Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam następujące pytanie, zadaję je dlatego że samochód odpala mi za 3-4 razem a jak odepnę wtyczkę czujnikowi to odpala odrazu. No i moje pytanie:

Jak jest czujnik temperatury zepsuty to daje sygnał zastępczy do kompa, ten sygnał wynosi 80 st. C żeby samochód na ciepłym nam dobrze pracował. Natomiast gdy wyjmiemy wtyczkę czujnikowi to jaki sygnał jest dawany? Żaden? 80st. C? czy jakiś inny?

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano

Jeśli czujnik jest walnięty i zawyża temperature to będzie Ci ciężko palił ponieważ silnik dostaje wtedy za ubogą mieszanke paliwa i musisz kilka razy kręcić .

Najlepiej jakbyś podpiął auto pod kompa .

Albo wymień czujnik - koszt czujnika jest mały

Opublikowano

I mam jeszcze jedno pytanie:

 

Do przepustnicy idzie mi wąż paliwowy. W silnikach M10 wiem że ten wąż też idzie do przepustnicy ale że jest tam też wtrysk rozruchowy. Ja mam M40 mam ten wąż bez wtrysku, wchodzi on poprostu do króćca w przepustnicy. Jak słyszałem jest to wąż rozruchowy, tylko u mnie jest problem bo przy odpalaniu zimnego silnika przez ten wąż nie idzie nawet kropelka paliwa. Nie wiem jak ktoś ma M40 to mógłby sprawdzić czy tamtędy leci paliwo przy rozruchu na zimnym, a może ktoś poprostu wie. Byłbym bardzo wdzięczny.

 

 

Jeśli ktoś ma M40 i ma Dobre obroty jałowe, to miałbym prośbę.... Na przepustnicy jest ta śrubka od regulacji obrotów, jak miałem problemy z obrotami to nią trochę kręciłem, a to w lewo i w w prawo. I jak by ktoś mógł zmierzyć długość gwintu wkręconego, chodzi mi o tą odległość pokazaną pytajnikiem ( ?) na rysunku:

 

http://images41.fotosik.pl/615/bc8b5b23a67c855cmed.jpg

 

Bardzo proszę o podanie tej odległości, bo za chiny nie mogę ustawić dobrze.

Opublikowano
Podjedź na komputer albo analizator spalin tam ci ktoś powinien to ustawić bo tak na oko to chłop w szpitalu umarł :)
Opublikowano
I mam jeszcze jedno pytanie:

 

Do przepustnicy idzie mi wąż paliwowy. W silnikach M10 wiem że ten wąż też idzie do przepustnicy ale że jest tam też wtrysk rozruchowy. Ja mam M40 mam ten wąż bez wtrysku, wchodzi on poprostu do króćca w przepustnicy. Jak słyszałem jest to wąż rozruchowy, tylko u mnie jest problem bo przy odpalaniu zimnego silnika przez ten wąż nie idzie nawet kropelka paliwa. Nie wiem jak ktoś ma M40 to mógłby sprawdzić czy tamtędy leci paliwo przy rozruchu na zimnym, a może ktoś poprostu wie. Byłbym bardzo wdzięczny.

 

Powtórzę jeszcze raz pytanie UP

Opublikowano

Odpinając wtyczkę od czujnika (daje wtedy sygnał do ECU -48 stopni) "ogłupiasz" sterownik i daje on dużą dawkę paliwa i silnik odpala.

Czujnik możesz sprawdzić miernikiem mierząc rezystancję.

 

Co do wtrysku rozruchowego to go w silniku M40 nie ma.

Żaden mactronic nie ma ,starsze konstrukcje miały.

 

Śrubka na przepustnicy o której piszesz nie jest do regulacji obrotów.

Jest do regulacji przepustnicy .

A to ,że się zmieniają obroty gdy nim kręcisz to dlatego ,że uchylasz przepustnicę,lub ją zamykasz.

Przy okazji też przestawiasz początek Tps (czujnika położenia przepustnicy).

