Skocz do zawartości

320i wymiana wahaczy i łaczników stabilizatora przód


Mr.Matuta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam takie rzeczy do wymiany, nie ukrywam że chciałbym zrobić to w miarę tanio gdyż jestem studentem i z pieniążkami różnie bywa ;)

I tu rodzi się pytanie, czy jestem w stanie wymienić te rzeczy bez jakiś super specjalistycznych narzędzi??

I drugie pytanie, czy opłacałoby się kupić części używane?? Zalezy mi na tym by samochód pojeździł około 2 lat, potem go pewnie sprzedam.

Z tego co widziałem, idzie dorwać na internecie używane oryginalne w dobrym stanie w cenie około 50-60zł od sztuki. Natomiast kompletny zamiennik kosztuje 140zł od sztuki. Nie mówię już o firmach takich jak meyle na które mnie nie stać :)

Czy jeśli się nie obejdzie bez specjalnego sprzętu i bedę musiał dać samochód do mechanika to ile mniej więcej za taką wymianę może mi mechanik skasować??

 

Co byście szanowni Koledzy radzili??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 co wedlug Ciebie nazywasz narzedziem specjalistycznym? raczej zostaw to mechanikowi

2 NIE KUPUJ UZYWANYCH CZESCI ZAWIESZENIA takie jest moje zdanie urzywany to mozesz sobie fotel kierowcy itp a nie zawieche....

3 nalepiej to isc w meyle na ktore jak napisales Cie niestac ale jak chcesz jezdzic 2 zimy po polsce to lepiej jest kupic 1 i pozadne a nie co roku remont zawiechy + koszty mech. jak masz proste wachacze to kup same sworznie itp a nie całe . mam nadzieje ze troche ci podpowiedziałem. u mnie za wymiane wachacza mech wziol 70zl (razem z drazkami itp) za strone mozna powiedziec. pozdo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, trochę mi to pomogło. Własnie nie widziałem tych wahaczy, mechanik mi powiedział ze wahacze się już "skończyły" i że trzeba wymienić. Poszedłem na diagnostykę zawieszenia bo coś mi pukało z tyłu ale okazało się że pukała rura od wydechu a do roboty jest nie tył, a przód... Musze sam obejrzec jakoś te wahacze i zobaczę czy nie są pokrzywione. Czym się objawia krzywy wahacz?? Da się to odczuć w trakcie jazdy??

bo jedyna rzecz jaką odczuwam to lekkie telepanie kierownicy, ale inni twierdzą że to przyczyna nie wyważonych kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telepanie może byś spowodowane i niewyważeniem i luzami na wahaczu... Nie wiem ile km robisz rocznie ale powiem że u mnie dwa lata febi nowe nie wytrzymały a nie to oryginały które zapewne po tylu latach są wysypane w 70% lub bardziej. Da się kupić nowe wahacze kompletne w miarę tanio bezfirmowe które pewnie szybko się rozsypią, lepszym (lecz pewnie droższym i bardziej pracochłonnym jest kupno nowych sworzni i tulei w miarę dobrej firmy i wymienić je samemu. Narzędzi jako takich specjalnych nie trzeba, do wpasowania nowych sworzni trzeba albo prasę albo duże imadło albo odpowiedniej średnicy tulejki przez które będziesz młotkował (oczywiście młotkował spokojnie mając boga w sercu żeby nie skrócić żywotności nowego sworznia :P ) Jak byś już szukał sworzni w miarę tanich to droższe proponuję kupić te krótkie (zewnętrzne), one szybciej siadają, a tuleję najlepiej na polskie dziurowisko jakieś pełne z (np meyle). Co do wahaczy, myślę że krzywych nie masz, nie są one aluminiowe, dość solidne dlatego też lepiej w nie wpasować nowe sworznie niż kupować marnej jakości wahacze z równie marnymi sworzniami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mlotkiem "wprasowywalem" i jest ok.Jezdze juz rok(jakies 20 tys) i nic sie nie wysypalo.Robilem pierwszy raz i nawet jakos poszlo.Poloecam Meyle,albo inne ktore nie maja wkladki komfortu i przez to latwiej sie je zaklada(tzn.trudniej je uszkodzic :D ).Jak poszukasz dobrze po forach to znajdziesz foto relacje z tego typu operacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie szukąlem ale znalazłem tylko takie z full osprzętem, tzn prasa, jakiś ściągacz widlasty, jakieś inne bajery... I zacząłem się zastanawiać czy nie mając tych urządzeń tez sobie poradzę. No cóż, w wolnym czasie rozkrece to i zobacze. Na zwykłym podnośniku da rady to zrobić?? jest dobry dostęp??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że jeśli nigdy tego nie robiłeś to bez kanału (żeby sobie spokojnie pooglądać) możesz mieć problem ale jest to wykonalne z podnośnika. Chodzi o to że te sworznie zewnętrzne krótkie prawie wszystkie mają taką blaszkę (po której bić nie można) z gumą jak np ten http://allegro.pl/sworzen-wahacza-bmw-3-e36-z3-przod-31126758510-i1349701789.html#gallery

i to utrudni jego wbijanie (ja wbijałem przez taką tuleję z wycięciem na tą blaszkę. Ale są bez niej np ten http://allegro.pl/sworzen-wahacza-wzmocniony-meyle-hd-bmw-e36-e46-z3-i1417332641.html raz że łatwiej go zamontujesz, dwa że jest dość wytrzymały. I wymień też tuleje bo w ciemno stawiam że masz rozsypane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.