Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie pomocy. na necie szukałem info lecz nie wszystko znalazłem. w mojej bmw wymieniłem głowicę. mam problem z ustawieniem rozrządu. Podczas wymiany zablokowałem pompę wtykową lecz nie zablokowałem koła wału korbowego. Jak ten idiota pokręciłem nim sobie parę razy po założeniu głowicy aby sprawdzić czy wszystko ok. Teraz nie mogę odpalić auta. podpowiedzcie proszę jak dokładnie ustawić rozrząd - gdzie są znaki i jak ustawić pompę (czy sam dam radę). Znalazłem znaki na kole wału korbowego, na pompie, na kole wałka rozrządu (kreskę i kropkę po przeciwnej stronie). Są też znaki na obudowie rozrządu. Po moich próbach ustawienia auto ma ochotę zapalić nawet raz zapaliło na sekundę ale coś muszę robić nie tak. pozdrawiam, :cry: Adam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli poczekasz to później CI podeśle książkową ustawę rozrządu, bo nie jestem w domu aktualnie :wink:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Jak długo "heblowales" go rozrusznikiem, i rozrzad masz na pasku jak mysle?? Zrob zdjecia tych swoich znaczkow i podeslij.
Opublikowano
heblowałem go rozrusznikiem sporo lecz przed heblowaniem sprawdziłem przekręcając ręką (kluczem) wał korbowy czy się lekko kręci jak już założyłem pasek. Oczywiście miałem tam jakiś opis jak ustawić rozrząd po znakach. Zaworów nie pogiąłem. Boję się tylko że wcześniej kręcąc wałem bez paska i bez wałka rozrządu z zablokowaną pompą będzie mi cholernie trudno ustawić zapłon. Po jakiś 10 razach auto na chwilę odpaliło lecz miałem wrażenie że nie na wszystkich garach i ewidentnie jest źle ustawiony rozrząd. Auto mam 60km od miejsca gdzie mieszkam i majstruję tylko w weekendy wiec zdjęcia zrobię w przyszły weekned. Dzięki za starania. Najbardziej mi potrzebny jest precyzyjny opis ustawienia rozrządu i jakieś praktyczne podpowiedzi tych to mieli już z tym do czynienia. Czytałem że są jakiej trudności z ustawieniem wałka rozrządu lecz są znaki na kole i na obudowie?! - lecz na kole wałka rozrządu jest kropka a na po przeciwnej stronie jest kreska? Jak ustawiłem po znakach to auto nie chciało odpalić - może jeszcze paliwo nie doszło albo porostu spieprzyłem z tą pompą :mad2:
Opublikowano
Hymm... mam opis w ksiazce ale dotyczy silnika 2,5 TDS, wiec lancuch. Jaka masz regulacje luzow zaworowych?? Pytam bo umnie jest to na hydraulice i w mieniony czwartek uporalem sie z wymiana uszczelki pod glowica w mojej 520i. Po ustawieniu rozrzadu, wykonalem recznie 2-3 obroty walem, po czym zlozylem silnik do kupy. Przy probie odpalenia silnik na poczatku wogule nie chcial odpalic. Krecil, jekby sprezanie bylo tylko na 1-2 garach. Po dluzszym kreceniu okolo 3 minuty z niewielkimi przerwami silnik zasokczyl ale tez nie pracowal rowno, kolejne krecenie, i kolejne, po czym silnik wskoczyl na obroty i chodzi do dzisiaj. Mysle ze sprawa lezala w hydropopychaczach, poniewaz zmienialem gumki na zaworach i z hydrauliki musial wyleciec caly olej i dopuki nie napompowalem oleju rozrusznikiem, zawory nie pracowaly jak trzeba, przynajmniej mysle, ze to moglbyc powod.
Opublikowano
może i u mnie był problem z olejem i paliwem na początku. Teraz jak kręcę rozrusznikiem to silnikowi brakuje ciut aby odpalił. Jestem pewien że żle mam ustawiony rozrząd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

oto schemat ustawienia jak obiecałem ;)

 

http://img837.imageshack.us/img837/9121/rozrzdm2124td.jpg

Shot at 2010-08-01

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
dzięki, lecz nie dokońca opis ten jest dla mnie jasny. nie wiem co to znaczy ustawić wał w GMP i jak ustawić wałek rozrządu
Opublikowano

po długich poszukiwaniach chyba znalazłem to co mi potrzeba - oto opis pewnego nieznanego mi kolegi. pewnie nie bedzie miał nic na przeciwko że udostępnie to dla innych z moim problemem:

 

No dobra.