Który ma wpływ na wolne obroty,odcięcie (zmniejszenie dawki paliwa) itd reakcja wiązana.

 

Musisz wyregulować odpowiednio przepustnicę i nie da się tego zrobić na podstawie pomiaru długości śruby w innym silniku.

Opublikowano

UP dziękuję ci za tą odpowiedź co do czujnika temperatury. Czyli jak daje -48 st C to powinen odpalić i mi odpalił :D

 

Co do przepustnicy:

Przeczytałem kilka tematów na forum i wykręciłem całkiem tą śrubkę, przepustnica zamknęła się, wkręciłem delikatnie tą śrubkę tak żeby przepustnica się nie blokowała po ujęciu gazu. I odpalił mi ładnie za pierwszym razem. Tylko teraz jest tak że nie trzyma obrotów:

 

Zimny silnik:

 

Na benzynie jest 900 obr, jak przegazuje to spada do 700 i szybko wraca do 900, troszkę faluje, i tu nastawiam się na zawór biegu jałowego (krokowy jak kto woli)

 

Ciepły silnik:

 

Jak się silnik nagrzeje to na benzynie jest tak samo, niestety na gazie jest 300-400 obr i mocno trzęsie budą :(

 

Jak odępnę wtyczkę silniczkowi krokowemu to obroty na gazie i benzynie, na rozgrzanym silniku są na 1000 lub 1100.

 

Podłaczam krokowy obroty znów spadają i podkręcam śrubkę na przepustnicy i ustawiam sobie obroty jak mi się podoba. I wiadomo wszystko pięknie i ładnie ale jak podkręce ta śrubkę to znów na wolnych przepustnica jest uchylona i znów będę miał problemy z rozruchem. Dlatego przychylam się ku wadzie silnika krokowego. Nie wiem jak tam kto mi doradzi, ale wszystko wezmę pod uwagę. Jeszcze jutro rano napiszę jak odpala po dłuższym postoju (nocy).

Opublikowano
Co do falowania obrotów na benzynie to wyczyść krokowy ,co do 300-400 obr/min na gazie ustaw śrubą na parowniku wolne obroty,oczywiście jeśli to 1 lub 2 generacja gazu (nie napisałeś jaka) Tak niskie obroty na gazie mogą być też spowodowane również nieszczelnością układu dolotowego skoro po odpięciu "krokowca" obroty wzrastają do 1100 obr.Po odłączeniu nie powinieneś mieć wolnych obrotów.Krokowy również nie będzie regulował gdy wyregulujesz przepustnicę tak ,że będzie cały czas załączony tps. Ustaw przepustnicę odpowiednio ,by był zamknięty tps i nie reguluj na nim obrotów ,bo nigdy nie dojdziesz do ładu,a spalanie też będzie duże na biegu jałowym.Nie ma silników na wtrysku z możliwością ręcznej regulacji wolnych obrotów,odbywa się to automatycznie.
Opublikowano
Witam. Wymienilem czujnik temperatury cieczy i chyba nic to nie dalo... Choc jak wyjme wtyczke czujnikowi to przy -15 st. Pali za pierwszym zakreceniem walu. Przychylam sie ku krokowemu bo jak w czasie pracy silnika wyjme mu wtyczke to silnik lepiej pracuje, bo jak krokowy jest podpiety to na wolnych obrotach nim telepie, przydlawia sie. Czy ten krokowy moze powodowac trudnosc w odpaleniu zimnego silnika? Czyszczenie nie wchodzi w gre bo robilem to juz z 5 razy w ciagu ostatnich 2 miesiecy.
Opublikowano
Krokowy może wpływać na rozruch, gdyż steruje dawką powietrza a jak odepniesz to po prostu unieruchamiasz go. Możesz połączyć te dwa przewody za pomocą 'registra' i ustawić tak aby zapalił po prostu podobny prześwit jak na krokowym po odpięciu, potem na podpiętym krokowym zapal i zobacz czy silniczek krokowy zmienia pozycję dodaj gazu i na wolnych i będziesz wiedział czy masz walnięty krokowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.