Skocz do zawartości

[E36] 318i b+gaz 93/97 problem z silnikiem (na łańcuszku)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem nowy na forum, moją Bawarkę posiadam od trzech dni i niestety już staneła.

Mój problem wygląda następująco: silnik jak odpali to chodzi strasznie nie równo, dławi się i nie wchodzi na wysokie obroty, na gazie nie działa wogóle, po odpaleniu słychać jakiś metaliczny stukot z tyłu silnika, i czasem jakiś jakby mały strzał. Czy może być to wina sprzęgła gdyż po wciśnięciu tegoż słychać chrobotanie, czy może to coś poważniejszego z motorem. Dodam jeszcze że moje BMW jest z 93 roku i fabrycznie miało silnik 1,6 a poprzedni właściciel w tamtym roku zmienił na motor 1,8i z 97 roku na łańcuszku.

Proszę koledzy o pomoc gdyż jestem zafascynowany BMW a nie chcę się od razu zrazić do tej marki.

Z góry dzięki.

Opublikowano

Jeżeli auto masz tylko 3 dni to oddaj mu auto i odbierz pieniądze.

Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny przysługuje do 10 dni.

 

Z tego co piszesz koszt naprawy Twojego auta to ok 10tyś zł.

Zwróć auto jak najszybciej.

Opublikowano

Nie chciałbym jej oddawać bo dopóki nic sie nie stało to było wszystko ok silnik naprawdę piknie chodził tylko sprzęgło chrobotało po wciśnieciu. Proszę was o pomoc w diagnozie co to może być?

Jeśli chodzi o mechanikę to mam trochę pojęć gdyż naprawiałem już auta z pod znaku VW/Audi czy Peugeot wiem że to zupełnie inna inszość ale za ten samochód dałem 3900 zł i chciałbym zrobić go by mieć naprawdę dobre i zachowane w orginale E36.

Opublikowano
a jeszcze pytanie czy to mogło stać się przez sprzęgło?? Gdyż gdy zaczeły dziać się te rzeczy to hamulec zaczął ciężko chodzić bardzo twardo.
Opublikowano
Witam jestem nowy na forum, moją Bawarkę posiadam od trzech dni i niestety już staneła.

Mój problem wygląda następująco: silnik jak odpali to chodzi strasznie nie równo, dławi się i nie wchodzi na wysokie obroty, na gazie nie działa wogóle, po odpaleniu słychać jakiś metaliczny stukot z tyłu silnika, i czasem jakiś jakby mały strzał. Czy może być to wina sprzęgła gdyż po wciśnięciu tegoż słychać chrobotanie, czy może to coś poważniejszego z motorem. Dodam jeszcze że moje BMW jest z 93 roku i fabrycznie miało silnik 1,6 a poprzedni właściciel w tamtym roku zmienił na motor 1,8i z 97 roku na łańcuszku.

Proszę koledzy o pomoc gdyż jestem zafascynowany BMW a nie chcę się od razu zrazić do tej marki.

Z góry dzięki.

 

Po uruchomieniu jeśli słychać stukot może to być panewka, strzelanie może być powodem wypalenia gniazd zaworowych i nie równą pracą - są to poważne i bardzo kosztowne uszkodzenia.

Jeśli wciśniesz sprzęgło i słychać hałasy to do wymiany masz łożysko dociskowe razem ze sprzęgłem - wymienia się komplet.

 

Na początek możesz wykonać pomiar kompresji cylindrów, zimnego oraz ciepłego silnika - jeśli kompresja wypadnie różnie na poszczególnych cylindrach i będzie poniżej 10barów to uważam że nie ma sensu naprawiać tego silnika, tańszym rozwiązaniem będzie wymiana silnika albo remont obecnego.

Jeśli kompresja będzie na poziomie 12barów i jeśli masz zasobny portwel to możesz bawić się w wymianę, przepływomierza, uszkodzonych gum kolektora dolotowego, wymianę przepływki, sondy labda, przewodów WN czujników itd.

Dodatkowo podjechać do ASO i zrobić odczyt z komputera aby ustalić co jest do wymiany jeśli chodzi o osprzęt silnika.

Opublikowano
mam pytanie jak stwierdzić czy nie tak jest coś z panewka. Jeśli chodzi o stukot to jest taki metaliczny i przyszedł z nienacka. Strzela w tłumik na benzynie .
Opublikowano
mam pytanie jak stwierdzić czy nie tak jest coś z panewka. Jeśli chodzi o stukot to jest taki metaliczny i przyszedł z nienacka. Strzela w tłumik na benzynie .

 

Strzelanie to objaw wypalonych gniazd zaworowych ale nie koniecznie, być może źle ustawiony rozrząd - sprawdź kompresję będzie wiadomo na 100% co jest grane. Możliwe że jakieś resztki gazu wybuchają w kolektorze dolotowym a Tobie wydaje się że strzela w tłumik.

