Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanowne Grono!!!.

Jestem zarejestrowany na tym forum od dłuższego czasu, staram się czytać wiele, aby ogarnąć choćby w małej części padające tutaj zagadnienia. Posiadam od "nerwusa" komplet niezbędnego sprzętu do diagnozowania. Na chwilę obecną mam tylko jeden problem związany z brakiem komunikacji ze sterownikiem DME w mojej E34 520I.

Zauważyłem pewną nieprawidłowość: po odpaleniu INPA, bez względu na położenie kluczyka w stacyjce, świecą się kontrolki (Battery:ON oraz Ignition:ON). Czy tutaj nie tkwi problem z brakiem możliwości połączenia się z DME ?.

Dodam że również nie ma możliwości, odczytania silnika przy pomocy DIS-a - pozostałe moduły działają OK.

Proszę o wyrozumiałość i pomoc.

Pozdrawiam. :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. :)

Czy przewody RXD i TXD idą bezpośrednio do ECU silnika, czy też jest po drodze jakaś złączka. Podejrzewam przerwę na w/w przewodach. Wiem że te same przewody sygnałowe biorą udział do diagnostyki pozostałych elementów w samochodzie. Podejrzewam przerwę na odcinku do ECU. Nadmieniam że był wykonywany montaż LPG - może "gazownicy spowodowali" przerwę?

Pozdrawiam.

Opublikowano
Wiem że też mi się tak kiedyś udało zrobić ale wina była ustawień, wydawało mi się że tego przełacznika ale może jeszcze konfiguracji ediabasa. Jaki masz hardware zainstalowany ADS ?
Opublikowano

Tak ADS. Software też mam dobrze skonfigurowane. Analizuję schemat elektryczny instalacji w samochodzie i w czasie poprawy pogody (nie mam garażu), muszę sprawdzić ciągłość przewodów od gniazda diagnostycznego do złącza ECU DME. Ze schematu wynika że po drodze jest złączka którą muszę namierzyć (w komorze silnika). Z gniazda diag. do ECU wychodzą 4 sygnały: RXD(pin15); TXD(pin20); DataLink(pin1 na zacisk 47); DataLink(pin18 na zacisk 60).

Jeżeli okaże się że jest ciągłość przewodów, to już kończy mi się pomysł... :?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Dosłownie ręce opadają... Raz i tylko raz udało mi się połączyć z silnikiem przy pomocy INPA, odczytałem błędy (lambda) itd.

Niestety to już jest historia. DIS również się nie komunikuje. O co tutaj chodzi? czyżby problem tkwił w sofcie ?

Mam sterownik Siemensa MS40,1.

Koledzy, czy nie macie pomysłu, co mogę jeszcze zrobić aby zdiagnozować silnik?

Może z fejsem nerwusa działają jeszcze inne programy poza INPĄ i DIS-em.

Proszę o pomoc. :?

Zauważyłem że komunikację z innymi modułami mam również bez położenia kluczyka w pozycję II. Wynika z tego że problem z połączeniem z silnikiem polega na braku jakiegoś napięcia po przekręceniu kluczyka w pozycję II.

Jakie i gdzie ma się pojawić napięcie po przekręceniu kluczyka ? Na którymś z pinów we wtyczce diagnostycznej ?, np.pin 18 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.