Skocz do zawartości

Problem ABS - okres trwałości przekaźnika wyczerpany - kod:


deim-s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z ABS. Mianowicie po odpaleniu jest wszystko OK, ale po przejechaniu metra w tył czy przód zapala się kontrolka ABS'u

Byłem na komputerze i wyświetla się była taki jak w temacie, czyli: okres trwałości przekaźnika wyczerpany - kod: 71

 

Co to takiego jest? Jak sobie z tym poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w samochodzie mas tylko abs czy asc tez jest,,,, ??? jesli sie zaswieca sam abs lub łacznie z asc jesli taki system posiadasz to najprawdopodobniej jest uszkodzony ktorys z czujnikow abs lub sterownik abs przy pompie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to BMW E38 750iL z 97r, posiadam w nim ASC+T, i zaświecają się od razu obie lampki...

ABS, i ta która wskazuje na wyłączoną kontrolę trakcji, bo w końcu opiera się na tych samych czujnikach z tego co wiem...

 

Aczkolwiek czujniki są chyba OK

Tzn sprawdzał je gość na komputerze.

Uniósł samochód i kręcił każdym z kół, wtedy komputer pokazywał prędkości kręconych kół. Według niego to właśnie te czujniki, ale może to były wskazania innych.

Niestety mechanik nie był chyba zbytnio obeznany w tym temacie więc mam wątpliwości.

 

W każdym bądź razie wyświetlił mu się taki błąd. To nie był jakiś profesjonalny komputer, a tylko takie małe urządzonko z BOSCH do diagnostyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli czujniki sa sprawne lub powiedzmy ze sa sprawne , to warto sprawdzic sterownik abs-u , a sproboj wczesniej w inny sposob moze smieszny bardzo prosty ale w wielu przypadkach pomaga , poprostu odepnij mu akumulator na 20 minut i podepnij i sprawdz czy pomoglo w niczym to nie przeszkadza a czeszto resetuje kompa i usuwa blad w wielu przypadkach okazuje sie pomoczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to samo ale warto sprobowac tym bardziej ze w niczym to nie przeszkadza,,, sterownik jest montowany przy pompie abs, ale powinno pokazywac blad jak byl podlaczany pod kompa, chyba ze opragromowanie nie zbyt fachowe, bo z tym podpinaniem pod kompa to bywa roznie w jednej stacji pokaze blad a w innej nie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co wyswietla ci komp samochodu czyli jakie komunikaty??? bo ten 71 to wyswietlal na podpiety kompie??? jesli czujniki sa sprawne , a wyswietla taki bład to sterownik, najlepiej zeby miec na podmianke , czyli odkrecasz starego wrzucasz uzywke,,, z tego co pamietam to jest to na kilku srobkach przymocowane do pompy abs i jedna duza kostka wpieta i wtedy sprawdzasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ja coś napiszę. Co prawda ja mam e32, ale kiedyś miałem podobną sytuację. Świecił mi się ABS od czasu do czasu, jak na złość zimą. Auto poszło do ASO, po dwóch dniach stwierdzili, że rozkładają ręce, ponieważ sprawdzili wszystko i nie mogą znaleźć. Z racji, że jestem elektronikiem wziąłem się do roboty. Otóż ABS to układ, który wyłącza się pierwszy na wypadek za niskiego (zbyt wysokiego) napięcia ładowania. Z racji bezpieczeństwa oczywiście. W e32 jest przekaźnik, który zawiera dwie diody zenera ustalające zakres napięć dla których ABS może pracować. Jeżeli napięcie nie mieści się w tych widełkach to układ ABS się wyłącza. W moim przypadku w tym przekaźniku na jednej z diod był zimny lut. Nie wiem jak jest w e38 i czy jest na przykład manual bentleya do e38, ponieważ tam na schemacie elektrycznym do ABS jest wszystko ładnie rozrysowane. Możliwe w e38 awaria tego przekaźnika jest sygnalizowana takim kodem jak u Ciebie. W moim roczniku nie mam możliwości połączenia się z komputerem ABS, zatem w ASO bezradni, a mi zlokalizowanie usterki zajęło 15 minut. Mam nadzieję, że trochę pomogłem.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
u mnie w e38 740iA 1996 sterownik abs i asc znajduje sie nad nogami pasażera blisko filtra powietrza od obiegu wewnetrznego ,to tam schodzą się wszystkie przewody od czujników proponuje pomierzyć oporności przy sterowniku . przewody od czujnikow łatwo znależć bo są poskręcane po dwa w warkoczyk . jeśli masz koncowki wtyczek czujnikow w kolorze szarym to opornosc przy sterowniku od tylnich czujnikow powinna sie zawierac w granicach 850-950ohm jesli bedzie ~1700ohm to znaczy ze czujnik uszkodzony .przednich nie mierzyłem więc nie pomogę za to wymieniłem oba tylnie , dodam jeszcze ze miałem podobne objawy a odpowiedzialne za to były własnie czujniki z tylnich kół
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.