Skocz do zawartości

Przestrojenie BMW X5 z USA - rocznik 2011


gregor_79

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę tutaj pierwszy raz więc na początku chciałbym serdecznie wszystkich przywitać.

 

Pracuję obecnie w USA (jestem na ponad rocznym kontrakcie) i mam możliwość sprowadzenia sobie do Polski samochodu bez cel, akcyz, VATow i innych podatków (na mienie przesiedleńcze). Wybór padł na X5 w dieslu (wolę diesla bo w przyszlosci bedzie mi chyba łatwiej odsprzedać). Mają tutaj wersję 35D - już po liftingu ale jeśli chodzi o silnik to coś pośredniego pomiędzy naszą 30D a 40D. Wersja bi-turbo ale trochę słabsza niż 40D, z 6 biegową skrzynią biegów (poprzednia wersja) i bez ledów w przednich światłach (dziwne to ale nowości w USA wdrażane są później niż w Europie). Przewagą tego samochodu jest natomiast cena - jest to 50% tego co bym zaplacił w Polsce.

 

Kupno auta w USA to jednak kilka problemów:

1. Światła tylne przeciwmgielne - czy wiecie może czy ktoś w Polsce jest w stanie podłączyć te światła (już w nowej wersji) - w USA (przynajmniej w San Francisco gdzie teraz jestem) nie potrafią tego zrobić (wiem, ze w poprzednich wersjach było to proste - wymiana przełącznika na konsoli i podłączenie żarówki ale nie wiem jak to jest w nowym modelu)

2. Nawigacja i radio (najnowsza wersja professional) - czy da sie przestroić na wersję Europejską (inne częstotliwości w radiu i europjskie mapy?) oraz czy jest ktoś kto to w Polsce robi i za ile?

3. Światła przednie czy są już dostosowane czy trzeba przerabiać oraz jaka będzie ewentualna cena? - w salonie w USA mówią mi, że światła przednie już są asymetryczne ale ja im nie wierzę - gdy zadałem im pytanie o przeciwmgielne to widziałem, że to pytanie wrzucili na forum bimmerferst.com :) (jako ciekawostka załączam link http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=515032 - pytanie zadał dealer)

4. Inne przeróbki - jakie?

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

BMW X5 LCI na rynek USA posiada silnik 3.5 D ten sam, który był na Europe przed faceliftingiem oraz zmienione zderzaki tak jak w EU ale bez jasnych ringów tak jak to opisałeś.

 

Mój sąsiad ostatnio zakupił X5 2011 3.0 benzyne. Zauważyłem, że jezdzi na światłach amerykańskich (włączone kierunki .itp).

 

Najlepiej zapytać brokera, który ściąga auta z USA jak wyglądają tego typu przeróbki (ich koszt .itp) oraz w serwisie BMW. Należy też zwrócić uwagę na gwarancję, która nie będzie już obowiązywała w Europie chyba, że uda się Tobie porozumieć na lini BMW USA - BMW EU :)

Dziś będę w salonie (serwis) i moge dopytać co i jak :)

 

Gdzieś słyszałem, że już nie trzeba dokonywać tak dużych przeróbek jak wcześniej - przykład mój sąsiad.

http://img683.imageshack.us/img683/3659/bmwx5e70lci1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ale bez jasnych ringów tak jak to opisałeś.

 

Witam,

a co znaczy: "Xenon Adaptive Headlights with auto-leveling and Corona headlight-rings" w opisie wyposażenia X5-ki ze strony BMW USA?

 

To znaczy, ze są ksenony skrętne i są ringi (tak jak w Polsce przed liftingiem). Niestety ringi są żółte a nie jak w Polsce białe. Niby nic ale różnica jest :)

 

Niestety jeśli chodzi o informacje odnośnie przeróbek to serwis BMW jest mało poinformowany. Nie wiedzą jak to dokładnie zrobić (trochę ich rozumiem - sprzedają samochody polskie i takimi się też interesują)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W odpowiedzi gregor_79, na Twój post - to co pisze na ten temat BMW Polska, ad. gwarancji:

 

"jest honorowana dwuletnia gwarancja od pierwszej sprzedaży samochodu z wyłączeniem specyfiki amerykańskiej pod warunkiem posiadania karty wykonania PDJ(tworzona przed 1-wszą sprzedażą samochodu) i wypelnionej Ksiazki Serwisowej - takiej jak na Europę."