Jeśli stukot jest tylko przy pierwszym uruchomieniu np z rana i trwa max kilka sekund to winne są popychacze hydrauliczne, olej jest za gęsty. Gdyby była to panewka to stukał by cały czas.

Kiedyś miałem 318i M40 i też silnik stukał przy uruchomieniu, stukał prawie 15sekund. Silnik zalany był olejem mineralnym przez poprzedniego właściciela, zmieniłem olej na półsyntetyk i charakterystyczne stukanie zniknęło całkowicie ale po ok 2 tyś km pojawiło się mocne cykanie. Cykanie bardzo mnie denerwowało, wymieniłem osiem popychaczy hydraulicznych i cykanie ustąpiło ale po ok 10 tyś km znów się pojawiło lecz sporo cichsze. Powodem cykania był brudny olej. Oleje półsyntetyczne mają detergenty myjące silnik, w moim silniku zostały rozpuszczone osady, złogi które zatkały częściowo nowe popychacze hydrauliczne. Zrobiłem błąd że przed wymianą popychaczy hydraulicznych nie umyłem silnika. Mimo wszystko autem zrobiłem 70 tyś km , znudziło mi się i kupiłem kolejne mocniejsze a nowy właściciel jeździ nim do dziś i jest zadowolony.

Opublikowano
W moim BMW jest M43 z 97r. tylko rok jeździł na gazie dlatego właśnie zastanawiam się czy to może być wina wypalonych gniazd zaworowych. Pierwsze co zrobie to wymienie świece, przewody W/N, olej i filtr no i oczywiści zmierzę kompresje, czy może koledzy zrobić coś innego najpierw?? najgorsze jest to że samochodem nie da się jeździć, obroty po odpaleniu strasznie falują i sama Beatka gaśnie, po wciśnieciu gazu dławi się strzela w tłumik i czuć benzynę. Te stuki jakby ustały.
Opublikowano

Witam i jeśli to komuś będzie mogło pomóc to problem już rozwiązany.

Cała operacja kosztowała mnie 50 zł a nie jak ktoś mówił że 10 tys będzie mało:) Za tą całą sprawą stał odpięty wąż od podciśnienia za kolektorem dolotowym. Mnie to przerosło i poszedłem do mechanika który z samego opisu słownego mi to zdiagnozował wiec naprawdę proszę jeśli chcecie pomagać to pomagajcie a nie wprawiajcie ludzi w bład i każcie oddawać nowo nabyte samochody.

Opublikowano
Witam i jeśli to komuś będzie mogło pomóc to problem już rozwiązany.

Cała operacja kosztowała mnie 50 zł a nie jak ktoś mówił że 10 tys będzie mało:) Za tą całą sprawą stał odpięty wąż od podciśnienia za kolektorem dolotowym. Mnie to przerosło i poszedłem do mechanika który z samego opisu słownego mi to zdiagnozował wiec naprawdę proszę jeśli chcecie pomagać to pomagajcie a nie wprawiajcie ludzi w bład i każcie oddawać nowo nabyte samochody.

 

Forum ma na celu pomóc w diagnozie, przybliżyć temat problemu.

Napisałeś "silnik jak odpali to chodzi strasznie nie równo, dławi się i nie wchodzi na wysokie obroty, na gazie nie działa w ogóle, po odpaleniu słychać jakiś metaliczny stukot z tyłu silnika, i czasem jakiś jakby mały strzał"

Bardzo często jest tak że diagnozowane problemy na tym i na innych forach są nie trafne a to dla tego że opis problemu jest mało precyzyjny.

Twój opis problemu wskazywał na totalnie zużyty silnik.

Czasem zdarza się, tak jak u Ciebie że problemem była błahostka.

Przykład innego forum, pisał człowiek że auto BMW ciężko się uruchamia gdy dłużej po stoi i ogólnie jest słabe.

Wielu forumowiczów próbowało mu pomóc, kierowali się własnym doświadczeniem, wiedzą.

Człowiek wymienił w silniku cały osprzęt na nowy oryginał i okazało się że auto nadal ma problemy z uruchomieniem.

Przypadkiem wypiął wtyczkę od przepływomierza i okazało się że we wtyczce są zamalowane piny lakierem. Stało się tak gdyż blacharz który wymieniał i malował błotnik nie zasłonił złącza i je zamalował.

W jego przypadku naprawa mogła nic nie kosztować, mógł przeczyścić styki.

Forum jak i mechanicy źle zdiagnozowali problem, człowiek przypadkiem sam sobie naprawił auto.

Więc proszę sobie uzmysłowić czym jest portal zrzeszający fachowców jak i amatorów i nie mieć do nikogo pretensji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.