Skocz do zawartości

Cena materiałów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, oddałem moja e32 do naprawy błotnika przedniego oraz maski. Błotnik kupiłem na szrocie a maska miała być klepana. Fakt że kupiłem niestety pordzewiały ten błotnik i podobno trzeba było go uzupełniać ale gość mówi mi że na same materiały wydał już 500 zł, a ma do zrobienia ten błotnik oraz bok maski i wszystko polakierować. Czy ta suma za materiały nie jest troche za duża?? Ile około powinny pochłonąć kasy takie materiały nie liczac roboty?? Jeszcze nie odebrałem auta bo nie skonczył, tylko tak pytam żeby mnie nie oszył bo umawiałem sie na ok 800 zł a tu takie koszty nagle... I wogóle mówił że zrobi to w tydzień a tu już minęło 2 i pół i auto nie skończone :mad2:
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

materiały w przybliżeniu:

 

Podkład na 3/4 auta - 50zł

Szpachla zwykła (pudełko w którym jest tego naprawdę dużo, można ulepić prawie całe auto) - 50zł

Szpachla z włóknem (wymagana przy dużych wgniotach / j.w/) - 50zł

 

Lakier mniej więcej na jeden element (w tym clar i utwardzacz) - 60zł (standardowy kolor rocznikowo do 2002 roku bez żadnych pereł i udziwnień)

 

Twój lakiernik mógł się okazać profesjonalistą rzeźbiarzem i dziury zalepiać włóknem :P koszt 35zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, oddałem moja e32 do naprawy błotnika przedniego oraz maski. Błotnik kupiłem na szrocie a maska miała być klepana. Fakt że kupiłem niestety pordzewiały ten błotnik i podobno trzeba było go uzupełniać ale gość mówi mi że na same materiały wydał już 500 zł, a ma do zrobienia ten błotnik oraz bok maski i wszystko polakierować. Czy ta suma za materiały nie jest troche za duża?? Ile około powinny pochłonąć kasy takie materiały nie liczac roboty?? Jeszcze nie odebrałem auta bo nie skonczył, tylko tak pytam żeby mnie nie oszył bo umawiałem sie na ok 800 zł a tu takie koszty nagle... I wogóle mówił że zrobi to w tydzień a tu już minęło 2 i pół i auto nie skończone :mad2:

 

Koszt w bardzo dobrym warsztacie to 1000zł. W tym materiały lakiernicze i robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest znajomy ale on prowadzi dobry warsztat, w który odrestaurowują stare samochody także o jakość nie mam się co martwić. Tylko że z początku mówil że ok 800 zl a teraz właśnie woła tysiąc złotych
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie też mnie to denerwuje, musi mi pokazać wszystkie paragony... Tak to jest, najgorzej się wychodzi na interesach ze znajomymi... Cena sie podniosła i czas realizacji przedłużył trzykrotnie :mad2:
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzupełnienie błotnika polega na wspawaniu odpowiedniej wielkości blaszki profilując ją odpowiednio i myślę że cena takiego kawałka nie powinna przekraczać kilku złotych.nie da się określić ile na to poszło szpachli ale podkładu jakaś setka a około 2-3 setki na maskę.doliczyć lakier to około 10-15pln za setkę a bezbarwny to i tak pewnie za bezcen w hurtowni kupuje albo prosto od przedstawiciela i niech nie pieprzy z tymi kosztami bo jakby każdy tak robił to ci co mają gorsze samochody jeżdziliby dziurawymi i obitymi aż do szrotu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzupełnienie błotnika polega na wspawaniu odpowiedniej wielkości blaszki profilując ją odpowiednio i myślę że cena takiego kawałka nie powinna przekraczać kilku złotych.nie da się określić ile na to poszło szpachli ale podkładu jakaś setka a około 2-3 setki na maskę.doliczyć lakier to około 10-15pln za setkę a bezbarwny to i tak pewnie za bezcen w hurtowni kupuje albo prosto od przedstawiciela i niech nie pieprzy z tymi kosztami bo jakby każdy tak robił to ci co mają gorsze samochody jeżdziliby dziurawymi i obitymi aż do szrotu!!!

 

Janek, wszystko zależy od wyposarzenia warsztatu. Jeżeli warsztat jest legalny, czyli płaci wszystkie opłaty typu śmieci, środowisko, podatek, itp. ma kabine, promienniki i inne użadzenia energorzercze, pracownicy legalnie pracujący, to kosztów się troche uzbiera. Pracując na dobrych materiałach ich cena średnio, na przygotowanie elementu wynosi ok.100zł Także nie można generalizowac.

A Ci jeżdzący gorszymi samochodami naprawiają je w warsztatach o gorszym standardzie. Gdzie nie ma kabin, promienników a materiały są najtańsze albo średnie. Do tego w takich warsztatach nikt nie słyszał o płaceniu za utylizacje śmieci, płaceniu opłat środowiskowych, itp. Nieżadko się też spotykoa w takich warsztatach pracowników pracujących w poł legalnie. I taki warsztat może sobie pozwolic na malowanie elementu za 200zł wraz z materiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem już, dałem tego tysiaka bo zrobił ok i kolor dobrze dobrany a błotnik który kupiłem w kiepskim stanie,cały zakonserwował. Mówił że urobił się tez nad maską, w sumie nic dziwnego bo była mocno zagięta w dwóch miejscach na samym rancie
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż maska ma z jednej str większą szczeline, mówił że ciężko było ją ustawić ... rzeczywiście tak trudno ustawić maskę która się otwiera do przodu :?: przed naprawą była tak przesunięta że trochę nachodziła na błotnik
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż maska ma z jednej str większą szczeline, mówił że ciężko było ją ustawić ... rzeczywiście tak trudno ustawić maskę która się otwiera do przodu :?: przed naprawą była tak przesunięta że trochę nachodziła na błotnik

 

Samochód ma już kilka latek dlatego może już miec powypadkową przeszłośc która wcześnie nie była prawidłowo zrobiona i teraz może by ciężko ustawic wszystko do kupy bez powarznej ingerencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż maska ma z jednej str większą szczeline, mówił że ciężko było ją ustawić ... rzeczywiście tak trudno ustawić maskę która się otwiera do przodu :?: przed naprawą była tak przesunięta że trochę nachodziła na błotnik

 

Samochód ma już kilka latek dlatego może już miec powypadkową przeszłośc która wcześnie nie była prawidłowo zrobiona i teraz może by ciężko ustawic wszystko do kupy bez powarznej ingerencji.

Możliwe, nie jestem blacharzem więc się nie znam ale wcześniej było wszystko proste, dzięki za podpowiedzi :)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.