 

Ad. "przeróbek" wersja USA vs. europejska - odpowiedź od serwisu zajmującego się "profesjonalnym" serwisowaniem BMW (ale nie autoryzowanym):

 

"- lampy tylne 800 zl x 2

- wlacznik swiatla przeciwmgielnego 366 zl

- koszt wymiany lamp + doprowadzenie instalacji do mod.swiatel to koszt 400 zl

 

Mozna jeszcze zrobic.

 

- wylaczyc obrysowki

- wylaczyc komunikat z monitora

- wgrac mape Polski na twardy dysk

- radio przekodowac na europe

koszt 1300 pln"

 

Sorki, ale pobyt na Forum powinienem zacząć od: pozdrawiam i jednocześnie witam wszystkich posiadaczy BMW X5 ;)

pozdr.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W odpowiedzi gregor_79, na Twój post - to co pisze na ten temat BMW Polska, ad. gwarancji:

 

"jest honorowana dwuletnia gwarancja od pierwszej sprzedaży samochodu z wyłączeniem specyfiki amerykańskiej pod warunkiem posiadania karty wykonania PDJ(tworzona przed 1-wszą sprzedażą samochodu) i wypelnionej Ksiazki Serwisowej - takiej jak na Europę."

 

Ad. "przeróbek" wersja USA vs. europejska - odpowiedź od serwisu zajmującego się "profesjonalnym" serwisowaniem BMW (ale nie autoryzowanym):

 

"- lampy tylne 800 zl x 2

- wlacznik swiatla przeciwmgielnego 366 zl

- koszt wymiany lamp + doprowadzenie instalacji do mod.swiatel to koszt 400 zl

 

Mozna jeszcze zrobic.

 

- wylaczyc obrysowki

- wylaczyc komunikat z monitora

- wgrac mape Polski na twardy dysk

- radio przekodowac na europe

koszt 1300 pln"

 

Sorki, ale pobyt na Forum powinienem zacząć od: pozdrawiam i jednocześnie witam wszystkich posiadaczy BMW X5 ;)

 

Rzeczywiście przywitałem się nieodpowiednio. Chciałbym serdecznie pozdrowić wszystkich posiadaczy X5!

 

Ogromne dzięki za informację. Trochę mi ulżyło, że nie jest to trudne do zrobienia i że jest wykonalne :)

 

Zastanawiałem się jeszcze nad tym czy kupić diesla czy benzynę (wiem, że temat jest filozoficzny) ale co myślicie. Wybór jest taki:

1. Benzyna (35i) - mocniejszy silnik, nowa skrzynia biegów lecz trudniej będzie kiedyś sprzedaż oraz co trochę mniej ważne - więcej pali

2. Diesel (35d) - będzie łatwo kiedyś odsprzedać, fajny moment obrotowy lecz skrzynia poprzednia no i mniej pali.

 

Ciekawy jestem Waszej opinii.

 

Pozdrawiam wszystkich jeszcze raz!

 

Niedługo do Was dołączę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregor - z tym przywitaniem, to ja o sobie ;)

 

Ja - głosuję na diesla! dlaczego? przy tej masie auta - spalanie, moment, łatwość odsprzedaży...

Zwróć jednocześnie uwagę, że zakup w USA diesla jest - kosztowo - taki sam, jak benzyny... W Polsce - zupełnie inaczej... ;(

 

Hmmm..., tylko, że w USA galon "diesla" jest droższy niż "benzyny"...

