Skocz do zawartości

320D- 98 zmiana poduszki z 1 na 2 nabojową - Jak ?


xirus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem kierownice 3ramienną nową po lifcie 2 nabojową. (nie dostałem od niej przewodu)

Miałem kierownice przed filetem 12/98 i niestety była 1dno nabojowa.

Chwilowo podłączyłem po prostu 1nabój, jednak nie wydaje mi się to bezpieczne i chciałbym podłączyć 2gi też.

Czy ktoś może się orientuje czy wystarczy podłączyć 2gi równolegle czy jakie jest tego rozwiązanie ?

Kolejny problem to nie działa mi klakson w tej nowej kierownicy - jak to rozwiązać.

Dziękuje z góry za wszystkie wskazówki i witam wszystkich serdecznie.

Edytowane przez xirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że już wymieniłem kierownicę. Więc chciałbym i rozwiązać dalej problem z poduszkami - domyślam się że teraz 1nabój może nie wystarczyć żeby poducha w pełni wystrzeliła. Słyszałem coś o podłączeniu równolegle 2 ładunków - czy ktoś to potwierdzi ? Najlepiej jakby ktoś już wcześniej rozwiązał ten problem.

Więc poducha już założona kierownica zamieniona - więc komentarze żebym nie zakładał itd są zbędne.

I czy może na początek ktoś jest wstanie pomóc mi rozwiązać tą banalną sprawę - dlaczego nie działa klakson ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz kiedys o tym pisalem, ze tasmy sa takie same w kazdej wersji e46 przed i po lifcie, a nawet w niektorych e38, e39, e53 itd.

 

Kolego xirus trzeba bylo najpierw zaznajomic sie z problem a dopiero pozniej zmieniac kierownice. Jesli chcesz zeby to dzialalo jak zostalo do tego skonstruowane to nalezaloby wymienic modul ktory obsluguje MRS3/4 i pociagnac kable do drugiego stopnia plus pewnie jakies kodowanie po drodze. Jesli chcesz sie bawic w polaczenia rownolegle poduszek to oczywiscie mozesz experymentowac, a najlepiej gdybs jeszcze pozniej mial dzwona - czego oczywisce ci nie zycze, i podzielil sie z nami wynikami.

Zanim jednak zaczniesz cos robic to wiedz ze w dwustopniowej poduszce ZAWSZE odpalaja oba stopnie, w zaleznosci od sily i kierunku uderzenia jest tylko rozna zwloka miedzy 1 i 2 stopniem. Wiec jesli teraz masz podlaczony 1 naboj to w pewnych warunkach moze on nie wystarczyc bo poduszka wypelni sie tylko czesciowo.

Z kolei jesli podlaczysz oba stopnie pod ten sam kabel to oba wystrzela na raz, nie wazne czy uderzenie bylo male lub duze. Pewnie to rozwiazanie jest lepsze bo w koncu w starszych wersjach jedno-stopniowa poduszka dziala w kazdych warunkach i czy dzwon maly czy duzy poduszka wali z ta sama sila.

Pozostanie ci tylko oszukanie systemu, bo jak pewnie wiesz, rezystancja sie zmieni gdy dwa naboje (oporniki) polaczysz razem. No i nie wiem jak to sprawdzisz, ale miej nadzieje ze w razie dzwona napiecie podane przez twoje MRS2 wystarczy do odpalenia dwoch naboi a nie pojdzie na sfajczenie opornikow w ukladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie przemyślałem tego tak dokładnie przed zmianą :) co nie zmienia faktu że nowa kierownica nadaje dużo uroku wnętrzu. Ale fakt faktem chciałbym żeby oprócz wyglądu działała tak jak powinna. Chyba więc zostawię chwilowo na 1 nabój (podłączyłem pod żółte gniazdo - na logikę wydało mi się ze to coś w stylu głównego naboju) i poczekam aż ktoś kto już to robił wypowie się :) niestety nie mam żadnej bmki na strzał żeby przetestować czy to wypali i jak się zachowa. A co możesz powiedzieć na brak sygnału - trąbienia ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) co nie zmienia faktu że nowa kierownica nadaje dużo uroku wnętrzu.

 

pogratulować tylko koledze, najważniejsze że " wygląda". Jak miałeś kasę na zmianę kierownicy, to i miej na to żeby zrobić jak się należy airbag. łącznie z wymianą taśmy i kodowaniem. nie rób druciarstwa, bo to kwestia bezpieczeństwa, którego się nie docenia dopóki.....

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.