Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie ostatnio podczas jazdy kiedy chcę przycisnąć pedał samochód zachowuję się ewidentnie tak jak by mu brakowało paliwa (takie delikatne szarpanie i praktyczny brak mocy). Rzeczywiście zdjąłem dolne osłony ropa cieknie po silniku i tak dosyć szybko kapie przy wolnych obrotach. Początkowo myślałem że jakiś wężyk pękł ale po dłuższej obserwacji zobaczyłem że cieknie z pod górnego dekielka pompy wysokiego ciśnienia. Tylko jak silnik trochę się nagrzeje to już nie kapie. zdjąłem wszystkie plastiki kolektor i teraz tak zastanawiam się jak wyciągnąć tą pompę bo przydało by się wymienić wszystkie uszczelki ale chyba nie taka łatwa sprawa z wyciągnięciem jej :/ czy ktoś ma jakieś wskazówki ? konieczne jest grzebanie w łańcuszku rozrządu ? czy może tylko spróbować dokręcić mocniej górny dekielek ? chodź do jednej śruby (z czterech) nie ma dostępu :/

W Białymstoku w HYDRO-DIESLU powiedzieli że bez problemu uszczelnią mi tą pompę :) ale jak ją wyciągnąć :)

Opublikowano
zanim zabieresz sie za wyciąganie zaznacz położenie pompy względem silnika, pozatym to nie taka prosta sprawa, kiedyś uszczelniałem pompę w tds-ie, ustawienia konta wtrysku to gra na setne milimetra więc poczytaj najpierw na ten temat, pozatym dorabiałem ściągacz do pompy bo bez tego nie zawsze chce zejśc z koła zębatego plus bolec do blokady koła dwumasowego. Jeśli cieknie tak mocno jak piszesz, to nie liczyłbym, że dokręcnie coś zmieni ale próbuj. Zaraz jak kupiłem 530d też miałem wyciek przy pompie, chwile grozy po przejściach z tdsem :shock: ale okazało się, ze to na jednym z przewodów była słabo dokręcona opaska uciskowa, sprawdż to.
Opublikowano

Ja przerabiałem to już w swoim 525d. Z tego co mi mówił mój mechanik to pompę trzeba wypiąć z rozrządu bo inaczej nie dojdziesz do wszystkich śrub na tych dekielkach. Ja wymieniłem wszystkie uszczelnienia gdyż uszczelki w tej pompie robią się z czasem twarde jak plastik i puszczają ropę. Kupiłem zestaw naprawczy Boscha do uszczelniania pompy (kosztował wtedy bodaj 50pln na Allegro) - tam jest chyba coś koło 25-27 uszczelek. Wymień wszystkie i zapomnisz o problemie na kilka lat. Sądzę, że dokręcenie dekielka na nie wiele Ci się zda. Z jakiś czas pewnie puści na innym dekielku (są tam chyba w sumie 3). Ja za całą naprawę (łącznie z kosztem zestawu naprawczego zapłaciłem zdaje się 650pln (było to jakiś rok temu).

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.