 

pozdr.,

pozdr.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregor - z tym przywitaniem, to ja o sobie ;)

 

Ja - głosuję na diesla! dlaczego? przy tej masie auta - spalanie, moment, łatwość odsprzedaży...

Zwróć jednocześnie uwagę, że zakup w USA diesla jest - kosztowo - taki sam, jak benzyny... W Polsce - zupełnie inaczej... ;(

 

Hmmm..., tylko, że w USA galon "diesla" jest droższy niż "benzyny"...

 

pozdr.,

 

W USA diesel jest nawet tanczy - jest tu cos takiego jak EcoCredit . Na Diesele jest 3500 USA upustu. A paliwo za rok bede kupowal juz w Polsce wiec cena w USA sie nie przejmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przesadzacie z ta roznica w odsprzedazy pomiedzy dieslem a benzyna. Oba silniki maja pewnie taka sama ilosc zwolennikow jak i przeciwnikow. Sam mam diesla, ale nie jestem jakims fanatykiem :)

 

Pisałem tylko o łatwości odsprzedaży ;) Na 5 ew. Kupujących u nas w kraju - 4 zapyta się "czy to diesel?", tak myślę... ;)

pozdr.,

pozdr.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przesadzacie z ta roznica w odsprzedazy pomiedzy dieslem a benzyna. Oba silniki maja pewnie taka sama ilosc zwolennikow jak i przeciwnikow. Sam mam diesla, ale nie jestem jakims fanatykiem :)

 

Pisałem tylko o łatwości odsprzedaży ;) Na 5 ew. Kupujących u nas w kraju - 4 zapyta się "czy to diesel?", tak myślę... ;)

pozdr.,

 

Pewnie tak, ale jesli auto bedzie zadbane i fajne wyposazone to roznica diesel/benzyna bedzie pomijalna, ja bym tak przynajmniej zrobil :)

 

Poza tym, nie kupujemy auta po to zeby je latwo odsprzedac tylko dla wlasnego funu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pytałem wczoraj w serwisie BMW na temat "przekładki" USA.

Dostałem takie same info jak kolega wyżej napisał, a wieć światła, modół, kodowanie. Odradzono mi sprawadzania auta z USA bo się różni mocno w jakości w stosunku do wersji EU ale w to za bardzo nie wierze :)

 

Proszę opisz jk wygląda cały proces zakupu auta na mienie przesiedleńcze.

Bardzo mnie to interesuje bo w przyszłości planuję coś sobie sprowadzić :)

http://img683.imageshack.us/img683/3659/bmwx5e70lci1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą jakością to bzdura - jeździłem tutaj X5 i jest dokładnie to samo co u nas (w Polsce miałem 520D i z nim porównuję). Nie widziałem żadnej różnicy w materiałach. No i wszystkie X5 produkowane są w USA. Jedne co drażni to, to, że tu nie ma nowości - diesle dopiero raczkują, brak ledów w ringach, nie można np zrezygnować z emblematów na samochodzie, konfiugracja samochodu ograniczona (wybiera się pakiety a nie to co chcesz konkretnie).

 

Ale ta cena.... Za prawie w pełni załadowaną X5 płacę 65 tys USD. Różnica kolosalna.

 

Z mieniem przesiedleńczym jest tak, że musisz być w Stanach ponad rok i mieć samochód przez co najmniej 6 miesięcy przed powrotem do Polski. I z tego co pamiętam to po powrocie do Polskie nie można go sprzedać od razu (ale tego nie jestem pewien - ja nie zamierzam sprzedawać szybko - poprzednie 520 musiałem sprzedać po 10 miesiącach od zakupu i aż mi się serce kroiło). Przy sprowadzaniu samochodu nie płacisz żadnych podatków - jedynie koszt transportu. To wszystko. Dosyć to proste.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mieniem przesiedleńczym jest tak, że musisz być w Stanach ponad rok i mieć samochód przez co najmniej 6 miesięcy przed powrotem do Polski. I z tego co pamiętam to po powrocie do Polskie nie można go sprzedać od razu (ale tego nie jestem pewien - ja nie zamierzam sprzedawać szybko - poprzednie 520 musiałem sprzedać po 10 miesiącach od zakupu i aż mi się serce kroiło). Przy sprowadzaniu samochodu nie płacisz żadnych podatków - jedynie koszt transportu. To wszystko. Dosyć to proste.

