Skocz do zawartości

Ściągacz, demontaż i montaż tulei tylnej belki


danon_d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dział może nie do końca odpowiedni na moje pytanko ale piszę. Potrzebuję dorobić ściągacz do tulejek tylnej belki, tak żeby wymontować i zamontować je nie wykrecajac całego podzespołu z auta. Jest tego dużo na allegro, ale ceny... Mam możliwość dorobienia czegoś takiego. Może ktoś ma już doświedczenie w tym temacie, albo ma taki ściągacz i może podesłać mi fotki i wymiary tego narzędzia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci jak ja to robiłem,podnosisz jedną stronę na lewarku,sciągasz koło ,odkręcasz śrubę tuleji i dwie małe śruby m8,zdejmujesz blachę i masz tuleję na oku,następnie wyjmujesz rozwulkanizowaną tuleję ze środka i wkładasz tam brzeszczot no i piłujesz do momentu przecieńcia tuleji .Najlepiej przeciąć w dwóch miejscach naprzeciw siebie,następnie bierzesz młotek i mały przecinak lub mocny śrubokręt i uderzasz w tuleję z różnych stron aż wypadnie.Ściągaczem niewiele zdziałasz ponieważ tuleja siedzi jak zaspawana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste jak drut ,sam zrobisz przyrząd ,bierzesz pręt gwintowany 10 przekładasz go przez otwór w wahaczu ,od góry dekiel i nakrętka,od dołu wkładasz nową tuleję i taki sam dekiel ,nakręcasz nakrętkę i kręcisz nią a tuleja powoli wchodzi w wahacz,oczywiście dokładnie oczyść otwór w wachaczu i posmaruj olejem . Ja tok wymieniam tuleje .Dekiel oczywiście o średnicy większej od otworu wahacza,albo kontownik z otworem jeli nie masz takich dekli.Jak nie zrozumiałeś to powiedz to ci to narysuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumialem, zrozumialem nie jestem antytechiczny:] Zastanawialem sie tylko czy wejda bez przeszkod. Z tego co moj mechanik powiadal to do wyjecia trzeba grzac palnikiem i puki gorace wprasowac nowa. No nic pewnie sprobuje tak jak napisales, bo wymiarowki chyba sie nie doczekam;]

Ps. chodzilo mi o cos takiego: http://allegro.pl/sciagacz-tulei-tylnej-belki-bmw-e39-sedan-i1461524200.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wczoraj wyciągnąłem obie dz....ki. U mnie chyba były klejone. Do wykorzystania oryginalna śruba (inne niestety się nie sprawdziły) i palniczek do rur miedzianych (taki akurat tylko miałem) do podgrzewania gniazda w zwrotnicy. Oczywiście również solidna przedłużka do klucza i przyrząd wzorowany na tych z allegro.

Ale sprawa faktycznie ciężka.

Po wymianie na zamienniki autko jakoś miękko wchodzi w zakręty. Niestety nie wiem, czy tak miało być czy po prostu trzeba było kupić droższe oryginały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.