Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Wczoraj stałem się posiadaczem e39 520D. Auto bez zastrzeżeń poza lampami przednimi. Po pierwsze nie świeci żaden z ringów, po 2 całe lampy świecą jakby w ziemię, widoczność max 25 m przed samochodem na światłach mijania. W temacie bmw jestem zielony bo to moje pierwsze. Wydaje mi się, że z prawej strony przy włączniku do halogenu to pokrętło z cyferkami służy do regulacji wysokości świateł? Tak przynajmniej miałem w poprzednim aucie. Kręcę nim i żadnej reakcji, nadal świecą zaraz przed samochodem. I tutaj pojawia się moja prośba o pomoc w rozwiązaniu tych problemów. Co może je powodować / na co popatrzeć /co mogło się zepsuć. Pzdr
Opublikowano
Wiem, że było jednak chciałem się upewnić. Mówiąc regulatory masz na myśli te plastikowe cięgła? Ewentualnie prosiłbym o jakieś większe info / link dotyczące objaśnienia jak właściwie te światła są w e39 regulowane. Pozostaje pytanie co do ringów.
Opublikowano
Wiem, że było jednak chciałem się upewnić. Mówiąc regulatory masz na myśli te plastikowe cięgła? Ewentualnie prosiłbym o jakieś większe info / link dotyczące objaśnienia jak właściwie te światła są w e39 regulowane. Pozostaje pytanie co do ringów.

 

 

Zapewne masz to wymiany regulatorki - jak na zdjęciu w podesłanym linku. Najlepiej jak otworzysz maskę i spróbuj poruszać lampą od środka, jeśli się rusza to masz jasną sytuację;/ do wymiany regulatory.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530i-M54/LHD/A/2000/september/browse/lighting/adjusting_element_headlight/

 

A co do ringów - świeciły Ci wogóle?

Opublikowano
Nie kupiłem auto wiedząc, że ringi są nie sprawne bo nie wydaje mi się żeby była to jakaś ciężka do usunięcia usterka. Pytam tylko bo może ktoś wie co lubi przy nich padać (jakieś przekaźniki, przełącznik, bezpieczniki czy inne coś co zawiera się w ich instalacji elektrycznej). Co do lamp to auto jest rocznik 2001 - wiadomo polift, bez ksenonów. O ile wiem, że jedne z cięgieł są na bank padnięte bo wnętrze lampy bez oporu kręci się na boki, o tyle nie wiem czy jest luz góra - dół. W ogóle to jestem ciekawy jak działa ten cały system pozycjonowania, jaką rolę pełnią czujniki na wahaczach i ogólnie na czym polega ustawienie się automatyczne lampy w 2 płaszczyznach + co reguluje się podczas jazdy. I czy istnieje możliwość sprawdzenia np czy silniczki do regulacji (bo pewnie tam są) są sprawne, żeby bez sensu nie rozbierać lampy jak np. mogło paść co innego. Bo jeśli dobrze rozumiem, to gdybym odłączył silniczki regulujące od lamp zostawił je wpięte do instalacji elektrycznej to jeśli są sprawne to powinny po odpaleniu auta coś się przemieszczać / ruszać, a same cięgła mogę sprawdzić też wtedy, gdy ich końcówki będę miał na wierzchu. Szczerze mówiąc nie wiem jak to dokładnie wygląda więc jeśli moje przypuszczenia / spekulacje są inne niż faktyczny obraz mechanizmów regulacji tych lamp to proszę o poprawienie mnie. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.