Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z uwagi na fakt, iż jestem nowy witam wszystkich na forum.

Od razu powiem, że nie znalazłem w postach odpowiedzi na problem, z którym ja się borykam.

Otóż pytanie do znawców lub do kogoś kto miał podobny problem. Silnik w momencie utrzymywania prędkości lub dodania gazu chodzi normalnie na 4 garach, w momencie jak zmieniam bieg na wyższy lub ogólnie jak obroty spadną jeden gar się wyłącza. Chwile pochodzi na 3, włączają się 4, chodzi dobrze, bieg na wyższy i znowu 3 gary. Ta sama sytuacja dzieje się na postoju. Delikatnie nawet wkręcę na obroty, w momencie jak spadną chodzą tylko 3 gary.

Wymieniłem świece na nowe, przewody oraz sprawdziłem u mechanika ciśnienie w garach. We wszystkich 12 barów więc chyba dobrze. Ściągnąłem kopułkę, poczyscilem w srodku. Niby wszystko ok (nie było wilgoci).

Więc proszę Was o jakieś sugestie co to może jeszcze być. Nie chcę jezdzić po różnych mechanikach żeby uniknąć kosztów.

Z góry dziekuję

Opublikowano
hmmm... CO prawda Cięrzko tutaj cokolwiek wydedukowac bo w sumie zrobiłeś wszystko co trzeba, ale z tego co sie orientuje to moze byc faktycznie ta kopułka bo jak jest przepalona to wyczyszczenie jej nic Ci nie da. Najlepiej wziąść od kolegi jakiegos i sprawdzic czy na jego kopulce pali na 3. Ostatecznie silnik krokowy ale ona raczej ma niewiele wspólnego z tym czy auto pali na 3 czy na 4 gary. sprwdź sobie szczelinomierzem odstepy ogniawa od zapalnika na świecy i sprawdz ile powinna miec i najlepiej napisz który gar nie pracuje. A jak nie wiesz jak sprawdzić który nie pracuje to na odpalonym silniku wypinaj kable od świec i wtedy bedziesz wiedział
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Opublikowano
pierwszy od lewej nie pracuje to nie wiem czy to 1 czy 4 gar. Mechanik powiedzial, ze moze chodzic o sonde lambda ale jakos wydaje mi sie to malo prawdopodobne
Opublikowano
Ja na twoim miejscu sprawdził bym kopułke bo to być moze kopułka sie spaliła albo palec. A potem kombinował z sondą.
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
GAz masz czy nie masz?? Rozumie że robi tylko przez chwilę tak. a potem normalnie chodzi na 4. Może się coś dziać silnikiem krokowym. Wyjmij i wyczyść. Sprawdź też czy silnik nie ciągnie lewego powietrza. I czy przepływka się nie przycina.
Opublikowano
Jesteś pewien, że jak wkręcasz na obroty to 4 garnek łapie iskrę? Jak wkręciszto możesz nie zauważać, że pracuje na 3 garnki, na trasie ciężko odczuć ubytek mocy, dopiero jak jedziesz pod ostrzejsze wzniesienie to widać, że silnik nie ma siły pchać samochodu. Sprawdz uszczelkę pod pokrywą zaworów, może się sączyć olej na fajki (u mnie tak było). Jak nie to zobacz, czy w ogóle masz iskre na tym garnku... Jeśli nie to znaczy kopułka albo rozdzielacz :/
Opublikowano
tak jestem pewien, że 4 gar się załącza. Czuć pod nogą i słychać. Mam instalacje gazową z tym, że nie ma różnicy (na gazie i benzynie jest to samo). Jak sprawdzić czy kopułka sie przepaliła? Ściągałem ją, przeczyściłem nie bylo widać ani na rozdzielaczu ani w kopułce niepokojących znaków. Mam na mysli tego ze cos bylo tam spalone. Silnik nie puszcza oleju więc i na fajki nic się nie wylewa. Spróbuje z tym silniczkiem krokowym jak go znajdę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Płynu nie ubywa??? Bardzo często tak się dzieje jak zaczyna się przepalać uszczelka pod głowicą. Minimalny przedmuch, na tym jednym cylindrze może robic objawy kulenia w momecie gdy schodzi do minimalnych obrotow i chwilę zajmuję nim się wyreguluje. Ale to ostateczność. Silnik krokowy jest umiejscowiony w kolektorze ssącym przy przegrodzie czołowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.