnie ekranowany, natomiast przetwornik hi-lo, to sprawdzony na forum helix AAC.2 z własnym zasilaniem i wyjściem remote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zakłócenia zmieniają sie względem dodawania gazu itd, pojawiają sie dopiero po odpaleniu samochodu. Jest to taki charakterystyczny, narastający świst.

Kable rca tak, jak pisałem to gotowiec-Phonocar Platinium potrójnie ekranowany, natomiast przetwornik hi-lo, to sprawdzony na forum helix AAC.2 z własnym zasilaniem i wyjściem remote.

 

W jakim miejscu pobierasz sygnał z kabli głośnikowych? Czy jesteś pewien, że masa nie łączy się u Ciebie nigdzie z zewnętrznym złączem w RCA? Na przykład w tym konwerterze albo we wzmacniaczu?

Jaki to wzmacniacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martiso wzmacniacz jest podpiety pod remote z helixa.

 

pascal sygnal z kabli pobieram z kostki zaraz za radiem, masa raczej nigdzie nie styka sie z rca, wszystko jest poizolowane. Wzmak to stary, dobry helix hxa q500 mk II.

 

Widze ze chyba najsensowniejszym rozwiazaniem bedzie pociagniecie kabli z kostki do bagaznika i dopiero tam podpiecie konwertera na max najkrotszym rca do wzmacniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widze ze chyba najsensowniejszym rozwiazaniem bedzie pociagniecie kabli z kostki do bagaznika i dopiero tam podpiecie konwertera na max najkrotszym rca do wzmacniacza.

 

to mija si z celem bo te kable beda zbierac zaklucenia bo sa nie ekranowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie kable bedą nieekranowane bo bedą to takie same kable jak w wiążące idacej do kostki ale będzie nimi szedł sygnał high do konwertera w bagażniku. 4ry posty wyżej pascal napisał dokładnie o tym samym-zeby konwerter podłączyć na możliwe jak najdłuższych kablach. Gdyby było tak, jak piszesz tzn te kable miałyby zbierać zakłócenia, to w najzwyklejszym systemie bez wzmacniacza rownież kable głośnikowe puszczone z radia np do tylu samochodu zbieralyby zakłócenia. Przynajmniej tak mi sie wydaje...

 

W tym momencie zakłócenia u mnie ewidentne zbiera rca i najprawdopodobniej jest to sianie z alternatora. Generalnie jest to chyba spowodowane tym, ze sygnał po rca jest juz sygnałem przetworzonym-niskonapieciowym i dlatego łapie tyle śmieci. Jeżeli sie mylę to proszę o poprawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne jest to, że z Twojego kabla robi się antena, która łapie zakłócenia, ale sygnał głośnikowy, jako sygnał o wyższym napięciu będzie tym bardziej mniej podatny na te zakłócenia. Bardziej prawdopodobne wydaje mi się, że na te dziwne dźwięki ma wpływ zasilanie Twojego wzmacniacza/konwertera i połączenie masy w którymś z urządzeń z zewnętrznym "zaciskiem" rca.

 

BTW -> we wzmacniaczu masz pokrętło "input level". W jakim położeniu masz je ustawione?

 

Spróbuj na chwilę podłączyć konwerter zasilaniem odseparowanym od auta (dodatkowa bateryjka 12V - ten konwerter nie zużywa dużo mocy) oraz odłącz kabel remote od konwertera i podłącz remote wzmacniacza bezpośrednio z zaciskiem + na wzmacniaczu (na czas testu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie wzmacniacza pociągnięte jest bezpośrednio z aku, a kable nie maja więcej niż 1,5m, natomiast zasilanie konwertera wzięte jest z kostki idącej do radia.

 

Mając na myśli input level chodzi Ci gainy na poszczególnych kanałach? Te są ustawione rożnie-system pocięty jest aktywnie, a wiec gainy od wf są na max, od tw tak mniej więcej na 40%, suba na ten moment brak. Ma to w ogóle coś wspólnego z przebiciem i zakloceniami?

 

Spróbuję w wolnej chwili pokombinować z zasilaniem konwertera i zobaczymy co z tego wyjdzie ale rozmawiałem już z kilkoma osobami i usłyszałem mniej więcej to samo-żeby podpiąć konwerter dopiero w bagażniku na możliwie krótkim rca więc pewnie to będzie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zawsze na dalsza odleglosc lepiej przesylac sygnal o wiekszym napieciu. Wszelkie zaklocenia sa wtedy mniejsza skladowa.

