Skocz do zawartości

320d NIETYPOWY PROBLEM Z CENTRALNYM ZAMKIEM


jarekE46

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz co było przyczyną braku +12V na pinie 1 wtyczki ? Bo widzę że już masz tam napięcie.

Na wpiętej wtyczce masz za duże napięcie na pinie 3, zobacz ile masz na tym drugim module.

 

A te pomiary na wypiętej 3 pinowej wtyczce to robiłeś po stronie modułu czy wtyczki ? Bo właśnie te drugie pomiary są prawidłowe. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

5V powinno wychodzić z modułu wzmacniacza anteny i wchodzić do modułu GM5, więc po odpięciu wtyczki i zmierzeniu napięcia na pinie 3 względem masy powinno być ~0V. W przeciwnym razie musisz mieć gdzieś przebicie na kablu lub coś nie tak z modułem GM5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! przepraszam, że się wcinam, ale też mam dziwny problem i nie mogę znaleźć odpowiedzi nigdzie... otóż nie działa mi domykanie szyb z pilota w obu kluczykach. W obu mogę szyby opuścić, natomiast z żadnego się nie chcą domknąć. Próbowałem zaprogramować plioty od nowa, ale nic się nie zmieniło. Co może być padnięte? Macie jakieś wskazówki?

Pozdrawiam!

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a wiec sprawdzilem ponownie i tak jak mowilem na Wypietej wtyczce mam 5V a na wpietej 8 z groszem.

To teraz pozostaje Ci dostać się do modułu GM5 wypiąć środkową wtyczkę i jeszcze raz zmierzyć czy masz tam jakieś napięcie, a potem czy masz wogóle przejście na tym odcinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! przepraszam, że się wcinam, ale też mam dziwny problem i nie mogę znaleźć odpowiedzi nigdzie... otóż nie działa mi domykanie szyb z pilota w obu kluczykach. W obu mogę szyby opuścić, natomiast z żadnego się nie chcą domknąć. Próbowałem zaprogramować plioty od nowa, ale nic się nie zmieniło. Co może być padnięte? Macie jakieś wskazówki?

Pozdrawiam!

Jeżeli dzwi zamykają się normalnie z pilota, to albo jest coś nie tak z kluczykiem (nie posyła ciągłego sygnału zamknij tylko pojedynczy) lub z modułem GM5, nic wiecej po drodze nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środkowa wtyczka, pin 49, powinny być opisane numery. Obok pewnie bedą puste piny. Wypinasz wtyczkę tą środkową o której pisałem i od strony wzmacniacza antenowego też wypinasz. Potem mierzysz czy na tym przewodzie, obojętnie z której strony masz jakieś napięcie względem masy. Potem możesz miernikiem też sprawdzić czy nie masz przebicia na mase, taka funkcja co pipczy jak zewrzesz przewody pomiarowe. No i zmierz tą samą funkcją czy masz przejście pomiędzy koncami tego przewodu, czyli miedzy pinem 49 wtyczki gm5 i pinem 3 wtyczki wzmacniacza antenowego. Musisz sobie skombinować kawałek dłuższego przewodu pomocniczego żeby to zrobić. Zmierz też czy faktycznie te 5v wychodzi z GM5 na tym pinie 49.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dzwi zamykają się normalnie z pilota, to albo jest coś nie tak z kluczykiem (nie posyła ciągłego sygnału zamknij tylko pojedynczy) lub z modułem GM5, nic wiecej po drodze nie ma.

 

drzwi zamykają się dobrze z obu kluczyków. szansa, że w obu kluczykach jest zepsuta ta sama funkcja, jest chyba mała. Postaram się zweryfikować sprawę tego modułu GM5. Ale...gdyby moduł był zwalony, to działałoby otwieranie szyb z pilota?

dzięki i pozdrawiam

 

EDIT: chciałem jeszcze dodać, że szyby domykają się i otwierają przy zamykaniu drzwi kluczykiem, coś to zmienia w podejściu do sprawy?

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam moduł GM5. Sterowanie z kluczyka ma w nim inne obwody niż sterowanie z pilota. Jednak wcześniej upewnił bym się że wzmacniacz antenowy wysyła ciągły modulowany sygnał do gm5.