 

Na żadnym z kół z ząbkami do paska rozrządu nie ma znaczników, w postaci wcięć, wycięć, kresek, strzałek względem których można byłoby zestawić rozrząd.

 

Dolne koło.

Znacznik jest po zewnętrznej stronie koła pasowego......poprzeczna kreska, której odnośnikiem na obudowie rorządu jest wcięcie trójkątne na lini okalającej to koło.

 

Przed demontażem obudowy rozrządu i odkręceniem dolnego koła pasowego ustaw dolne koło pasowe tak, aby kreska ta po zewnętrznej stronie pokrywała się z wycięciem na obudowie. Pilnuj przy tym, aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym cylindrze były w górze a nie w dole......zauważysz to po odkręceniu korka wlewu oleju. Jest to moment zapłonu na pierwszym cylindrze.

Następnie pod rozrusznikiem w odlewie bloku, tuż nad miską olejową jest otwór w kierunku koła zamachowego, który powinien być zaślepiony plastikowym kołkiem, za pomocą którego blokujesz silnik w takim położeniu. Użyj jakiegoś bolca albo wiertlła o średnicy bodajże 8-10 mm i ruszając lekko wałem korbowym przód/tył postaraj się wyczuć otwór w kole zamachowym. Gdy utrafisz, upewnij się, że na przodzie znaki się pokrywają.

Teraz możesz porozkręcać wszystko do wymiany paska rozrządu.

 

Wałek rozrządu.

Na samym początku wałka rozrządu, tuż pomiędzy pierwszą krzywką a pierwszą stopą wałka jest odlany wraz z wałkiem taki kwadrat.....widoczny oczywiście przez korek wlewu oleju. Górna, pozioma linia tego kwadratu musi, podczas składania rozrządu pokrywać się z poziomą linią stopy wałka.

Gdybyś pomylił się o ząbek w tę lub drugą stronę, to poziomy te będą znacząco od siebie odbiegać.

 

Pompa wtryskowa.

Samo koło zbudowane jest z kilku ramion odbiegających od środka. W dwóch ramionach mieszczą się dwa otworki....jeden mniejszy a drugi większy.

W korpusie trzymającym pompę wtryskową a za kołem zębatym jest widoczny odlew z otworem po środku.....umiejscowiony on jest bardziej od strony rolki napinającej pasek.

Z tym odlewem musi pokrywać się ten większy otwór na kole zębatym pompy wtryskowej. Mniejszy otwór jest po drugiej stronie w pozycji 180 stopni co automatycznie daje do zrozumienia, że dotyczy momentu zapłonu na szóstym cylindrze. Ciebie interesuje ten większy otwór.

Przekręć kołem pompy tak, aby otwory się pokryły i również zblokuj je kołkiem. Załóż pasek rozrządu i przy napinaniu pilnuj, aby kołek którym blokujesz koło pompy miał tendencję do uciekania w dół....czyli ma prężyć w dół a nie w górę.

Po napięciu paska i lekkim przekręceniu wałem korbowym do przodu zgodnie z obrotami silnika kołek powinien się dać swobodnie wyjąć. Jest to oznaka prawidłowego momentu wtrysku.

Gdy kołek będzie uciekał do góry podczas montażu paska, cały zapłon będzie opóźniony o jeden ząbek.

 

 

Powodzenia !

Opublikowano
GMP - gorny martwy punkt, czyli pierwszy cylinder w gorze w momecie rozpoczecia suwu pracy. Rozpoznasz to po znakach na kole pasowym lub na kole zamachowym. Co do ustawienia walka rozrzadu, to podejzewam ze na pierwszym cylindrze krzywki walka musza byc rowno w poziomie, mam to gdzies na ilustracji jak cos to poszukam i wstawie zdjecie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.