 

O ustawienie input level pytalem dlatego, ze przy polozeniu "max" maksymalnie wzmacniasz tez zaklocenia.

 

Jak przerobisz instalacje tak, ze sygnal bedzie przechodzic przez auto jako sygnal "glosnikowy", a w dalszym ciagu bedziesz słyszal zakłocenia, to zrób eksperyment i scisz radio, obniż "gain" we wzmacniaczu i podłącz do wzmacniacza, na czas testu, sygnal bezposrednio z radia bez konwertera. To jest bezpieczne (wejście wzmacniacza ma odpowiednio duży opór) pod warunkiem nie rozkrecania radia glosniej, a w ten sposob usłyszysz, czy zakłócenia zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kolejne wskazówki, mam nadzieję, że podłączenie konwertera w bagażniku rozwiąże problem, a gdyby nie to zrobię ten test. Generalnie dość ciężki temat jest z podłączeniem wzmaka w tych samochodach, podobnie jak ze stworzeniem głośnikom odpowiednich miejsc montażowych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent e90 chcialbym wrzucic logic 7, mam chyba audio standard bo ne widze wzmacniacza chociaz tweetery mam i graja, jak kupie same 2 sredniotonowe w drzwi L7+tweetry L7 to da cos ekefektu? Orientuje sie ktos moze czy sredniotonowe z drzwi to maja ten sam nr czesci co glosniki z tylnej polki?

 

Sprawdź najpierw po VIN, jaki miałeś oryginalnie system grający, bo jeśli masz grające tweetery, to albo masz HIFI (czyli musi być wzmacniacz po lewej stronie bagażnika) albo ktoś coś wcześniej przerabiał. Czy na pewno tweetery grają? Głośniki w drzwiach są inne niż w na tylnym parapecie.

 

Zakładając, ze masz bazowe audio - stereo, to dołożenie głośników od L7 będzie miało kilka wad:

- głośniki w systemie bazowym nie mają zwrotnicy. Po zamontowaniu głośników od L7 będziesz miał tylko zabezpieczenie głośnika wysokonowego kondensatorem (filtr górnoprzepustowy)

- zestaw bazowy ma małą moc (nie chodzi nawet o to, że zagrają odpowiednio dobrze, ja je rozkręcisz mocniej)

- w ogóle nie zmienisz tego, jak zagra bas

- głośniki wysokotonowe zagrają zbyt "ostro", ponieważ sygnał płynący z "radia" ma podbite wysokie (basy również)

- tego nie jestem pewien, ale w konfiguracji bazowej głośnik niskotonowy i średniotonowy są podłączone równolegle, przez co wzmacniacz w radiu musi wysterować niskie obciążenie 2ohm. Dołącząjąc do tego jeszcze głośnik wysokotonowy podłaczasz kolejny głośnik równolegle przez co jeszcze bardziej zwiększasz natężenie, co w ekstremalnym przypadku może doprowadzić do uszkodzenia wzmacniacza w radiu - to jest tylko moje przypuszczenie.

 

Mimo, że głośniki w L7 mają znacznie lepsze brzmienie, niż te ze stereo, to w takiej konfiguracji nie będziesz się cieszył dobrym dźwiękiem. Robiłem taki test, ze zamieniłem wszystkie głośniki (łącznie z basowymi) z systemu stereo na te z L7 i słuchałem efektów zanim podłączyłem wzmacniacz, także piszę opinię z własnego doświadczenia.

 

Dla porównania wklejam też fotki zrobione podczas moich eksperymentów.

 

 

sprawdziłem VIN i nie mam hifi,wzmacniacza też nie mam, ale tweetery mam i grają na 100% więc ktoś sobie je dołożył

 

a jak zmienie wszystkie głośniki stereo na L7+ dołoże wzmacniacz nie będzie żadnych problemów?

głośniki L7 są plug&play podłączam i już śmiga?

dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kolejne wskazówki, mam nadzieję, że podłączenie konwertera w bagażniku rozwiąże problem, a gdyby nie to zrobię ten test. Generalnie dość ciężki temat jest z podłączeniem wzmaka w tych samochodach, podobnie jak ze stworzeniem głośnikom odpowiednich miejsc montażowych...

