Skocz do zawartości

Niskie obroty na zimnym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak w temacie mam problem z obrotami gdy silnik jest zimny.

Są za niskie, muszę po odpaleniu lekko trącić gaz żeby osiągneły właściwy poziom. Z koleji na nagrzanym ma dobre obroty. :mad2:

Podkręcił bym obroty tą śrubą na kolektorze dolotowym co powietrze reguluje, tylko że wtedy mam za wysokie na nagrzanym. :mad2:

W związku z tym myśle że to będzie wtryskiwacz rozruchowy, który odpowiada za pracę zimnego silnika. Albo czujnik, który nim zawiaduje ??

Proszę o jakieś rady bo wyjątkowo drażnią mnie te obroty.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Na głowicy od strony kolektora ssącego masz przykręcony taki zawór elektrotermiczny przepuszczający okresloną ilość powietrza podczas nagrzewania sie. Jest to urządzenie odpowiadające ssaniu poprzez dodanie większej ilości powietrza dla podniesienia obrotów. Albo ktoś je przestawił na zamknięcie bo się np nie nagrzewa i powoduje dostarczanie powietrza non stop, albo się zapiekło.
Opublikowano

Czy chodzi Tobie o ten pseudo krokowiec ?? Zwany także regulatorem biegu jałowego. ??

Jeżeli tak, to podmieniałem go już na inny, poza tym czyściłem go chyba ze sto razy. :mad2:

W owym regulatorze (jeden rozebrałem) znajduje się mała grzałka, która zapewne wpływa na bimetal a ten przymyka bądź otwiera przegrodę.

Tak czy inaczej to urządzenie jest wg mnie w 100% sprawne.

Mam pytanie do ciebie Robert, czy to nie będzie coś z tym dodatkowym wtryskiwaczem ??

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Czyli co to może być :?:

Obroty są za niskie tylko na zimnym, przy ciepłym wszystko jest OK.

Na tym regulatorze, który ma grzałeczkę wewnątrz, jest taka mała nakrętka i tu pytanie : co ona reguluje ??? dopływ powietrza ??

Trochę nią kręciłęm jednak nie widać żadnych znaczących zmian.

Co to może być ??

Czy jest jeszcze jakiś element, który odpowiada za wolne obroty na zimnym silniku ??

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Ta śrubeczka na tym elemencie służy do wstępnego przestawienia osłony wewnątrz, regulując tym samym początkową fazę otwarcia i całkowitego zamknięcia na rozgrzanym już tym termiku.

Tak więc fakt, że to urządzenie pracuje świadczy o nim dobrze, ale musisz teraz sprawdzić jaka jest szczelina przepływu powietrza na zimnym, a jak jest zamknięta na ciepłym termiku. Większa szczelina na zimnym decyduje o wyższych obrotach, lecz należy ustawić ją tak by na rozgrzanym termiku zamknęła się całkowicie. Pamiętaj że termik jest przykręcany do głowicy z której również pobiera temperaturę.

Opublikowano
Nie wiem jak jest w E30 ale w E32 w przepływomierzu jest regulacja do przepływu powietrza na zimnym silniku . Zobacz taka plastykowa na imbus .. w e32 r6 fabryczne ustawienie jest na 3,5 obrotu od max. skręcenia . Zasada jest taka im więcej odkręcisz to trzyma niższe obroty i na odwrót .
Opublikowano

Śruba o której piszesz służy do precyzyjnej regulacji wskazań z przepływki dla modułu celem oświecenia go o ilości zasysanego powietrza do wystrojenia składu mieszanki. Za jej pomocą można pewne ilości powietrza przepuścić wewnętrznym bokiem przepływki co rzutuje na jej pomiar i przekazywane wskazy do modułu. Nie powinno się tą regulacją od tak sobie kręcić, gdyż decyduje to o pracy silnika, jego wzroście obrotów i zużycia paliwa. Można za pomocą niej dostroic skład mieszanki.

 

A co do autora tematu, to problem u niego tkwi gdzie indziej, gdyż ma on M10 na wtrysku L-Jetronic i funkcja ssania jest odmienna od Motronic.

Opublikowano
Śruba o której piszesz służy do precyzyjnej regulacji wskazań z przepływki dla modułu celem oświecenia go o ilości zasysanego powietrza do wystrojenia składu mieszanki. Za jej pomocą można pewne ilości powietrza przepuścić wewnętrznym bokiem przepływki co rzutuje na jej pomiar i przekazywane wskazy do modułu. Nie powinno się tą regulacją od tak sobie kręcić, gdyż decyduje to o pracy silnika, jego wzroście obrotów i zużycia paliwa. Można za pomocą niej dostroic skład mieszanki.

 

:wink:
Opublikowano

Zajrzę jutro do tego termika, ale to może być również tak jak mówi kolega zielony-B. K. P coś z przepływką, a dokładniej z tą śrubą.

Swego czasu oddałem auto do elektryka, gdyż miałem problemy z zapalaniem.

Podejrzewam, że mógł on ostro nagrzebać przy tej śrubie w przepływomierzu. Usterki i tak nie usunął, jak się okazało miałem walnięty regulator ciśnienia paliwa. A ten na siłę uparł się, że to musi być przepływomierz. :mad2:

Tak więc jak ustawić tą śrubę ?? 3.5 obrotu od skręcenia na maksa ??

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Skoro ktoś brudnym palcem tam grzebał to musisz postarać się przywrócić fabryczne ustawienie.

Na obudowie koło tej śruby powinien być podany wymiar - jest to głębokość górnej płaszczyzny śruby od powierzchni przepływki i taki suwmiarką ustaw.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powracam, z problemem. Próbowałem ustawić tą śrubę przepływomierza, jednak nie wiele to zmieniło, poza tym nie widać tam żadnych wymiarów dotyczących głębokości położenia śruby.

Sprawdziłem wtryskiwacz rozruchowy, daję ładną mgiełke jak jest wyjęty, więc myśle, że jest on sprawny.

 

Pomocy, idzie sroga zima :norty: a obroty za niskie :norty:

 

A i tak na marginesie jaką wartość obrotów polecacie ustawić?? z 800 ??

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.