Skocz do zawartości

330d Problem z odpalaniem niskie napięcie


grychu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukalem i szukalem ale nic podobnego nie znalazlem. Jezeli bedzie gdzies taki przypadek to proszę o zamknięcie postu. Teraz do usterki :

Auto od jakiego czasu ma problem z odpaleniem na zimnym i na cieplym. Świece wymienione, sterownik swiec wymieniony, diagnoza wtrysków zrobiona i są OK, czasem slychac zanim odpale jakby któraś pompa brzeczala ale najczesciej jak mam paliwa od połowy baku w dol ,brak bledow na kompie. Auto odpala ale kreci bardzo wolno i dlugo zanim zalapie. Napiecie na aku w stanie spoczynku 12,4V, przy grzaniu swiec schodzi do ok 11,9V przy odpalaniu spada nawet do 8,3V. Jak zapali to po ok 1 s. ladowanie podaje 14,1V. Akumulator podstawiałem nówke i było dokladnie tak samo. Stary i nowy akumulator przy zewnetrznym obciazeniu 400A nie spada ponizej 10,4V . Co to moze byc ? rozrusznik ? Auto to E46 330d po lifcie 2003r 204KM z automatyczna skrzynia, przebieg 168tyś. Proszę o jakies opinie i czy ktos mial podobny problem. Jak wyglada u Was sprawa z napięciami, czy ładowanie zawsze pojawia sie dopiero po ok 1-2 s. po odpaleniu ? Przy odczycie z INPA wyswietlilo takie dane, moze ktos cos wyczyta z tego:

 

Umweltsatz

Mileage 167900 km

mean engine speed 744.72 rpm

coolant temperature 34.06 deg C

max rail pressure of the recent 10ms 354.47 bar

injection volume setpoint without volume offset 9.45 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 541.94 mg/Hub

value of boost pressure 1014.15 hPa

linearised APP1 0.00 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 79.56 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 84.29 %

atmosphaere pressure 1004.30 hPa

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Rozrusznik odmawaia posłuszeństwa a odczyt ładowania w INPIE jest zawsze opóźniony. Należy podłączyć miernik pod akumulator.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozruszniki w naszych silnikach posiadają przekładnię planetarną w celu łatwiejszego rozruchu być może ta przekładnia u ciebie padła i dlatego tak ciężko ci kręci, sprawdź rozrusznik jak kręci bez ociążenia i będziesz wiedział czy to wina rozrusznika, tylko żeby go wymontować niestety musisz zdejmować kolektor ssący roboty jest dosyć sporo ale dasz radę. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie kolektor ssacy, kolejny raz ;( juz go dwa razy zdejmowalem , raz zeby wywalic klapki, drugi raz zeby wymienic sterownik swiec.

Niestety inzczej nie odkręcisz rozrusznika w eych silnikach jest tak mało miejsca żeby cokolwiek zrobić to trzeba wiele rozkręcać aha i zaopatrz się w torx nasadowy bodajże 10 dokładnie już nie pamiętam i w grzechotkę łamaną bo dojście do tych trzech śubek to masakra a zwłaszcza do jednej ja dopiero jak kupiłem grzechotkę łamaną to udało mi się ją odkręcić życzę powodzenia i pozdrawiam Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za podpowiedz, bede korzystał z warsztatu naprawczego mojego kolegi wiec raczej kluczy nie zabraknie. Mam jeszcze jedno pytanie, dzisiaj auto odpalilo calkiem normalnie tak jak wczesniej bylo. Podlaczylem wczoraj jeszcze kompa i zobaczylem blad od czujnika polozenia wału, jesli sie nie myle:

 

3E91 3E91 Crankshaft sensor

Error counter: 2

Logistic counter: 35

1. Umweltsatz

Mileage 167900 km

mean engine speed 82.75 rpm

coolant temperature 35.07 deg C

max rail pressure of the recent 10ms 362.35 bar

injection volume setpoint without volume offset 37.02 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub

value of boost pressure 1004.30 hPa

linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11078.99 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

meta-status of KW- and NW-event managment 16.00 -

2. Umweltsatz

Mileage 167900 km

mean engine speed 193.08 rpm

coolant temperature 40.08 deg C

max rail pressure of the recent 10ms 378.10 bar

injection volume setpoint without volume offset 35.45 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 422.21 mg/Hub

value of boost pressure 1004.30 hPa

linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 9938.50 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

meta-status of KW- and NW-event managment 33.00 -

falsches Signal

Test conditions not yet fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 3E 91 12 06 00 00 02 23 41 96 03 55 2E 5E 00 66

00 44 00 10 41 96 07 5A 30 5A 43 66 00 3D 00 21

 

... czy mozliwe , ze czasem szwankuje ten czujnik i dlatego dlugo kreci ?? bo wykasowalem blad i odpalalem pare rezy, odpalal normalnie i blad nie powrocil ?, moze ta wilgoc w powietrzu cos knoci, moze brak gdzies dobrej masy ?

W poniedzialek jade na warsztat , jak ktos mial cos podobnego to prosze o info czy kupowac ten czujnik zebym od razu go wymienil, czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia tego czujnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe że ten czujnik może szwankować i dlatego ciężko pali ale jeśli twój rozrusznik ciężko kręci to też trzeba to sprawdzić, może jest tak jak piszesz wilgotne powietrze i nieszczelna wtyczka i dlatego ci ten błąd wyskoczył, pojeździj trochę i zobaczysz czy ten błąd powróci jeśli tak to ten czujnik wtedy wymień a co do sprawdzenia to nie mam pojęcia jak go sprawdzić czy działa.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione !!! Wywalilem dzisiaj ten rozrusznik ( roboty jest przez ten cholerny kolektor ;) ) szczotki OK, wirnik OK, tulejki OK wszystko wygladalo super. W ciemno wymienilem automat od rozrusznika i to było to. Teraz kreci jak szalona. Koszt 140 zł i troche roboty ;) Stary automat rozwalilem do sprawdzenia i okazalo sie, ze ma wypalone styki. Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Pozdrawiam. Napiecie teraz spada do 11V w piku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione !!! Wywalilem dzisiaj ten rozrusznik ( roboty jest przez ten cholerny kolektor ;) ) szczotki OK, wirnik OK, tulejki OK wszystko wygladalo super. W ciemno wymienilem automat od rozrusznika i to było to. Teraz kreci jak szalona. Koszt 140 zł i troche roboty ;) Stary automat rozwalilem do sprawdzenia i okazalo sie, ze ma wypalone styki. Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Pozdrawiam. Napiecie teraz spada do 11V w piku.

Widzisz dałeś radę ale roboty przy tym co niemiara tak jak mówiłem ale najważniejsze że usterka usunięta.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.