 

Myślę, że wcale nie jest tak źle, jak ludzie sądzą. Główny problem to to, że przez dość nietypowe wymiary ilość typów głośników, które można zastosować jest dość ograniczona, ale zalety to:

1) Można w dość prosty sposób uzyskać całkiem dobry bas bez użycia zajmującej miejsce skrzynki z subwooferem.

2) Jest miejsce na takie zainstalowanie wzmacniacza, żeby był niewidoczny i nie zajmował miejsca.

3) wzmacniacz jest blisko akumulatora, przez co łatwo doprowadzić prąd.

4) Bardzo łatwo (proste kodowanie) uzyskać dobrej jakości sygnał gotowy do wysterowania wzmacniacza - dotyczy szczególnie aut po 03.2009, kiedy nie trzeba nawet stosować wzmaków ze zbalansowanym wejściem

5) Odtwarzacz daje całkiem dobrą jakość sygnału do dalszego wzmocnienia.

6) Auto jest dość dobrze skonstruowane, przez co rozbierając tapicerkę bezproblemów można ją zmontować bez strat w mocowaniach itp. Dodatkowo przez szczególną konstrukcję nie wymaga dość mozolnego wygłuszania itp.

 

Twój przypadek problemów jest niereprezentatywny :)

Edytowane przez pascal_poznan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem VIN i nie mam hifi,wzmacniacza też nie mam, ale tweetery mam i grają na 100% więc ktoś sobie je dołożył

a jak zmienie wszystkie głośniki stereo na L7+ dołoże wzmacniacz nie będzie żadnych problemów?

głośniki L7 są plug&play podłączam i już śmiga?

 

Jak ktoś dokładał tweetery to warto by się przyjrzeć, czy nie ma innych zmian.

 

Mając głośniki L7 (2x bas pod siedzenie, 2x wysokotonowy (drzwi), 2x średniotonowy(drzwi)) i wzmacniacz 4 kanałowy z filtrami HP i LP dość łatwo uzyskać całkiem dobrą jakość dźwięku, ale nie jest to podłączenie P&P.

 

1. Przeciągnięcie kabli spod siedzenia do miejsce montażu wzmacnaicza. Łącznie 6 kabli dwużyłowych.

2. Instalacja i podłączenie zasilania wzmacniacza.

3. Odnalezienie sygnału remote i doprowadzenie go do wzmacniacza.

4. Przemontowanie głośników w podłodze i w drzwiach - ten etap to prawie P&P - nie P&P jest tam zabawa z łączeniem kabelków pod siedzeniem w okolicach progów.

5. Przekodowanie radia i zrobienie wtyczek do wzmacniacza.

6. Strojenie.

 

Jednak jakość dźwięku będzie znacznie lepsza, niedużym stosunkowo kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) Bardzo łatwo (proste kodowanie) uzyskać dobrej jakości sygnał gotowy do wysterowania wzmacniacza - dotyczy szczególnie aut po 03.2009, kiedy nie trzeba nawet stosować wzmaków ze zbalansowanym wejściem

 

 

Możesz rozwinąć swoją myśl ? A co się zmieniło w autach po 03.09 ? Mam takowe i jednak podłączyłem wzmacniacz po zabalansowanych wejściach (JL AUDIO XD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć swoją myśl ? A co się zmieniło w autach po 03.09 ? Mam takowe i jednak podłączyłem wzmacniacz po zabalansowanych wejściach (JL AUDIO XD)

 

Masz CIC, czy Prof.? Tutaj może być też róznica. Obojętnie którą jednostkę masz, to twój wzmacniacz działa normalnie, bo bez problemów radzi sobie zarówno z sygnałem zbalansowanym, jak i tym zwykłym. W tych wzmacniaczach (JL XD) można nawet podać sygnał wysokonapięciowy, głośnikowy na RCA wejściowe. Nie wiem, czy nie pomyliłem miesiąca (możliwe, że od września), ale na pewno te auta, w których jest CIC sygnał po przekodowaniu nie jest zbalansowany. Nie wiem, czy dotyczy to również aut z radiem Prof. Przed i po tej dacie trochę inne są też kabelki w okolicach progów i wtyczka przy głośniku basowym jest jednocześnie rozgałęźnikiem sygnału płynącego do głośników w przednich drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wcale nie jest tak źle, jak ludzie sądzą. Główny problem to to, że przez dość nietypowe wymiary ilość typów głośników, które można zastosować jest dość ograniczona, ale zalety to:

1) Można w dość prosty sposób uzyskać całkiem dobry bas bez użycia zajmującej miejsce skrzynki z subwooferem.

