Skocz do zawartości

[E34] Problem z elektryką -zapłon pozycja 2 nie halo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niedawno zakupiłem pierwsze E34 520i i próbuje zrobić z niej cacuszko, jednak jestem zielony w temacie. Umówiłem się do polecanego przez Was Mag-polu na wstępna inspekcję, niestety rano nie mogłem uruchomić auta, żeby tam pojechać.

Po uruchomieniu stacyjki zapala się tylko podświetlenie zegarów, radio, komputer i kontrolka poduszki. Reszta kontrolek i inspekcja nie zaświeca się. Nie działają szyby ani światła pozycyjne. Po przekręceniu dalej rozrusznik kręci normalnie, ale nie odpala. Podejrzewam problem z pozycja 2 stacyjki, jednak po rozebraniu kostka stacyjki wydaje się być w porządku (ginie napięcie na każdym kolejnym styku po przekręceniu kluczykiem).

Po ustawieniu kluczyka na pozycji 2 wiele bezpieczników nie ma napięcia.

Co z tym dalej zrobić? Pojechałbym do elektryka, ale nie mogę ruszyć z garażu.

Co więcej mogę sprawdzić, czy oprócz komory silnika i pod tylnym siedzeniem są jeszcze gdzieś bezpieczniki? Może doprowadzić gdzieś prowizorycznie napięcie coby uruchomić i dojechać do warsztatu?

Dziękuję za pomoc.

Grzegorz

Opublikowano

Roboczo możesz spróbować odpalić na pych czy linkę.

Co do problemu ze stacyjką to może być gdzieś brak styku.

Opublikowano
  • Autor
na pych to razej nie, bo kręci normalnie na rozruszniku...
Opublikowano
Kręcić kręci ale nie odpala. Spróbować możesz- a nóż widelec.
Opublikowano
sprawdz napiecie akumulatora przy rozruchu, jezeli spada pozniej 10V to mozliwe, ze akumulator slaby i mozesz krecic rozrusznikiem, a silnik i tak nie wystartuje. w sam naprawiam bylo to gdzies opisane, wiec radze to tez sprawdzic, a najlepiej, tak jak koledzy napisali - probowac na pych :)
Opublikowano
  • Autor

Probowałem na pych i wszystkie opcje, stacyjka OK, akumulator OK i nie ma napięcia na bezpiecznikach.

Jutro laweta i Mag-Pol. Zobaczymy, co wymyślą.

Dzieki koledzy za pomoc.

Opublikowano
  • Autor