Skocz do zawartości

730 e38 problem z silnikiem pomocy !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszytskich serdecznie

otoz posiadam 730-tke v8 z roku 95. od pewnego czasu pojawila sie nierowna praca silnika ktora z dnia na dzien narastala co raz bardziej . komp nie wykazal nic . wymienilem swiece na nowe i filter powietrza. na wolnych dalej jest problem, dochodzi do tego ze nawet gasnie natomiast w przedziale 1000 do 7000 obrotow ma normalnie kopa bez problemu. ponadto sielnik nie dogrzewa sie bo wskazowka jest tylko na niebieskim polu. czy macie jakies pomysly co to moze byc??? ponadto chcialbym zapytac gdzie znajde jakas strone z opisami kodow serwisowych do mojego samochodu. z gory dziekuje za wszelka pomoc

Opublikowano
dzieki wielkie za odpowiedz a masz moze wiedze co sie moze dziac z silnikiem. przed chwila bylem ja odpalic. siwece pomogly znaczaco ale jednak dalej odczuwalne jest brak pracy na 1 lub 2 cylindry
Opublikowano
moga byc ktoras cewka zapłonowa uszkodzona i nie pali na ktorys gar, skoro wymieniles kable i swiece to na to tez warto zwrocic uwage,
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Często tez zdarza się, że po prostu pada któryś z wtrysków-ustal mniej więcej na których cylindrach są komplikacje poprzez odłączanie po kolei każdego z cylindrów(kable wysokiego napięcia ze świec) i ze słuchu oznacz cylindry, po których odłączeniu praca silnika została najmniej zaburzona, a następnie tylko na tych cylindrach próbuj wymienic wtryski, kable, czy świece, jeżeli to nic nie da, to przyczyna tkwi głębiej(może komp pada, albo gdzieś jakieś połączenie szwankuje-może zaśniedziało, czy coś)może byc też coś z hydraulicznymi popychaczami zaworów, ale wtedy to by było słychac delikatne klekotanie, czy stuki w okolicach pokrywy klawiatury. Pozdrawiam i życzę szybkiego usunięcia usterki :)
Opublikowano
Przepraszam uprzejmie , ale gdzie wy macie w E38 730 v8 kable wysokiego napięcia , ??? Kolego posprawdzaj sobie cewki każdą pokolei i wymień fajki na cewkach i radziłbym wymienić separator odmy. Sprawdź również czy nie dostaje lewego powietrza np przez rure gumową od przepływomierza do przepustnicy ,lubią pękać te gumy. Pozdrawiam
Opublikowano
jesli tak sie dzieje to warto sprawdzic czy nie dostaje lewego powietrza , czyli guma dolotu pomiedzy przepływka a przepustnica , sprawdz czy nie jest peknieta czasami nie widac pekniecia jak złapiesz reka to zauwazysz, sprawa druga jesli zmieniles swiece to sprawdz cewki ??? trzeba zlokalizowac ktory gar nie pali, pisałes ze zmieniles kable???? z tego co wiem to tam kabli nie ma...... sawiam na lewe powietrze albo ktoras cewka padła
Opublikowano

Przyczyny:

-świece

-cewki lub gumki mają przebicie (w nocy jak zdejmniesz pokrywy boczne i widać iskrzenie to znaczy że gumki do wymiany)

-któryś z czujników (w mojej byłej E38 padł czujnik położenia wału i też chodziła masakra), ale to komp powinien wykazać

-wtryskiwacze (niedawno wymieniałem w mojej E32 4.0V8 strasznie silnik kolebał, śmierdziało benzyną w spalinach - po wymianie 2 listew z wtryskami chodzi jak pszczoła) wielu myśli że są wieczne a tak nie jest

- brak ciśnienia na którymś z cylindrów - generalnie od zmierzenia ciśnien bym zaczął jak są dobre (ok 13,5-14) można szukać dalej.

-przepływka - odczep ją i zobacz czy jest różnica w pracy silnika

-sondy- jak nie działają lepiej odczepić wtyczki wtedy silnik wchodzi w stan awaryjny i uśrednia sobie dane.

- silnik krokowy (łatwo go zdemontowć i przeczyścić)

 

I tak każda z wymienionych przyczyn z osobna lub połączone.

A tak na marginesie wymień termostat bo jak jest nie dogrzany silnik to cały czas chodzi na bogatej mieszance a to bardzo źle.

Opublikowano
Przepraszam za pomyłkę co do tych kabli wysokiego napięcia, ale miałem BMW 750 v12 E38(1996r) i robiłem ostatnio BMW 730 E32(1990r), w których to są kable wysokiego napięcia i przez co miałem prawo zapomniec, że w v8 są na każdy cylinder osobne cewki w głowicach na świecach...Co i tak nie zmienia znacząco postaci rzeczy w przypadku usunięcia usterki przez założyciela owego postu...
Opublikowano

dziekuje bardzo za obszerne i rzeczowe odpowiedzi :) zamochod jak narazie pracuje w miare dobrze co znaczy ze do idealu mu raczej daleko. jade do mechanika w niedziele. de facto lapal lewe powietrze bo rura byla walnieta. silnik krokowy bedzie rpzeczyszczony. kompa nadal nie wykazuje zadnych bledow wiec walka trwa :)

tak czy inaczek wielkie dzieki :) :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.