2) Jest miejsce na takie zainstalowanie wzmacniacza, żeby był niewidoczny i nie zajmował miejsca.

3) wzmacniacz jest blisko akumulatora, przez co łatwo doprowadzić prąd.

4) Bardzo łatwo (proste kodowanie) uzyskać dobrej jakości sygnał gotowy do wysterowania wzmacniacza - dotyczy szczególnie aut po 03.2009, kiedy nie trzeba nawet stosować wzmaków ze zbalansowanym wejściem

5) Odtwarzacz daje całkiem dobrą jakość sygnału do dalszego wzmocnienia.

6) Auto jest dość dobrze skonstruowane, przez co rozbierając tapicerkę bezproblemów można ją zmontować bez strat w mocowaniach itp. Dodatkowo przez szczególną konstrukcję nie wymaga dość mozolnego wygłuszania itp.

 

Twój przypadek problemów jest niereprezentatywny :)

 

pascal na pewno da się zrobić sensowne granie w taki sposób jak opisałeś tzn montując głośniki z L7 i wzmacniacz, aczkolwiek dla mnie osobiście to tylko półśrodek i jak już coś robić to bardziej konkretnie, co wcale nie oznacza drożej. Oczywiście każdy podchodzi do tego w inny sposób i każdy ma inne potrzeby i oczekiwania względem audio...

Ja wybrałem trochę bardziej zagmatwaną w przypadku e90, a właściwie e91 drogę, czyli przeróbkę pod klasyczne komponenty-przeróbka boczków pod głośniki 16cm(właściwie finalnie wyszły z tego komory ok 6,5l bo w drzwi głośnik nie ma gdzie grać w tym samochodzie)+tweetery zabudowane w słupkach(docelowo ma być 3way) i tego subwoofer zabudowany w boczku po lewej stronie, a wszystko na razie napędza wspomniany już Helix HXA 500Q MKII. Docelowo przy 3way-u ma być jeszcze Helix HXA 275 na woofery, a 500setka ma napędzać tw, mid i suba. Jest to na pewno dużo bardziej czasochłonne i pracochłonne rozwiązanie i jakby na to nie patrzeć również droższe gdyby zlecić je jakiejś firmie zajmującej się CA ale ja większość rzeczy w miarę możliwości zrobiłem/robię sam z pomocą znajomych więc trochę inaczej na to patrzę, aczkolwiek efekt też jest zupełnie inny niż przy wymianie głośników na te z L7 i podpięcia ich pod wzmacniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z Tobą ale jeżeli idziesz już w takie przeróbki to powinieneś zastanowić się jeszcze na zmianą źródła. Podłączanie systemu poprzez konwerter HI-LO to chyba skórka z wyprawkę. OEMowe radio będzie wąskim gardłem Twojego sytemu, zastanów się nad tym :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martiso tego niestety nie przeskoczę bo navi, czujniki, bluetooth, telefon itd, natomiast co do konwertera to chciałem go uniknąć za wszelką cenę ale w tym samochodzie nie ma takiej opcji żeby wyciągnąć z radia sygnał rca, który będzie poprawnie funkcjonował po wzmocnieniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martiso zgadza się ale sam gladen to koszt 2000pln, a gdzie jeszcze wzmak itd? W moim przypadku system 2way ze wszystkim nie wyszedł nawet 2000pln, a z 3wayem zamknę się spokojnie w 2500pln więc teraz chyba sam rozumiesz moje podejście. A co do samego źródła to nie jest takie najgorsze. Ja mam akurat harmana beckera (navi business mask-II) i na ori CD, a nie jakichś mp3, czy samodzielnie nagrywanych płytkach daje w miarę radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie zastanawiam sie nad zmiana teraz naglosnienia w przodzie moze zakupie boczki ktore maja miejsce na 3 glosniki 16cm w drzwi.

Jakie glosniki kupic aby gralo dobrze ale zeby majatku nie wydac, napewno napedzane bdzie wzmakiem jeszcze nie wiem czy 2 czy 3 glosniki na strone wstawie . doradzcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.