Skocz do zawartości

[e30] Problemy z odpaleniem m10b18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Dzisiaj rano wsiadłem do swojej e30 z silnikiem m10b18 na gaźniku. Odpaliła praktycznie od razu.

Przejechałem około kilometra na benzynie, przełączyłem na gaz... trochę poszarpało, poszarpało i już było dobrze. Przejechałem kolejne 3 km i przed zaparkowaniem samochodu standardowo przełączyłem na benzynę, żeby później nie kręcić długo.

Wróciłem do samochodu po 10 minutach, chcę odpalić a ona ani drgnie. W sensie, że rozrusznik kręcił, silnik prychał, wydech strzelał i nic. Nie chciała nawet załapać. Wysiadłem więc, i podlałem trochę gaźnik benzyną z nadzieją, że może to coś pomoże. Nic nie dało.

Kilka dni temu miałem podobną sytuację, z taką różnicą, że w końcu załapała.

Odczekałem kilkanaście minut, kilkanaście ponownych prób i nic. Przyjechał kumpel, podczas holowania hamulce mi się "napompowały" i miałem nadzieję, że jak przekręcę rozrusznikiem to się zluzują. I wtedy załapała od razu... tzn silnik się uruchomił bez żadnych problemów.

Wie ktoś o co może jej chodzić?

Dodam, że w lato, gdy silnik się dobrze nagrzeje to nie mogę jej przełączyć z gazu na benzynę, musi trochę ochłonąć. W zimę nie mam tego problemu.

Kolejny problem to po zgaszeniu jej silnik nadal jakoś dziwnie chodzi, prycha po czym dopiero się wyłącza.

No i trzecia sprawa... na gazie czasami przerywa i też dziwnie prycha.

Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem jej. Wszystko zawsze było w porządku.

Świece, kable i cewka były nie wymieniane. Wiem, że muszę to zrobić, ale czy któraś z wymienionych przeze mnie rzeczy dawałaby takie objawy? Z dnia na dzień?

Dziękuję za czas poświęcony na czytanie mojego posta i za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

 

Nie mam też gum widocznych na zdjęciu. Powie mi ktoś do czego one służą? Podaję link ze zdjęciem, bo nie wiem jak wgrać je na forum. :P

http://www.przeklej.pl/plik/aaaaguma-jpg-0025ti4a31dc

Opublikowano

Witam

 

Świece i kable to podstawa. Zacznij od wymiany samych świec. A najlepiej wykręć te, które masz i je obejrzyj. Jak elektrody już prawie nie ma, szczelina na 1cm i do tego świeca czarna, to masz odpowiedź...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Byłem u mechaników.

Stwierdzili, że świece są dobre. Zmieniłem jak na razie kopułkę. Na poniedziałek przyjdzie palec. Zobaczymy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Świece i kable to podstawa. Zacznij od wymiany samych świec. A najlepiej wykręć te, które masz i je obejrzyj. Jak elektrody już prawie nie ma, szczelina na 1cm i do tego świeca czarna, to masz odpowiedź...

 

Pozdrawiam

Matiss a ta szczelina na 1 cm to na swiecy ma byc???

Opublikowano
wczoraj znajomy przyciągnął do mnie mitasubiszi które też rzuciło palenie.... po wymianie palucha kopułki przewodów jak nowo narodzony :D i tobie też tak radzę zrobić póki cewka jeszcze cała.
Opublikowano

Jutro ten palec też wymienię...

ale wczoraj zauważyłem, że nie chce mi palić na benzynie. Tylko na gazie. A podczas jazdy przełącza się na benzynę. Ehh...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odstęp elektrod z tego co wiem jest określany w milimetrach a nie centymetrach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.