Skocz do zawartości

320d NIETYPOWY PROBLEM Z CENTRALNYM ZAMKIEM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiesz co było przyczyną braku +12V na pinie 1 wtyczki ? Bo widzę że już masz tam napięcie.

Na wpiętej wtyczce masz za duże napięcie na pinie 3, zobacz ile masz na tym drugim module.

 

A te pomiary na wypiętej 3 pinowej wtyczce to robiłeś po stronie modułu czy wtyczki ? Bo właśnie te drugie pomiary są prawidłowe. :)

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
napiecie sie znalazlo gdy mase ustawilem do czystego metalu :P a nie do karoseri... Oba moduly wykazaly takie same pomiary. Jak mierzylem to robilem to od strony wtyczki, dokladniej to na wpietej wtyczce, wycialem troszke izolacji z kabli i tam przykladalem miernik.
Opublikowano
ten 2 pomair byl robiony na kablu a nie na module .. jezeli o to ci chodzi;) i wsumie nie sprawdzilem jakie jest napiecie na module ... jest gdy wtyczka jest wypieta... dzisiaj sprawdze to o ile to jest istotne w ogule
Opublikowano
5V powinno wychodzić z modułu wzmacniacza anteny i wchodzić do modułu GM5, więc po odpięciu wtyczki i zmierzeniu napięcia na pinie 3 względem masy powinno być ~0V. W przeciwnym razie musisz mieć gdzieś przebicie na kablu lub coś nie tak z modułem GM5.
Opublikowano

witam! przepraszam, że się wcinam, ale też mam dziwny problem i nie mogę znaleźć odpowiedzi nigdzie... otóż nie działa mi domykanie szyb z pilota w obu kluczykach. W obu mogę szyby opuścić, natomiast z żadnego się nie chcą domknąć. Próbowałem zaprogramować plioty od nowa, ale nic się nie zmieniło. Co może być padnięte? Macie jakieś wskazówki?

Pozdrawiam!

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano
ok a wiec sprawdzilem ponownie i tak jak mowilem na Wypietej wtyczce mam 5V a na wpietej 8 z groszem.

To teraz pozostaje Ci dostać się do modułu GM5 wypiąć środkową wtyczkę i jeszcze raz zmierzyć czy masz tam jakieś napięcie, a potem czy masz wogóle przejście na tym odcinku.

Opublikowano
witam! przepraszam, że się wcinam, ale też mam dziwny problem i nie mogę znaleźć odpowiedzi nigdzie... otóż nie działa mi domykanie szyb z pilota w obu kluczykach. W obu mogę szyby opuścić, natomiast z żadnego się nie chcą domknąć. Próbowałem zaprogramować plioty od nowa, ale nic się nie zmieniło. Co może być padnięte? Macie jakieś wskazówki?

Pozdrawiam!

Jeżeli dzwi zamykają się normalnie z pilota, to albo jest coś nie tak z kluczykiem (nie posyła ciągłego sygnału zamknij tylko pojedynczy) lub z modułem GM5, nic wiecej po drodze nie ma.

Opublikowano
do modulu GM5 juz sie dawno dokopalem, i mi jak narazie wisi od paru dni ... Wiec ze zmiezeniem napiecia tam niema problemu tylko mam pytanie gdzie to miezyc dokladniej bo tam 2 kabelkow niema wiesz moze ??. i jakie parametry powinny byc ?
Opublikowano
Środkowa wtyczka, pin 49, powinny być opisane numery. Obok pewnie bedą puste piny. Wypinasz wtyczkę tą środkową o której pisałem i od strony wzmacniacza antenowego też wypinasz. Potem mierzysz czy na tym przewodzie, obojętnie z której strony masz jakieś napięcie względem masy. Potem możesz miernikiem też sprawdzić czy nie masz przebicia na mase, taka funkcja co pipczy jak zewrzesz przewody pomiarowe. No i zmierz tą samą funkcją czy masz przejście pomiędzy koncami tego przewodu, czyli miedzy pinem 49 wtyczki gm5 i pinem 3 wtyczki wzmacniacza antenowego. Musisz sobie skombinować kawałek dłuższego przewodu pomocniczego żeby to zrobić. Zmierz też czy faktycznie te 5v wychodzi z GM5 na tym pinie 49.
Opublikowano
Jeżeli dzwi zamykają się normalnie z pilota, to albo jest coś nie tak z kluczykiem (nie posyła ciągłego sygnału zamknij tylko pojedynczy) lub z modułem GM5, nic wiecej po drodze nie ma.

 

drzwi zamykają się dobrze z obu kluczyków. szansa, że w obu kluczykach jest zepsuta ta sama funkcja, jest chyba mała. Postaram się zweryfikować sprawę tego modułu GM5. Ale...gdyby moduł był zwalony, to działałoby otwieranie szyb z pilota?

dzięki i pozdrawiam

 

EDIT: chciałem jeszcze dodać, że szyby domykają się i otwierają przy zamykaniu drzwi kluczykiem, coś to zmienia w podejściu do sprawy?

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano
Ja obstawiam moduł GM5. Sterowanie z kluczyka ma w nim inne obwody niż sterowanie z pilota. Jednak wcześniej upewnił bym się że wzmacniacz antenowy wysyła ciągły modulowany sygnał do gm5.
Opublikowano
Ja obstawiam moduł GM5. Sterowanie z kluczyka ma w nim inne obwody niż sterowanie z pilota. Jednak wcześniej upewnił bym się że wzmacniacz antenowy wysyła ciągły modulowany sygnał do gm5.