 

Pozdrawiam

 

Przez rok pobytu auta w Polsce - nie można go przerejestrować.

pozdr.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada nastepujaco:

1. Musisz mieszkac (nie "byc zameldowany" tylko fizycznie mieszkac w danym kraju) przez minimum rok - i tu dobrze jest zawiadomic nasz US o zmianie miejsca zamieszkania (przez aktualizacje miejsca zamieszkania w NIP-3).

2. Samochod musi byc zarejestrowany na ciebie minimum 6 miesiecy wczesniej przed planowanym przesiedleniem (czyli nie da rady kupic i od razu nowke przesiedlac).

3. Aby skorzystac z prawa przesiedlenczego, po przyjezdzie do kraju nie mozesz sprzedac ani nawet oddac w uzytkowanie jakiejs innej osobie przz rok.

4. Mozna sprowadzic jedna sztuke auta :)

5. Przy rejestracji w Polsce musisz pokazac jakis dokument stwierdzajacy co sie stalo z poprzednimi blachami...(to mnie troche zastanawia..) i to jest potwierdzone w urzedzie komunikacji. Bez tego nie zarejestrujesz.

 

To najwazniejsze sprawy. Oczywiscie na cle przydadza sie jakies papiery udowaniajace, ze mieszakles za granica (rachunki za chate, internet itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada nastepujaco:

1. Musisz mieszkac (nie "byc zameldowany" tylko fizycznie mieszkac w danym kraju) przez minimum rok - i tu dobrze jest zawiadomic nasz US o zmianie miejsca zamieszkania (przez aktualizacje miejsca zamieszkania w NIP-3).

2. Samochod musi byc zarejestrowany na ciebie minimum 6 miesiecy wczesniej przed planowanym przesiedleniem (czyli nie da rady kupic i od razu nowke przesiedlac).

3. Aby skorzystac z prawa przesiedlenczego, po przyjezdzie do kraju nie mozesz sprzedac ani nawet oddac w uzytkowanie jakiejs innej osobie przz rok.

4. Mozna sprowadzic jedna sztuke auta :)

5. Przy rejestracji w Polsce musisz pokazac jakis dokument stwierdzajacy co sie stalo z poprzednimi blachami...(to mnie troche zastanawia..) i to jest potwierdzone w urzedzie komunikacji. Bez tego nie zarejestrujesz.

 

To najwazniejsze sprawy. Oczywiscie na cle przydadza sie jakies papiery udowaniajace, ze mieszakles za granica (rachunki za chate, internet itp.).

 

 

Z iloscia aut jest inaczej- mozesz sprowadzic ich wiecej- tylko trzeba to dobrze uzasadnic

http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.3 - jeśli nie wstawią Ci pieczątki w dowodzie rejestracyjnym w Polsce, podczas rejestracji, to mogą je użytkować najbliżsi krewni (żona, mąż, dzieci, zięć).

ad.4 - jedno auto "na jedno przesiedlenie", jeśli wrócisz - chyba na 3 lata - do USA, możesz przesiedlić ponownie 1 auto.

ad.5 - przypływa na blachach amerykańskich, auto, później trzeba wyrejestrować w USA i blachy tam trzeba zwrócić - osoba sprowadzająca, ponownie "wróciła" do USA - z taką procedurą miałem do czynienia ;)

pozdr.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z tą benzyną vs. diesel? Mam duży z tym dylemat... Na razie cały czas myślę o dieslu ale coraz mniej. Bo widzę, że w benzynie można zamówić dodatkowo active steering (w dieslu nie). No i ta skrzynia...

 

Duża jest różnica pomiędzy 6 biegową a 8 biegową?

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.