Skocz do zawartości

318i - Sprzeglo albo skrzynia. Prosze o rade!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakoś nie wierzę, że te stuki, o których piszesz, to wina wydechu. też tak mam, stuk przy wrzuceniu wstecznego, po cofnięciu stuk przy wrzuceniu jedynki. betki, że tak nieładnie powiem, tak mają z wiekiem. jakiś luz gdzieś powstaje ale z tym to można jeździć i naprawdę sobie odpuścić, chyba że kasiórki dużo.

A z biegami też tak mam. Podejrzewam olej (ubywa mi bo nieszczelny simmering), zmieniałem rok czy 2 lata temu na niby-oryginał bmw lany z 5 l opakowania. Rzadki jak jadalny, czytałem że ten do skrzyń jest raczej gęsty (w książce Sam naprawiam e46 też jest napisane żeby użyć jakiegoś urządzonka - nie strzykawki - ze względu na gęstość oleju). kupiłem wczoraj na necie Pentosin MTF2 - 55 zł za opak. chyba 1 l. niby firmy, która dawała olej na pierwsze zalanie skrzyni w e46. Wziąłem 2 opak, co wyszło mi taniej niż 1 l tego ze znaczkiem bmw. a potrzebuje, jak i Ty kolego 1,1 litra. reszta póki co na dolewki co jakiś kwartał :lol:

Opublikowano

wiem, ja tez sie nad tym zastanawialem, ciezko mi uwierzyc ze przerzucanie biegow moze rowniez wplywac na ta czesc wydechu i wprawiac ja w taki ruch by obijala sie o inna czesc. Tylko ze zdiagnozowali to mechanicy z serwisu BMW, w kazdym badz razie oni daja 2 lata na czesc i naprawe, wiec jezeli dalej bedzie stukac to powinna to uwzglednic gwarancja naprawy... ale pojade jeszcze po kolejna opinie, by byc pewniejszym. U mnie tez jest wyciek oleju.

 

Pozatym jeden z paskow klinowych, chyba ten od klimatyzacji ma brazowy osad, jakby rdze, tez trzeba znalec przyczyne...

Opublikowano

no i zaufaj tutaj ASO BMW... wspomnialem juz ze jako przyczyne stukow uznali czesc wydechu a dokladnie ta ktora okrywa wydech, aluminiowa pokrywe, zaden z moich znajomych nie dal temu wiary, wiec pojechalem dalej to diagnozowac, jak sie okazalo to co napisali mechanicy z BMW to bzdura. Sprawdzalem w dwoch innych warsztatach i prawdopodobnie beda to tzw. poduszki safrem - `sanek`? wszedlem nawet dzis pod kanal i mi pokazali dwie tylne tuleje tuz kolo dyfra, ktora moga byc zurzyte i powodowac ten dzwiek. Inny mechanik doradzil mi od razu wymienienie ich wszystkich dla swietego spokoju.

 

Kolejna rzecza jaka zaznaczyli mechanicy z ASO BMW to cieknacy i uginajacy sie radiator, sek w tym ze ja sam nie zaznaczylem wycieku, a sprawdzam za kazdym razem jak wracam, ani razu kontrolka sie nie zapalila, wiec chlopaki sprawdzili mi tez ten radiator i tank i wyglada w porzadku, maja mi zrobic jakis test z pompka i cisnieniem, ktory ma dac nam ostateczna odpowiedz.

 

niby ASO a robia ludzi w wala... albo wogole nie sprawdzaja i pisza co popadnie albo nabijaja sobie kase

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.