 

a jak to można sprawdzić?

a jeśli faktycznie GM5 padnięte będzie, to da się to naprawić jakoś, czy tylko wymiana?

dzięki

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano
Tak jak to opisałem w tym wątku, na pinie nr 3, wtyczki trzy pinowej wzmacniacza, maja pojawić się ciągłe spadki napięcia gdy będziesz trzymał na kluczyku przycisk zamknij. Czyli gdy nie wciskasz przycisku masz 5v a jak trzymasz wciśnięty to poniżej 5v (znacznie).
Opublikowano

Czyli ten wzmacniacz, do naprawy którego zrobiłeś tutorial, to jest to GM5?

Myślisz Kolego, że to może mieć związek z niedziałającym otwieraniem i podgrzewaniem tylnej szyby? czy to są 2 zupełnie inne sprawy?

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano
Czyli ten wzmacniacz, do naprawy którego zrobiłeś tutorial, to jest to GM5?

Myślisz Kolego, że to może mieć związek z niedziałającym otwieraniem i podgrzewaniem tylnej szyby? czy to są 2 zupełnie inne sprawy?

7

Ten wzmacnaisz to jest calkiem co innego jak GM5. GM5 jest to General Module 5 i znajduje sie on za bezpiecznikami, od strony pasazera. Zeby sie tam dostac trzeba wyciagnac calkiem caly schowek i troche sie nameczyc by to wyciagnac. Natomiast ta Antena jest z drugiej strony samochodu(zalezy od modelu). Podgrzewanie szyby stawial bym raczej na bezpiecznik, albo odlaczony/przerwany kabel od wiazki do szyby poniewaz GM5 nie zajmuje sie grzaniem szyby. Jezeli chodzi o otwieranie to moze to byc Albo antena, kluczyk albo GM5, zalezy co dokladniej dziala a nie dziala. ja tez mam "inny" problem z Centralnym... i staram sie go tutaj rozwiazac.

Opublikowano

Dla wyjaśnienia:

Sygnał wychodzi z kluczyka, zostaje wychwycony przez antenę w tylnej szybie następnie trafia do wzmacniacza antenowego (ta skrzyneczka w tylnym słupku dla waszej wersji nadwozia) tam zostaje przefiltrowany, wzmocniony i wysłany do modułu GM5 (ten za schowkiem) a ten zajmuje się sterowanie silniczkami etc.

Opublikowano
Środkowa wtyczka, pin 49, powinny być opisane numery. Obok pewnie bedą puste piny. Wypinasz wtyczkę tą środkową o której pisałem i od strony wzmacniacza antenowego też wypinasz. Potem mierzysz czy na tym przewodzie, obojętnie z której strony masz jakieś napięcie względem masy. Potem możesz miernikiem też sprawdzić czy nie masz przebicia na mase, taka funkcja co pipczy jak zewrzesz przewody pomiarowe. No i zmierz tą samą funkcją czy masz przejście pomiędzy koncami tego przewodu, czyli miedzy pinem 49 wtyczki gm5 i pinem 3 wtyczki wzmacniacza antenowego. Musisz sobie skombinować kawałek dłuższego przewodu pomocniczego żeby to zrobić. Zmierz też czy faktycznie te 5v wychodzi z GM5 na tym pinie 49.

Ok a wiec zrobilem tak wypialem wtyczke srodkowa od modulu, i wypialem wtyczke 3 pinowa od anteny, a takze ta brazowa od zasilania. Gdy miezylem napiecie na wtyczce trzy pinowej mialem 12V +/- na 1 pinie a na 3 0V, na brazowej wtyczce od wzmaka bylo 0V, na pinie nr 49 tez bylo 0V. (o ile dobrze widzialem to jest pinow 54 w sumie) gdy miezylem napiecie na Module to wlazylem do pinu 49 twardy kabelek, i do tego kabelka przylozylem miernik !

Opublikowano

Ten zestaw sobie daruj, miałem w e36 (nie posiadałem ori pilotów). Groty kluczy wykonane tragicznie, mało który zakład chce dorobić na tych grotach, potem musisz jeszcze masz do przeniesienia transponder (EWS) :) Więc cała operacja nie warta zachodu.

 

Co do sedna sprawy, to zostaje jeszcze jedna kwestia. Włóż tą środkową wtyczkę do GM5 (3 pinowa po stronie wzmacniacza antenowego niech zostanie wypięta) i zobacz jakie masz napięcie na pinie 49 (zaznaczam że wszystkie wtyczki w GM5 muszą być podpięte).

Opublikowano
sprawdze to jutro albo pojutrze, a powiedz mni czy cos ci chodzi po glowie co moze byc zepsute ? czy dalej nic ?. PS jak bym wzial ze zlomu wykrecil ten GM5 to cos by to dalo .. ?
Opublikowano
Bez pewnych pomiarów nic nie można powiedzieć a narazie jest kilka niespójności w Twoich pomiarach, więc stąd te prośby. Jest to do zrobienia i nie jest to trudne ale musisz być pewien swoich pomiarów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.