Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, tak jak w temacie wycieraczki po 2minutach pracy w dni deszczowe zaczynaja wygadawac dzwiek piszczacy dosc glosny. Myslalem ze to piora ktore kupilem calkiem niedawno, ale podnioslem prawa wycieracze do gory i wlaczylem je i problemu nie bylo. Wczoraj zaczolem rozkereac te plastiki zeby dostac sie do calego tego mechanizmu bo ten mechanizm prawej wycieraczki jest poluzowany doscy mocno a lewa ledwo co drgnie. Mam pytanie czy da sie go jakos naprawic czy trzeba szykac nowego?? i czy po zdjeciu podszybia, obudowy filtra kabinowego, tej tylnej obudowy silnika i tej oslony co jest na koncu komry silnika beedzie dostep do mechanizmu??
Opublikowano

witam

niestety czeka cie wymiana całego mechanizmu , nie ma czesci zamiennych , przerabiam obecnie ten problem .

tak dla informacji nowy mechanizm 880pln :norty:

Opublikowano
NA allegro mozna z tego co wiedze kupic dobrze wygladajaca uzywke do 200zl. Orietujesz jak to wydlada z wymiana co trzeba porozbierac?
Opublikowano
ok dzieki a nie wiesz jak to wyglada z wymiana?

 

witam

temat ogarnięty

1- odkręcamy ramiona wycieraczek ( klucz 16)

2-zdejmujemy podszybie wraz z zaslepka filtra kabiny , wyjmujemy tez wkład filtra

3-odkręcamy podstawe filtra (cztery torx-y 30)

4-odkrecamy przysłone wentylatora kabiny (dwa torx-y 30)

5- odkrecamy tylna czesc gornej osłony silnika (trzy ampule-5)

6-kluczem 24 odkrecamy nakretki prowadnic wycieraczek, odłączmy kostkę od silnika wycieraczek , nastepnie kluczem 10 odkręcamy srube mocującą mechanizm do karoserji (sruba jest do góry nogami ,ale jest sporo miejsca i podejdzie 10 oczko)

7-wazne - ustawic wycieraczki w pozycji max góra co pozwoli wyjąc mechanizm z wnęki podszybia (w dolnym położeniu mechanizm będzie zaczepiał o obudowe wentylatora kabiny)

8- składamy wszystko w odwrotnej kolejności -pamiętajac o przestawieniu nowego mechanizmu w pozycji max gora (pamiętaj także że zanim zamontujesz ramiona wycieraczek to uruchom mechanizm aby ustawił sie w zerowym położeniu)

 

czas ok 50min

powodzenia

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Różnic podczas montażu mechanizmu przed i po lifcie nie ma. Jednak jak lepiej przyjrzymy się obu mechanizmom, to widać że przed liftowy sworznie i łożyska ma obudowane metalową konstrukcją, która niestety po pewnym czasie puszcza i dochodzi do zatarcia mechanizmu. Mechanizm po lifcie jest jakby "zalany" plastikiem, tzn. część elementów metalowych zastąpiono plastikowymi, co dodatnie wpłynęło na wytrzymałość uszczelnień.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.