Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Wczoraj zaczęły mi świecić kontrolki od ASC i ABS, miało to miejsce 3 razy - raczej zaczynały się świecić po przejechaniu jakiejś nierówności na drodze. Po ponownym odpaleniu silnika wszystko wraca do normy. Przeskanowałem DISem. Podczas Short Testu widać, że są jakieś błędy w module ASC, ale potem w Control-module Functions tego nie widać.

 

W INPA za to mam taki błąd:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------

Date: 01/20/11 14:32:09 ECU: ASC57 JobStatus: OKAY Variant: ASC57-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------

66 power supply engine speed sensor, control unit error

Error frequency : 252

Vehicle speed 64.00 km/h

ASC passive ABS-control passive stop light switch off ASC-control passive =============================================================

 

Byłem pewien, że skoro kontrolki zapalają się na dziurach to wina będzie w kostkach od czujników, ale teraz sam już nie wiem.

 

Proszę o jakieś porady i sugestie.

Opublikowano

Dziwna sprawa, ponieważ udało mi się namierzyć część o nazwie Speed sensor w DSC compressor/sensors/mounting parts. Problem w tym, że:

1. mam ASC a nie DSC

2. część ta montowana jest w autach po wrześniu '99, moje jest z lipca '99

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTYyNjE5X3A=.png

DSC compressor/senors/mounting parts - BMW parts catalog

 

Macie jakieś sugestie? W którym miejscu jest ten kompresor od DSC?

Zauważyłem, że kontrolki zapalają się w przedziale 60-80km/h (widać to także przy listingu błędu powyżej).

Czy w aucie jest jeszcze jakaś inna elektronika oprócz tej bezpośrednio na pompie ASC? Wydaje mi się, że jeszcze jest moduł, tylko gdzie?

 

Dzięki

Opublikowano

Nowe wieści z frontu walki:

 

Ustaliłem, że usterka ABS/ASC rzeczywiście ma miejscy przy jeździe/hamowaniu z prędkością 64km/h.

 

Udało mi się DISem posprawdzać trochę dokładniej.

 

Jedno z okien diagnozy ASC pokazuje problem w pozycji "Engine speed" (Prędkość silnika) co odpowiadałoby wcześniejszym ustaleniom i błędom z INPY. Wartośc z obrazka -458rpm była dla obrotów jałowych, przy kręceniu wyżej pokazywały się różne dziwne wartości, np. przy 2000rpm pokazywało od 100rpm do 5000rpm.

http://www.bmwe39.vipserv.org/diagasc5.jpg

 

Co ciekawe, to w INPA wartość "Engine speed" badając moduł ASC była prawidłowa:

http://www.bmwe39.vipserv.org/asc27.jpg

Możliwe, że w tym wypadku dane były brane z innego czujnika. Zaznaczam, że obrotomierz i prędkościomierz w zegarach samochodu działają bardzo dobrze.

 

 

Błąd 66, który w INPA miał nieco inne brzmienie (66 power supply engine speed sensor, control unit error).

"66 Power supply, wheel-speed sensors" pozwala wrócić myślami do czujników ABS zamiast szukać przyczyn w module czy sterowniku.

http://www.bmwe39.vipserv.org/disasc.jpg

http://www.bmwe39.vipserv.org/disasc2.jpg

 

 

Kolejne okno diagnozy IKI (chyba Instrument cluster, czyli liczniki): "Travel signal from ABS/ASC/DSC control module" - TOO SMALL. Ale możliwe, że to dlatego, iż auto stało a nie było w ruchu.

http://www.bmwe39.vipserv.org/diagiki3.jpg

 

 

Coś też jest z szyną CAN nie tak. Obecnie był taki błąd ("1E CAN bus" - "Receive fault, electr. transm. management (EGS)"), czyli jakby zwrócony błąd ze sterownika skrzynią automatyczną?

http://www.bmwe39.vipserv.org/can.jpg

Od jakiegoś czasu (dużo wcześniej niż od opisywanych tu problemów z ABS/ASC) pojawia się błąd w skrzyni (149) 95 CAN wheel speeds.

 

 

Na koniec jeszcze dodam, że dzisiaj pierwszy raz pojawił się problem z niedziałającym wspomaganiem (Servotronic) zaraz po odpaleniu silnika, 5min wcześniej działało. Po ponownym odpaleniu ponownie działało jak należy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

3 z 4 czujników zostały wyjęte oraz przeczyszczone włącznie z bieżniami. Nic to nie pomogło, ale spowodowało, że system wyłączał się przy 50km/h zamiast 60km/h oraz znacząco się uwypuklił problem odbijania hamulca zaraz po jego lekkim naciśnięciu lub tuż przed zatrzymaniem pojazdu (wcześniej zdarzało się tak ze 2 razy na miesiąc i najczęściej przy cofaniu).

 

Zatem podejrzenie padło na któryś czujnik. Wymiana prawego przedniego czujnika na nowy oryginalny załatwiła sprawę wyłączania się systemu.

 

Ale dalej pozostał problem odbijającego pedału, więc stary uszkodzony czujnik z prawego koła zamontowałem do lewego, żeby sprawdzić czy problem odbijania nie leży właśnie w tym lewym czujniku. Okazało się, że jest bez zmian. Co więcej, ten "uszkodzony" czujnik nie powoduje obecnie wyłączania się systemu tak jak by można przypuszczać i tak jak robił, gdy był zamontowany przy prawym kole.

 

Ręce opadają. Jakieś rady lub pomysły?

Opublikowano

Witam

Mam podobny problem,kupiłem samochód E39 523i 2000rok,nie było sterownika ABS wiec kupiłem sterownik 001 używany z allegro,po zrobieniu adaptacji zaczęły się palić kontrolki abs i asc jak i rownież poniżej 40km/h zaczyna bić pedał jakby się za wcześnie włączał ABS ,co się okazało po podłączeniu do komputera wyskoczyl

ł błąd tylnego lewego koła jak i również błąd 66 (power supply engine speed sensor), zamówiłem czujnik siemens i po wymianie kontrolki zgasły a problem z pedałem dalej został bije poniżej 40-45km/h . Wyczyściłem z przodu czujniki ale problem nie znika,na komputerze nic nie wykrywa.

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano
PRoblem został rozwiązany po wymianie łożyska na nowe w tylnym lewym kole.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dokładnie tak, jeżeli problemem nie jest wadliwy sterownik to winna jest koronka/pasek magnetyczny, z którego czujniki sczytują obroty. Coraz więcej pojawia się takich diagnoz dotyczących E39. U mnie winne było łożysko Ruville, które wymieniane było kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wcześniej. Może to przypadek, a może nie. Oryginał załatwił sprawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.