 

a jak to można sprawdzić?

a jeśli faktycznie GM5 padnięte będzie, to da się to naprawić jakoś, czy tylko wymiana?

dzięki

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak to opisałem w tym wątku, na pinie nr 3, wtyczki trzy pinowej wzmacniacza, maja pojawić się ciągłe spadki napięcia gdy będziesz trzymał na kluczyku przycisk zamknij. Czyli gdy nie wciskasz przycisku masz 5v a jak trzymasz wciśnięty to poniżej 5v (znacznie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten wzmacniacz, do naprawy którego zrobiłeś tutorial, to jest to GM5?

Myślisz Kolego, że to może mieć związek z niedziałającym otwieraniem i podgrzewaniem tylnej szyby? czy to są 2 zupełnie inne sprawy?

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten wzmacniacz, do naprawy którego zrobiłeś tutorial, to jest to GM5?

Myślisz Kolego, że to może mieć związek z niedziałającym otwieraniem i podgrzewaniem tylnej szyby? czy to są 2 zupełnie inne sprawy?

7

Ten wzmacnaisz to jest calkiem co innego jak GM5. GM5 jest to General Module 5 i znajduje sie on za bezpiecznikami, od strony pasazera. Zeby sie tam dostac trzeba wyciagnac calkiem caly schowek i troche sie nameczyc by to wyciagnac. Natomiast ta Antena jest z drugiej strony samochodu(zalezy od modelu). Podgrzewanie szyby stawial bym raczej na bezpiecznik, albo odlaczony/przerwany kabel od wiazki do szyby poniewaz GM5 nie zajmuje sie grzaniem szyby. Jezeli chodzi o otwieranie to moze to byc Albo antena, kluczyk albo GM5, zalezy co dokladniej dziala a nie dziala. ja tez mam "inny" problem z Centralnym... i staram sie go tutaj rozwiazac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wyjaśnienia:

Sygnał wychodzi z kluczyka, zostaje wychwycony przez antenę w tylnej szybie następnie trafia do wzmacniacza antenowego (ta skrzyneczka w tylnym słupku dla waszej wersji nadwozia) tam zostaje przefiltrowany, wzmocniony i wysłany do modułu GM5 (ten za schowkiem) a ten zajmuje się sterowanie silniczkami etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środkowa wtyczka, pin 49, powinny być opisane numery. Obok pewnie bedą puste piny. Wypinasz wtyczkę tą środkową o której pisałem i od strony wzmacniacza antenowego też wypinasz. Potem mierzysz czy na tym przewodzie, obojętnie z której strony masz jakieś napięcie względem masy. Potem możesz miernikiem też sprawdzić czy nie masz przebicia na mase, taka funkcja co pipczy jak zewrzesz przewody pomiarowe. No i zmierz tą samą funkcją czy masz przejście pomiędzy koncami tego przewodu, czyli miedzy pinem 49 wtyczki gm5 i pinem 3 wtyczki wzmacniacza antenowego. Musisz sobie skombinować kawałek dłuższego przewodu pomocniczego żeby to zrobić. Zmierz też czy faktycznie te 5v wychodzi z GM5 na tym pinie 49.

Ok a wiec zrobilem tak wypialem wtyczke srodkowa od modulu, i wypialem wtyczke 3 pinowa od anteny, a takze ta brazowa od zasilania. Gdy miezylem napiecie na wtyczce trzy pinowej mialem 12V +/- na 1 pinie a na 3 0V, na brazowej wtyczce od wzmaka bylo 0V, na pinie nr 49 tez bylo 0V. (o ile dobrze widzialem to jest pinow 54 w sumie) gdy miezylem napiecie na Module to wlazylem do pinu 49 twardy kabelek, i do tego kabelka przylozylem miernik !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli mam sie bawic w wymienianie i naprawianie kosztowne to niewiem czy jest sens... wiec zastanawiam sie czy by nie kupic tego ?

http://allegro.pl/sterownik-zamka-bmw-e39-e46-jedyny-na-allegro-kluc-i1418374180.html

co wy na to ??

chyba ze naprawa mojego centralnego (rozwiazanie tego roblemu) bd nie kosztowne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zestaw sobie daruj, miałem w e36 (nie posiadałem ori pilotów). Groty kluczy wykonane tragicznie, mało który zakład chce dorobić na tych grotach, potem musisz jeszcze masz do przeniesienia transponder (EWS) :) Więc cała operacja nie warta zachodu.

 

Co do sedna sprawy, to zostaje jeszcze jedna kwestia. Włóż tą środkową wtyczkę do GM5 (3 pinowa po stronie wzmacniacza antenowego niech zostanie wypięta) i zobacz jakie masz napięcie na pinie 49 (zaznaczam że wszystkie wtyczki w GM5 muszą być podpięte).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.